Mediaspelare till soundbar + projektor i husbil

Permalänk

Mediaspelare till soundbar + projektor i husbil

Jag håller på att bygga en egen camper van och ska givetvis ha ett litet minihemmabiosystem med en portabel batteridriven projektor och ska se om jag kan hitta en skapligt strömsnål soundbar.
Flera bärbara projektorer har inbyggda mediaspelare osv, så jag kan ta in mediat dit - men de saknar HDMI out, så då måste man ta ljudet via 3,5 mm till soundbaren och får analogt ljud. Tyvärr verkar projektorerna inte ha HDMI ARC, åtminstone inte de modeller jag har tittat på.

Så frågan är vad som är det smidigaste sättet att spela upp filmfiler på om jag måste gå via soundbaren först och därefter gå via HDMI till projektorn? Chromecast kräver wifi om jag förstått det rätt? Surfplattan har bara gamla USB-B och med adapter får jag bara ut 30hz framerate.

Kan jag köra med Amazon Fire Stick, installera kodi på den och lägga filmerna på ett sd-kort? Eller någon liknande lösning?

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi med LibreELEC (Kodi), HDMI till projektorn, 3,5mm till soundbaren och filmer på extern 2,5 tums extern hårddisk.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Raspberry Pi med LibreELEC (Kodi), HDMI till projektorn, 3,5mm till soundbaren och filmer på extern 2,5 tums extern hårddisk.

Projektorn i sig stödjer SD-kort och har inbyggd mediaspelare, så Raspberryn behövs ju inte i den bemärkelsen. Däremot förlorar jag ju ljudkvaliten genom att projektorn inte har HDMI ARC, så att gå ner på analogt ljud via 3,5 mm känns lite b?

Därav tänkte jag byta plats och trycka in mediaspelaren in i soundbaren, köra ut bilden via HDMI till projektorn. Så frågan är hur jag enklast kan få media till soundbaren.