"iMesh" orsakar frysningar

Permalänk

"iMesh" orsakar frysningar

Installerade fildelningsprogrammet iMesh tidigare idag. Efter installationen startade det sig själv och då sattes problem igång. Datorn blev helt otroligt seg, den frös i tio sekunders-perioder gång på gång. Och det slutade inte när jag stängde programet. Så jag startade om datorn, men det gjorde också iMesh och segade till allt igen. Så jag jag in i msconfig (som jag har installerat till mitt w 2000 eftersom det inte tillkommer och det har fungerat lite sisådär) och såg till att Imesh inte skulle starta automatiskt (gjorde detsamma med kaaza eftersom det har orsakat liknande problem tidigare, men inte ALLS i samma utrsäckning) Startade om igen, men datorn var fortfarande seg trots att iMesh inte var igång. Då avinstallerade jag både iMesh och Kaaza och startade om än en gång. Nu är båda dessa program avlägsnade men problemet finns ändå kvar. Nån som vet vad det beror på? Alltså väldigt segt, långa perioder när datorn står helt still. Det verkar som om det i första hand är internetrelaterade program som segar sig, men dom påverkar även allt annat. Har startat om ca 10 gånger nu och det är lika dant hela tiden.

Vore väldigt tacksam för hjälp.

Visa signatur

en idiot söker alltid upp en större idiot som kan beundra honom.

Permalänk
Hedersmedlem

Med mindre spyware är datorer mer trevliga att använda..
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

tack så hjärtligt! att det var så enkelt.

Visa signatur

en idiot söker alltid upp en större idiot som kan beundra honom.