Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Antar att det blir PC på nya tvn tills nästa år då. Om det inte dyker upp några fler på någon annan sida innan dess...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Ni väntar på något gott kan jag säga!! Handkontrollen brutal

Hur känns adaptiva triggerserna? Jag har ju inte provat det själv men känns ändå lite oroväckande med en sån funktion och slitning över tid? Jag kanske oroar mig i onödan men har plöjt igenom otaliga joy con controllers som börjat drifta på grund av användning...

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Min rörde sig i alla fall vid 02:05 i natt. Vart är din senaste uppdatering?

Borås.. samtidigt är den fortfarande beräknad att komma idag. Hade en mobil som ”råkade försvinna” från PostNord för exakt ett år sedan, händer det nu igen så vet jag inte vad jag kommer göra 😅

Permalänk
Medlem

Nu ligger min ps5a på utlämningsstället..... de kliar i fingrarna vilken lång dag på jobbet detta blir

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk

Har fått tag på en digital edition. Någon som vet om det finns en nedladdningskod i fysiska utgåvor? Eller är man bunden att köpa spel på PS store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mercipoco:

Har fått tag på en digital edition. Någon som vet om det finns en nedladdningskod i fysiska utgåvor? Eller är man bunden att köpa spel på PS store?

Möjligtvis någon DLC kod kommer väl i bland i fodralet men ja, det är liksom tanken med den digitala att du blir bunden till PS Store. 1000-lappen billigare den är gör Sony igen på alla spel du måste köpa via dem.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem

Detta står på Netonnets supportsida just nu. Men de nämner inget om vissa beställningar som lyckades slinka in 13/11. Försöker kontakta netonnet här om vi själar som lyckades få in en beställning 13/11. Är på plats 92. Uppdaterar här vad de säger. Förhoppningsvis står de för vad de skrev i mailet om att de som lade beställning 13/11 får förtur..

""Uppdatering gällande Playstation 5:
Vad gäller Playstation 5 så har det varit ett otroligt högt tryck från start. Vi hade en tidigare förhandsbokning i höstas med leverans inför releasedagen som blev fullbokad rekordsnabbt.
Under morgonen den 19/11 hade vi ytterligare ett släpp på produkten som vi fick stänga kort därpå pga det höga trycket. Beräknad leverans för detta släpp var den 8/12 men då trycket blev större än vad vi någonsin kunnat föreställa oss kommer vi inte ha möjlighet att leverera till alla som lagt en order just detta datum. Vi är såklart ledsna för detta och förstår att det skapar stor besvikelse.

De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma.

I dagsläget har vi ingen information om när vi kommer att ta emot fler ordrar på Playstation 5. Vi ber dig bevaka produkten på netonnet.se för att få informationen så snabbt som möjligt samt hålla koll på produktsidan där vi uppdater så snart vi har mer information.""

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Fick orderbekräftelsemejl 09:01 och har status "Under behandling" fortfarande.

Jag fick bekräftelsemail kl 09:00
Orderstatus: Reserverad

Permalänk
Skrivet av HarryBee:

Hur känns adaptiva triggerserna? Jag har ju inte provat det själv men känns ändå lite oroväckande med en sån funktion och slitning över tid? Jag kanske oroar mig i onödan men har plöjt igenom otaliga joy con controllers som börjat drifta på grund av användning...

Ja vet inte med slitaget men det blir en helt annan spel upplevelse speciellt i astros! Även om det skulle slitas så känns det ändå som en Win att ha funktionen ändå:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Någon som beställt från elgiganten idag och fått bekräftelse 9:01 eller senare där status ändrats till reserverad?

Yes, 09:01.
Pratade precis med kundtjänst och fick bekräftelse att order förbereds för leverans (express).

Permalänk
Medlem

Enligt powers så verkar dem inte ha kvar några PS5'or men "kan hända" att någon dyker upp. Pratade med dom på messenger. Jävla skitsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Fick orderbekräftelsemejl 09:01 och har status "Under behandling" fortfarande.

Har bekräftelsemail 08.59 - ringde och fick kvitto på mailen. (Står fortfarande under behandling på sajten.)

De grattade mig för turen att jag fick igenom en beställning, och sa att det var bara att ha is i magen tills de kan få igång leveranssystemet igen som kraschade pga de 20 000 som var inne och försökte beställa samtidigt.

Permalänk
Medlem

JISSES NU FINNS DET ATT HÄMTA UT.

DÅ DRAR VI HEJ DÅ

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hur kunde ni lägga konsolen i kundvagnen innan 09:00 på elgiganten?

Permalänk
Medlem

Lyckades precis lägga en beställning på Power, leverans den 17e december men bättre än att köpa en för överpris på blocket! (satt och uppdaterade konstant från klockan 10:00)

Permalänk
Skrivet av Turock3:

Enligt powers så verkar dem inte ha kvar några PS5'or men "kan hända" att någon dyker upp. Pratade med dom på messenger. Jävla skitsida.

Classic att dem fejkar lager för att få fler besökare till hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamL:

Lyckades precis lägga en beställning på Power, leverans den 17e december men bättre än att köpa en för överpris på blocket! (satt och uppdaterade konstant från klockan 10:00)

Måste haft en äcklig jävla tur asså

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa en ps5 med skiva på Power.se för cirka kl.11.27

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk

Fan lyckades ha ett Ps5 i kundvagnen men varken betalning med kort eller klarna går...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Enligt powers så verkar dem inte ha kvar några PS5'or men "kan hända" att någon dyker upp. Pratade med dom på messenger. Jävla skitsida.

Verkar som att Power.se gick ner en stund precis nu. Gick inte att ladda in deras hemsida på varken dator eller mobil.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa DE från Netonnet i morse kl 08:08 (tid på orderbekräftelse, så några minuter innan dess måste jag ha klickat). Har bara fått orderbekräftelse på mail där det står "Förväntat datum: 2020-12-15" och pengar är prellade på kortet. Är det någon som fått något liknande och som har fått besked från Netonnet huruvida man kan ta det lugnt och förvänta sig att få den ungefär då?

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Också bokat sedan juni och är mest arg på webhallen. Känns som man blev straffad för att man var trogen kund..

Fast, juni är ändå relativt sent. (verkligen inte sent i normalfall men detta verkar inte vara normala tider för konsollsläpp) Jag och andra i tråden sitter på bokningar från FÖRRA året och har fortfarande inte fått något exemplar. Oktober 6 för mig, september för andra.
Fick ett e-mail som pekar på december men även där nämner de 2020-10-13 som nån slags gräns för att möjligen vara för sent ute för decemberleveransen.

Från webhallens e-mail från nån vecka sedan:
"Murphy’s Lag är en sak som ställs ännu mer på sin spets vid sådana här releaser. Allt som kan gå fel går fel ibland. Om du har bokat 2020-10-13 eller en kort tid innan det så är det en något större risk att du skulle påverkas om vi får ett lägre antal enheter eller om något oförutsett sker. Om det skulle vara så att du av någon anledning inte skulle få i december trots detta mejl så är du först på kö till den första leveransen i januari."

Permalänk
Medlem

Kan meddela att köstatus Webhallen Sveavägen är lugnt, var typ 5 pers i butiken när jag hämtade nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamL:

Lyckades precis lägga en beställning på Power, leverans den 17e december men bättre än att köpa en för överpris på blocket! (satt och uppdaterade konstant från klockan 10:00)

Skrivet av Vandrarn:

Jag lyckades beställa en ps5 med skiva på Power.se för cirka kl.11.27

Galet, jag har klickat F5 sen kl 10 också, både på disk och digital. Inte lyckats lägga i varukorgen alls.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, visst e det kul o köpa ny teknik men varför är man tvungen köpa en ps5 eller xbox series när det inte finns några nya spel o spela på? Nästan allt som, finns till ps5/ nya xbox finns på dagens konsoler /cpc med. Tänker man skulle vilja ha god of war ellerxhalo iaf vid lajnxh, nåt värt o spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Hur kunde ni lägga konsolen i kundvagnen innan 09:00 på elgiganten?

Satt och ladda om för att se var jag skulle vara beredd på att trycka. Stod lägg i kundvagn helt plötsligt 08.57 så jag gjorde det…

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Måste bara fråga, visst e det kul o köpa ny teknik men varför är man tvungen köpa en ps5 eller xbox series när det inte finns några nya spel o spela på? Nästan allt som, finns till ps5/ nya xbox finns på dagens konsoler /cpc med. Tänker man skulle vilja ha god of war ellerxhalo iaf vid lajnxh, nåt värt o spela

Jag sålde min PS4 för flera år sedan och missade nästan alla exklusiva titlar som ingår med PS plus collection. Sedan är det mycket trevligt att dessa prestera så pass mycket bättre på PS5, så jag ser fram emot att få spela dem på bästa möjliga vis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonpojken:

Fast, juni är ändå relativt sent. (verkligen inte sent i normalfall men detta verkar inte vara normala tider för konsollsläpp) Jag och andra i tråden sitter på bokningar från FÖRRA året och har fortfarande inte fått något exemplar. Oktober 6 för mig, september för andra.
Fick ett e-mail som pekar på december men även där nämner de 2020-10-13 som nån slags gräns för att möjligen vara för sent ute för decemberleveransen.

Från webhallens e-mail från nån vecka sedan:
"Murphy’s Lag är en sak som ställs ännu mer på sin spets vid sådana här releaser. Allt som kan gå fel går fel ibland. Om du har bokat 2020-10-13 eller en kort tid innan det så är det en något större risk att du skulle påverkas om vi får ett lägre antal enheter eller om något oförutsett sker. Om det skulle vara så att du av någon anledning inte skulle få i december trots detta mejl så är du först på kö till den första leveransen i januari."

Nej absolut! Och det retar ju mig ännu mer såklart! Varför ska de då marknadsföra från typ augusti att KOM FÖRBOKA HOS OSS så har de inte ens tagit hand om sina allra mest trogna kunder som bokade från förra året.

"Vi vet inte hur många vi skulle få" Nej men snälla nån, ni har ju siffror från gamla releaser att gå på dra av bra marginal för Corona och ha kvar era trogna kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Galet, jag har klickat F5 sen kl 10 också, både på disk och digital. Inte lyckats lägga i varukorgen alls.

Jag klickade på lägg i varukorgen säkert 5000 gånger sen helt plötsligt las det i korgen och kunde slutföra med klarna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Måste bara fråga, visst e det kul o köpa ny teknik men varför är man tvungen köpa en ps5 eller xbox series när det inte finns några nya spel o spela på? Nästan allt som, finns till ps5/ nya xbox finns på dagens konsoler /cpc med. Tänker man skulle vilja ha god of war ellerxhalo iaf vid lajnxh, nåt värt o spela

Det finns en bunt av de senaste PS4-spelen som får en uppgradering när man kör på PS5 som t.ex. Ghost of Tsushima som har 60 fps istället för 30. Vet inte om det kanske redan fanns på PS4 pro, men som en ägare av en PS4 slim så får man lite fördelar redan där. På Xbox series X tror jag kan ha liknande upplägg, såg en video där de visade Sleeping dogs definite edition som hade ray tracing.

Visa signatur

Att spela är mänskligt