Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

På ordersidan på Elgiganten står det fortfarande bara "Reserverad" för mig.
När jag spårar är det dock fortfarande samma leveransdatum som gäller, vilket är 11/11.

Jag beställde online för hemleverans via ombud. Någon annan som haft samma beställningsmetod och fått annan status?

Att prata med supporten är ingen idé, lika stor nytta som att prata med min farmor. Som är död sedan 70-talet.

Som du vet har jag samma status. Nu verkar ju rserverad inte betyda någonting givet situationen med din TV t.ex. Men det jag tycker är märkligt är att ingen av oss fått något tracking number eller liknande. Det börjar ju verkligen närma sig..

Permalänk
Skrivet av Najk:

På ordersidan på Elgiganten står det fortfarande bara "Reserverad" för mig.
När jag spårar är det dock fortfarande samma leveransdatum som gäller, vilket är 11/11.

Jag beställde online för hemleverans via ombud. Någon annan som haft samma beställningsmetod och fått annan status?

Att prata med supporten är ingen idé, lika stor nytta som att prata med min farmor. Som är död sedan 70-talet.

Elgiganten i ett nötskal. När jag beställde hade de ett datum i mitten av november, sedan ändrades det till början av december, sen igen till slutet av november och nu har jag sista december. De kan inte heller förklara varför nya bokningar för ett tidigare datum än den jag har för min leverans.

Elgiganten kör med vilseledande marknadsföring då de sätter falska lager datum utan information om att det är preliminärt etc. Jämför deras PS5 sida med XSX, där har de fått till det enligt lag.

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Som du vet har jag samma status. Nu verkar ju rserverad inte betyda någonting givet situationen med din TV t.ex. Men det jag tycker är märkligt är att ingen av oss fått något tracking number eller liknande. Det börjar ju verkligen närma sig..

Är exakt samma status för mig. ”Reserverad”. Beställde 22/9, expressleverans till ombud.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cbxb:

Som du vet har jag samma status. Nu verkar ju rserverad inte betyda någonting givet situationen med din TV t.ex. Men det jag tycker är märkligt är att ingen av oss fått något tracking number eller liknande. Det börjar ju verkligen närma sig..

Ja, så är det.

Men - det finns inte en chans på planeten att de INTE fått in krysslådor till deras centrallager - levererade från MS i dagsläget. De ska ju för bövelen levereras nästa vecka :). Varför då inte uppdatera statusen?

Men - igen - det kan ju också vara så att den uppdateras när den skickas. Det är bara en "placeholder".

Det faktum att de tidigare hört av sig om förseningar med information men (i alla fall jag) har ingenting hört på över en månad. Det torde betyda att de säkrat leveranser (åtminstone för vissa).

Mindre frågetecken - mer info tack, Elgiganten!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Elgiganten i ett nötskal. När jag beställde hade de ett datum i mitten av november, sedan ändrades det till början av december, sen igen till slutet av november och nu har jag sista december. De kan inte heller förklara varför nya bokningar för ett tidigare datum än den jag har för min leverans.

Elgiganten kör med vilseledande marknadsföring då de sätter falska lager datum utan information om att det är preliminärt etc. Jämför deras PS5 sida med XSX, där har de fått till det enligt lag.

Sista december? Vart har du fått den uppgiften? Via spåra på hemsidan?

Är inte lagerstatus vid beställning IDAG den 22a dec?

Låter märkligt!

Permalänk

Har någon beställt hos Mediamarkt? Jag lade en PS5 och XSX bokning, men avbokade PS5an tidigt så att någon annan skulle få den.

Fick ett Mail två dagar sedan om att de är ledsna över läget och att jag ej får min PS5 förrän efter april maj 2021. Dock har jag ej hört någonting om min XSX?

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Sista december? Vart har du fått den uppgiften? Via spåra på hemsidan?

Är inte lagerstatus vid beställning IDAG den 22a dec?

Låter märkligt!

Jag har 23e december men då är det ledigheter och annat sköj, så det innebär att jag får vänta ut hela december, om jag har fortsatt otur med Elgiganten så får jag väl räkna med januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Jag har 23e december men då är det ledigheter och annat sköj, så det innebär att jag får vänta ut hela december, om jag har fortsatt otur med Elgiganten så får jag väl räkna med januari.

Men om de säger att den ska vara levererad 23 december så har du den nog tillgänglig då. Sen om du väljer att vänta över en vecka på att ta emot den är ju upp till dig. Jag förstår din frustration men de där överdrifterna känns lite väl....

Permalänk
Medlem

Har en Series X bokning till release dagen och är intresserad av byte mot en release dag ps5.

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Men om de säger att den ska vara levererad 23 december så har du den nog tillgänglig då. Sen om du väljer att vänta över en vecka på att ta emot den är ju upp till dig. Jag förstår din frustration men de där överdrifterna känns lite väl....

Den skickas 23e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Snyggt!

Anledningen att jag frågar är att när jag spårar min så ser det inte ut sådär, formatet på informationen är inte ens samma. Är nog dock för att jag beställde online och hemleverans, så är nog olika leveranssystem. Ingen uppdatering har jag på min i vart fall

Enligt supporten är det stor skillnad att beställa via butik och att beställa online (helt olika köer), så kan hända att det i din butiks kö såg ut att bli först den 13:e men att det nu kanske fått sådan tilldelning att du kan få redan vid release. Hoppas för din skull!

Ja, det är ju olika, den spårning en är ju bara för beställningar gjorda i butik som jag förstår det.
Och tack, för min del är det ganska sak samma om den kommer tisdag eller fredag egentligen dock, så bara den dyker upp under nästa vecka är jag nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ja, så är det.

Men - det finns inte en chans på planeten att de INTE fått in krysslådor till deras centrallager - levererade från MS i dagsläget. De ska ju för bövelen levereras nästa vecka :). Varför då inte uppdatera statusen?

Men - igen - det kan ju också vara så att den uppdateras när den skickas. Det är bara en "placeholder".

Det faktum att de tidigare hört av sig om förseningar med information men (i alla fall jag) har ingenting hört på över en månad. Det torde betyda att de säkrat leveranser (åtminstone för vissa).

Mindre frågetecken - mer info tack, Elgiganten!

Vid närme eftertanke. Centrallagret hade de enheter inne den 28e Oktober, det är jag helt säker på. Det var då det stod som lagerdatum på hemsidan tidigare och det var då varuhusen började få lagersaldo på hemsidan också.

Fråga är dock om de enheter som skickas hem till folk / till ombud någonsin touchar deras centrallager. Kan mycket väl vara så att dessa skickas direkt från Microsoft, via speditör, och att det är därför EG har så dålig koll på dessa.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för tips till någon som ej hunnit förboka än? Allt är slutsåld och verkar som tidigast vara i december någon får xbox i lager. Är det ens lönt att kolla hemsidorna dagligen ifall dem får in nytt? Tips? Tackar!

Permalänk
Medlem

Skulle väll va om någon avbokar eller inte hämtar sitt ex.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Yipee, nu skickas min Xbox Series X köpt från Microsoft, jag beställde den 4 november.
Dum fråga kanske men följer det med batterier till handkontrollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Yipee, nu skickas min Xbox Series X köpt från Microsoft, jag beställde den 4 november.
Dum fråga kanske men följer det med batterier till handkontrollen?

Det brukar det göra. Damen beställde från design lab och då kom det med. Men det är standard AA som kommer med, sen får man själv fixa egna uppladdningsbara AA eller ett sånt där kit.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Yipee, nu skickas min Xbox Series X köpt från Microsoft, jag beställde den 4 november.
Dum fråga kanske men följer det med batterier till handkontrollen?

Inte lite bitter efter att ha missat det tåget med 1 minut haha

Stort grattis till er som lyckades dock!

Permalänk
Skrivet av letin:

Yipee, nu skickas min Xbox Series X köpt från Microsoft, jag beställde den 4 november.
Dum fråga kanske men följer det med batterier till handkontrollen?

Samma här, och jag beställde den 5 november strax innan 09:00. Känns gött då jag inte räknade med ett innan december!

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Yipee, nu skickas min Xbox Series X köpt från Microsoft, jag beställde den 4 november.
Dum fråga kanske men följer det med batterier till handkontrollen?

Vart ser du att den har blivit skickad? Har även också beställt från Microsoft dock 5 november.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Skrivet av sopaKREEM:

Vart ser du att den har blivit skickad? Har även också beställt från Microsoft dock 5 november.

Orderhistoriken när du loggar in på ditt Microsoft konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Eller så har Elgiganten, som är Microsofts Xbox All Access-partner, bara fått en onormalt stor andel av den första batchen.

Borde ju vara så att det bara är deras Partners som får enheter först innan MS skickar till andra butiker.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Vart ser du att den har blivit skickad? Har även också beställt från Microsoft dock 5 november.

Också beställt 5e. Kan inte längre avbeställa men ingen status om leverans. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

...Elgiganten kör med vilseledande marknadsföring då de sätter falska lager datum utan information om att det är preliminärt etc. Jämför deras PS5 sida med XSX, där har de fått till det enligt lag.

vill du förklara vad du menar med "enligt lag"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Också beställt 5e. Kan inte längre avbeställa men ingen status om leverans. :S

Har inte heller någon status om leverans, står Förbeställt, Beräknat leveransdatum den 10 november.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Det brukar det göra. Damen beställde från design lab och då kom det med. Men det är standard AA som kommer med, sen får man själv fixa egna uppladdningsbara AA eller ett sånt där kit.

Tack då vet jag, har ett antal AA uppladdningsbara batterier hemma så det är bara att börja ladda dessa.
För alla som undrar, jag fick mail från Microsoft att min Xbox var skickad, fick också kolli-id så jag kan följa leveransen. Den skickas med UPS!

Vet inte riktig vad jag ska spela men föredrar single player typ Outer World, Tombraider, Mass effect, Wolfenstein, Bioshock mm.

Har Game pass så kan ni tipsa om något bra spel?

Permalänk
Medlem

@letin Jag kommer börja med AC Valhalla och Gears 5.
Spelade aldrig Gears of War 1-3 men glodde igenom en story recap innan jag spelade Gears of War 4. 4an var ett helt ok actionlir där de bygger upp inför 5an som har fått väldigt fina omdömen.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Tack då vet jag, har ett antal AA uppladdningsbara batterier hemma så det är bara att börja ladda dessa.
För alla som undrar, jag fick mail från Microsoft att min Xbox var skickad, fick också kolli-id så jag kan följa leveransen. Den skickas med UPS!

Vet inte riktig vad jag ska spela men föredrar single player typ Outer World, Tombraider, Mass effect, Wolfenstein, Bioshock mm.

Har Game pass så kan ni tipsa om något bra spel?

Spännande med ups. Varifrån skickas den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@letin Jag kommer börja med AC Valhalla och Gears 5.
Spelade aldrig Gears of War 1-3 men glodde igenom en story recap innan jag spelade Gears of War 4. 4an var ett helt ok actionlir där de bygger upp inför 5an som har fått väldigt fina omdömen.

Skrivet av Bjrnbu:

Spännande med ups. Varifrån skickas den?

Tack jag börjar då med Gears 5.

Min Xbox skickas från Holland.

Permalänk
Medlem

Jag fick i sept ett datum på 10 Nov, sen blev det 13 November.

Nu står det redo att levereras kom den 6e Nov frågan är då om jag kommer få den den 13e ändå eller om den skickas från lagret till Elgiganten den 10e och jag får hämta boxen den 13e..

Hoppas den skickas den 6e till E... så man kan hämta ut den där den 10e

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Om den är redo att levereras den 6:e kan du säkert få hämta ut den den 10:e, de lär ju inte fördröja "bara för att". Du ska alltså hämta i butik?

Tydligen har Mediamarkt gått ut med info till sina kunder redan. Så både Webbhallen och Mediamarkt har då gjort det inte men inte Elgiganten. Kan ju hoppas denna info komer på måndag. En dag innan...