Facebook visar endast vänner som deltar i offentliga evenemang

Permalänk

Facebook visar endast vänner som deltar i offentliga evenemang

Hej!

Har märkt att Facebook på sistone endast visar mina vänner som tryckt "kommer" eller "intresserad" på offentliga evenemang. Tidigare kunde man se alla enskilda personer som var intresserade av evenemanget vilket jag tyckte var smidigt för att få en överblick av vilka som potentiellt kommer delta.

Är det någon som vet varför Facebook gjort denna ändring eller om det finns någon väg runt den?

Har de blivit försiktigare med att ge ut information om slumpmässiga personer till andra? Din egna profil är ju fortfarande "offentlig" i den utsträckningen som du angett i inställningarna. Poängen med ett offentligt evenemang är väl att det ska vara just offentligt?

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Relik 📜

Har också noterat detta. Inte hittat något sätt att "ändra". Lite irriterande, men så länge jag kan se vänner är det ändå okej tycker jag.

Just evenemang är en av få grejer jag använder FB för längre. Hade de ändrat vad som helst annat skulle jag nog inte reagerat, men här hajade jag till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S