Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hazelberg:

Tsushima har 4k 60 FPS på PS5, så för mig kändes det som ett generationsskifte att spela det på PS5. Rekommenderar det verkligen.

Ghost of Tsushima och Days Gone bör man helt klart kika på. Som nya spel på PS5.

I dagsläget känns PS5 mest som en plattform att återuppleva PS4-titlar bättre för min del. Ser fram emot den dag vi får se lite riktiga PS5-titlar.

Permalänk
Medlem

Tycker CP2077 är riktigt bra. Har inte haft några större problem mer än krascherna. Efter patch 1.1 så har spelet ”bara” kraschat 1 gång hittills. Jag ”quick savar” ofta så jag förlorar sällan mer än några minuter och spelet har bara kraschat när jag byter område i bil eller mc, aldrig i uppdrag som tur är.
Förutom krascherna så har jag haft mer problem med AC Valhalla där en bug i War Weary gjorde att jag inte kunde komma vidare i en månads tid innan UBI patchade. Men jag har kanske haft tur med CP2077. Dock skulle jag inte spela det på PS4...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Tycker CP2077 är riktigt bra. Har inte haft några större problem mer än krascherna. Efter patch 1.1 så har spelet ”bara” kraschat 1 gång hittills. Jag ”quick savar” ofta så jag förlorar sällan mer än några minuter och spelet har bara kraschat när jag byter område i bil eller mc, aldrig i uppdrag som tur är.
Förutom krascherna så har jag haft mer problem med AC Valhalla där en bug i War Weary gjorde att jag inte kunde komma vidare i en månads tid innan UBI patchade. Men jag har kanske haft tur med CP2077. Dock skulle jag inte spela det på PS4...

Kommer definitivt skaffa mig CP2077 men väntar på en PS5 Definitive Edition innan det blir ett köp

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Nu hände det som inte fick hända. Mitt ps5 ger ingen bild längre.....

Edit: ska man kontakta EG eller Sony?

Edit 2: funkar om jag via felsäkert läge väljer endast HDCP 1.4, men mim TV har ju stöd för högre vilket har funkat tidigare... vad är det för nackdelar med HDCP 1.4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Edit 2: funkar om jag via felsäkert läge väljer endast HDCP 1.4, men mim TV har ju stöd för högre vilket har funkat tidigare... vad är det för nackdelar med HDCP 1.4?

Prova ryck ur strömkabeln ur tvn och vänta 10 min. Sätt på tvn och starta PS5. Hände för mig med.

Kan bli handshake problem ibland.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReMemberMe:

Om du inte gjort det redan, testa andra HDMI-portar på TVn om inte ovan tips hjälper.

Permalänk
Medlem

Grymt bra månad på ps plus! Trevliga nyheter när det verkar som att man har ett ps5 påväg hem till helgen/nästa vecka

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kberg:

https://youtu.be/CzIl_UP-5Wo

Grymt bra månad på ps plus! Trevliga nyheter när det verkar som att man har ett ps5 påväg hem till helgen/nästa vecka

Mycket trevligt!

2 februari kommer också next gen uppdateringen till Control.

Citat:

Control Ultimate Edition is coming to PlayStation Plus in February. We got Activities, Help, DualSense support. Been working on this a lot lately.

https://twitter.com/RiotRMD/status/1354468782631251974

Citat:

Control Ultimate Edition comes to PS5 with a 60fps Performance Mode and 30fps Graphics Mode (with ray-tracing)

Digital launch: Feb 2, 2021

https://twitter.com/ControlRemedy/status/1339933440607547393

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tänkte skapa psn-konton till mina kids, är det sin subaccounts man ska skapa till mitt konto eller är det smidigast i längden att skapa helt egna vanliga konton till dom? De blir väl 18 år och hyfsat självständiga nån gång förhoppningsvis... 😅

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Prova ryck ur strömkabeln ur tvn och vänta 10 min. Sätt på tvn och starta PS5. Hände för mig med.

Kan bli handshake problem ibland.

Skrivet av anon5930:

Om du inte gjort det redan, testa andra HDMI-portar på TVn om inte ovan tips hjälper.

Tack för era svar! Testade båda förslagen föera ggr igår kväll utan framgång, men efter att jag låtit den stå utan strömkabeln hela natten så funkar allt som det ska igen. Skumt, hoppas det inte är ett återkommande problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Tack för era svar! Testade båda förslagen föera ggr igår kväll utan framgång, men efter att jag låtit den stå utan strömkabeln hela natten så funkar allt som det ska igen. Skumt, hoppas det inte är ett återkommande problem...

Ja, det är handshake problem mellan tv och enhet. Det ska inte vara någon fara.

Ibland räcker det med 5,10,15 min men ibland tar det längre tid för spänningen att lägga sig

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Ja, det är handshake problem mellan tv och enhet. Det ska inte vara någon fara.

Ibland räcker det med 5,10,15 min men ibland tar det längre tid för spänningen att lägga sig

Aha, hade ingen aning om vad "handshake-problem" var. Men då lärde jag mig något nytt iaf.

Permalänk
Skrivet av dibban:

Tänkte skapa psn-konton till mina kids, är det sin subaccounts man ska skapa till mitt konto eller är det smidigast i längden att skapa helt egna vanliga konton till dom? De blir väl 18 år och hyfsat självständiga nån gång förhoppningsvis... 😅

Barnkonton går att uppgradera till vanligt konto när de fyllt 18. Enda problemet är väl att ingen tonåring vill sitta med ett barnkonto.

Permalänk
Medlem

Destruction Allstars såg riktigt kul ut!

Synd att det inte släpps nu i helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Jag har barnkonto till mina kids. Problemet är att vissa spel inte fungerar att köra online (tror gränsen går vid 13 år), istället använder de mitt konto så nu har jag flera av deras kompisar som spammar mig med invites när jag spelar 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av svindelmannen:

Barnkonton går att uppgradera till vanligt konto när de fyllt 18. Enda problemet är väl att ingen tonåring vill sitta med ett barnkonto.

Skrivet av OldDog:

Jag har barnkonto till mina kids. Problemet är att vissa spel inte fungerar att köra online (tror gränsen går vid 13 år), istället använder de mitt konto så nu har jag flera av deras kompisar som spammar mig med invites när jag spelar 😂

Ok, tackar för svaren!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Hur kan inte Sony släppt fler fw för PS5?

Folk rapporterar mängder av krascher osv. Konsolen är knappt 3 månader och 2 st fw hittills. Varav den sista kom 9 dec 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jag vill ha VRR. Tycker det är svagt att inte VRR fanns vid reales och ännu sämre att dom fortfarande inte uppdaterat med stöd för VRR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Jag vill ha VRR. Tycker det är svagt att inte VRR fanns vid reales och ännu sämre att dom fortfarande inte uppdaterat med stöd för VRR.

Vet inte riktigt vad dom gör faktiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Öltorp:

Folk rapporterar mängder av krascher osv. Konsolen är knappt 3 månader och 2 st fw hittills. Varav den sista kom 9 dec 2020.

Skrivet av ktd:

Håller med er båda, är ju inte som att det är helt problemfritt. Med PS4 känns det som att många av senare firmware uppdateringar mest handlat om säkerhetsuppdateringar för att hindra homebrew samt någon meningslös feature.

Det jag saknar mest är att få använda M.2-platsen och börja expandera med snabb lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vet inte riktigt vad dom gör faktiskt.

Jag tror dom finslipar på det sista inför något stort.

Skrivet av anon5930:

Det jag saknar mest är att få använda M.2-platsen och börja expandera med snabb lagring.

Ja just det. Hade glömt att den funktionen inte heller är i aktiverad.

Permalänk
Medlem

Ni som fått era ps5, upplever ni att den har mycket coil whine? Har läst att många ps5 har skapligt med coil whine och funderar därför på att avvakta med jakten tills sony har löst det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Ni som fått era ps5, upplever ni att den har mycket coil whine? Har läst att många ps5 har skapligt med coil whine och funderar därför på att avvakta med jakten tills sony har löst det problemet.

Mitt e minimalt, måste stoppa örat intill för att höra ett litet ljud! Hade jag hört det ifrån soffan så hade jag blivit lite sned!

Kompisens ps5 hör man tyvärr ifrån soffan 🙈 så lite utav lottning hur tyst konsol man får 🤷

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Mitt e minimalt, måste stoppa örat intill för att höra ett litet ljud! Hade jag hört det ifrån soffan så hade jag blivit lite sned!

Kompisens ps5 hör man tyvärr ifrån soffan 🙈 så lite utav lottning hur tyst konsol man får 🤷

Ja verkar som det är ett lotteri. Min polares låter också på flera meter avstånd, jag hade blivit skogstokig av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Jag verkar fått en tyst version. hör absolut ingenting ifrån soffan.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ktd:

Jag tror dom finslipar på det sista inför något stort.

Ja just det. Hade glömt att den funktionen inte heller är i aktiverad.

En sak till so behöver fixas är att skivan varvar upp, trots att det man har igång inte använder skivan.

Skrivet av babboska:

Även min låter ingenting såvida jag inte har örat emot eller något i skivläsaren. PS5 har med nuvarande firmware en förmåga att ibland snurra igång skivan helt utan anledning.

Permalänk
Medlem

Hör ingenting från min från soffan. Knäpptyst

Permalänk
Medlem

Som sagt hör knappt nåt alls från min PS5:a men ibland så går skivläsaren igång utav någon anledning och låter som ett jetplan. Tur att det inte händer ofta. Har en X-box Series X också och skivläsaren på den låter mycket mindre än PS5:ans.

Permalänk
Medlem

Vart kan man få tag på 12mån PS+ billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Vart kan man få tag på 12mån PS+ billigast?

https://www.loadcoj.com/products/playstation-plus-12-m%C3%A5n...

Billigaste jag vet just nu