Nej ingen vridbrytare, varför skulle jag ha det? 400v i en lägenhet idag är väl rätt ovanligt?
Ett vanligt utanpåliggande 230.
Se bilder jag bifogade.
Du säger du läst tråden. Men jordfelsbrytare ingår i stambytet, liksom helt nytt badrum med lampor och 230v uttag i badrumsskåpet.
Hade jag installerat jordfelsbrytare och nytt proppskåp själv så är 20000 inget att prata om.
Men nu handlar det inte om det;
Se bilderna, ett rör, en t-koppling, kran samt 15-20 meter kabel...
https://imgur.com/a/x6VOR35
Man brukar vid fast installation köra brytare, kör man propp så har man bara ett uttag som sagt. Är ju alltid trevligt att kunna bryta strömmen. Det har ingenting med spänningen att göra i detta fallet... Bara att brytarna kostar en slant tyvärr, det var därför jag frågade innan.
Samma sak med jordfelsbrytaren, ville bara kolla så de inte drog till med ytterligare en egen till bara maskinen, har sett det förut. Tro mig, har sett det mesta (men inte allt) ute på jobb.
Ja, det där var ju ingen rörläng att tala om, själva rörjobbet är ju gjort på en grisblink. Kabeln kostar inte mycket och uttagen är relativt billiga. Jag hade då inte personligen pyntat 6k för det där under premissen att det gjordes i samma veva som resterande jobb.
Men gissar att de har fast pris på jobben som tidigare sagt, de lär tjäna rätt hyggligt på det.
Vore roligt att se en materialspec på det där.
Jag kanske missar något på bilderna, men var är det tänkt att avloppet från tvättmaskinen ska gå? Slang ner i handfatet? Slang till golvbrunn i dusch?
Om du kollar på bilden som visar rören under handfatet så ser du en nippel som sticker upp bakom vattenlåset, där kan du ansluta tvättmaskinen till avloppet.
The cookie goes *crumble*.