Coop har en del bra deals faktiskt. Köpte häromdagen 2 st paket 800 gram nötfärs för 60 kr. Dom brukar ha kraftigast rabatter. Kan skilja rejält.
ICA och hemköp är de dyraste i mitt område. Coop, willys och lidl är billigast, kan bero på att coop och willys bokstavligen ligger ett stenkast ifrån varandra.
Jo precis. Ica och Axfood (Hemköp och Willys) består väl mestadels av franchising liksom, alltså att butikerna inte ägs av Ica eller Axfood centralt, så priser och utbud varierar ju rätt mycket beroende på inriktning och konkurrensen i området bland annat. Coop tror jag är mer centralstyrt, men likväl måste de ju förhålla sig till övriga konkurrenter.
Jag vet inte varför Coop är så kassa häromkring. Jag har en Konsum rätt nära som har legat här sen innan jag föddes, och den är mörk, trång och rätt skitig. Utbudet är mycket sämre än ens Ica Hemma som ligger närmare. En bit bort finns Ica Maxi, "stora" Willys och en stor Coop rätt tätt, typ samma storlek på dem allihop. Coop är relativt nybyggd men på något sätt lyckades de få in varor som känns som de har stått och blivit dammiga (eller rostat) i flera år även när butiken bara hade funnits i någon månad liksom. Dessutom är det mörkt och murrigt. Willys är ju hyfsat fräsch däremot, men utbudet är ju rätt budgetbetonat och likaså inredningen. Maxi har rätt bra utbud däremot, och apotek och typ vaccinering i butiken och liknande.
är man ute efter mer obskyra matvaror är Ica Focus sjukt bra. Den ligger inte så nära mig, och är inte billig, men jag åker dit emellanåt ändå för att hitta saker som inte finns någon annanstans. Sjukt bra utbud av typ italienska eller franska matvaror, eget bra bageri med konditor, egen slaktare, sjukt bra ostdisk och så. Och vill man ha riktigt skumma grejer så har de typ zebrakött, krokodil, levande hummer och så vidare. Eller hundratals sorters läsk.