Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Avstängd

En person som inte gillar en viss typ av spel är ju säkerligen också en person som inte spelar så många olika, eller lägger mycket tid, på dessa typer av spel. Blir ju lite skevt om dessa ska recensera spelen.

Jag kommer ihåg när det var nån recensionstant som skrev om Kick-Ass när den kom ut, och hon klagade och sa att hon var "så trött på allt tonårsrunk!", där det var en scen i filmen som insinuerade vad huvudrollsinnehavaren gjorde, det var liksom 15 sek av 2h och det räckte för att hon tyckte filmen var kass. Det var inte en film för henne från första början, så varför är hennes åsikt värd något alls?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

En person som inte gillar en viss typ av spel är ju säkerligen också en person som inte spelar så många olika, eller lägger mycket tid, på dessa typer av spel. Blir ju lite skevt om dessa ska recensera spelen.

Jag kommer ihåg när det var nån recensionstant som skrev om Kick-Ass när den kom ut, och hon klagade och sa att hon var "så trött på allt tonårsrunk!", där det var en scen i filmen som insinuerade vad huvudrollsinnehavaren gjorde, det var liksom 15 sek av 2h och det räckte för att hon tyckte filmen var kass. Det var inte en film för henne från första början, så varför är hennes åsikt värd något alls?

Nä precis. Det har blivit alldeles för mycket av dessa ”sticka ut” reviews på en massa grejer. Filmer, spel, musik mm. Det är viktigare att sticka ut som recensent även om det innebär en riktig ”shit take”. Man hittar nån liten grej man inte gillar och vinklar hela recensionen på detta. Bara kolla Kotaku för att nämna några. Tröttsamt men skapar förmodligen en hel del klick.. Aja vi kan iaf välja vilka vi vill läsa som tur är men ta bort alla extrema reviews åt båda hållen enligt mig.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nä precis. Det har blivit alldeles för mycket av dessa ”sticka ut” reviews på en massa grejer. Filmer, spel, musik mm. Det är viktigare att sticka ut som recensent även om det innebär en riktig ”shit take”. Man hittar nån liten grej man inte gillar och vinklar hela recensionen på detta. Bara kolla Kotaku för att nämna några. Tröttsamt men skapar förmodligen en hel del klick.. Aja vi kan iaf välja vilka vi vill läsa som tur är men ta bort alla extrema reviews åt båda hållen enligt mig.

Japp. Den där norska sidan gjorde de omdömet för klicka 100%

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Känner stress här. Håller på att lirar igenom ettan nu och vill så gärna hinna bli klar tills på fredag.
Det lilla jag sett av tvåan ser ju ganska magiskt ut.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Håller inte med. Ogillar jag en genre spel så ger det inte nån någonting att jag recenserar den. Dom som läser dessa recensioner är klart intresserad av dessa typerna av spel men jag förstår din synpunkt. Men tycker ändå min idé om att ta bort 3 bästa och sämsta ger ett mer relevant medelbetyg för just metascoren. Sen finns dom, enligt dig, viktiga reviewsen kvar för dom som undrar om detta är ett spel för dom. Säger inte att dessa inte får finnas. Men dom är väldigt orelevanta för dom allra flesta.

Ja, jag kan förstå när det gäller metascoren på metacritic. Det har du rätt i, det är ju helt upp till den sidan hur de vill väga eller inkludera/exkludera olika betyg för att ta fram något typ av aggregerat slutbetyg. Jag bryr mig inte mycket om den sidan själv och brukar inte använda den alls.

Min invändning hade mer att göra med att om recensionen ska få finnas överhuvud taget eller om recensenten ska ha rätt att recensera spel (utan att få skit av personer som inte håller med recensentens åsikter). Och det väl ju inte riktigt det som du menade i ditt ursprungliga inlägg förstår jag nu i efterhand, du syftade väl specifikt på metacritic i detta fall.

Skrivet av gurkburk92:

Jag recenserar inte kaviar när jag avskyr kaviar. Jag skulle inte recensera FPS spel om jag "är trött på eller hatar" FPS spel & samma sak me open world spel.

Du behöver inte recensera spel du inte gillar. Men jag som konsument skulle uppskatta att läsa recensioner av recensenter med liknande smak som jag har. Om jag själv exempelvis inte hade gillat open world spel så hade jag velat läsa en recension av någon med samma smak för att se om de i det nya open world spelet har lyckats med att eliminera de features eller game mechanics som jag inte gillar med open world och att de kanske lyckas omvandla en som inte gillar den typen av spel att ändå gilla just detta spel.

Håller man inte med det mesta som recensenten har skrivit så är det ju bara att ignorera den läsa andra recensioner.

Permalänk
Medlem

Vill helst läsa tester av bilar av någon som bara gillar motorcyklar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Känner stress här. Håller på att lirar igenom ettan nu och vill så gärna hinna bli klar tills på fredag.
Det lilla jag sett av tvåan ser ju ganska magiskt ut.

Hehe du borde hinna om du försöker hålla dig till main storyn + dlct

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Bra tips, önskar man kunde välja att hämta i butik. Är lite osäker, brukar deras deals inför spelsläpp hålla sig på releasedag och kanske helgen ut? Tänkte om man skulle försöka plocka upp det i butik istället.

Känner samma..
Har beställt Collectors Edition från EG.. Ville hämta i butik men icke.

Skrivet av bardbard:

Känner stress här. Håller på att lirar igenom ettan nu och vill så gärna hinna bli klar tills på fredag.
Det lilla jag sett av tvåan ser ju ganska magiskt ut.

Trycker igenom new game+ på UH just nu.. Kanske inte kritiskt att hinna klart men det skulle vara kul. Har Plat men saknar två trophys som är just new game+ och UH.

Har du inte läst något om storyn vad som händer är du in for a big suprise så att säga!

Var är du nu i spelet?

/Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Jag brukar kolla betyg mer på OpenCritic än Metacritic. I stort är resultaten ungefär lika, men opencritic använder sig av ett urval ”top critic” som bör sålla ut en del mindre seriösa recensioner. Ofta tror jag, som andra är inne på här, att man vill sticka ut lite för att få klick till sin annars mindre besökta sajt. Men jag lägger mest vikt åt några få recensenter som jag följer och vet hur de brukar tycka och tänka kring spel.

https://opencritic.com/game/12361/horizon-forbidden-west

Tycker för övrigt att det är en sådan enorm inflation i betygsättning. 7/10 (eller 3.5/5) ses som mediokert och 5/10 som egentligen borde vara något slags medelbetyg är flopp. Så siffrorna säger egentligen inte så mycket för de brukar vara ganska förutsägbara.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Tycker för övrigt att det är en sådan enorm inflation i betygsättning. 7/10 (eller 3.5/5) ses som mediokert och 5/10 som egentligen borde vara något slags medelbetyg är flopp. Så siffrorna säger egentligen inte så mycket för de brukar vara ganska förutsägbara.

Precis. Spelbetyg idag är väldigt oanvändbara. Allt under 7 är en flopp, 8 är mediokert, och 9 är 10 för ingen vågar sätta 10/10.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem

Håller med om betygen i sig men vet inte om fenomenet är så nytt.

När var senast en 5/10 inte en flopp egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Håller med om betygen i sig men vet inte om fenomenet är så nytt.

När var senast en 5/10 inte en flopp egentligen?

5/10 var en flopp på 80-talet också.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Håller med om betygen i sig men vet inte om fenomenet är så nytt.

När var senast en 5/10 inte en flopp egentligen?

Jag kommer ihåg att i gamla Datormagazin till C64/Amiga i slutet av 80-talet så var de inte rädda med att ge spel 2/5, 3/10, 2/10 osv på ett flertal spel i varje nummer av tidningen om de tyckte att spelen förtjänade det.

Men nu börjar det gå lite väl off-topic känner jag att diskutera recensioner istället för PS5-relaterade saker.

Själv så är jag intresserad av vad tidigare Yakuza-regissören Toshihiro Nagoshi ska skapa för spel i sin nya studio som han har startat upp.
https://www.gamespot.com/articles/yakuza-directors-new-studio...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Elgiganten har bokat min leverans hos Bring igår, men den har inget mer hänt ännu
Ska ju inte komma för ens fredag egentligen men visst hade man hoppas på att den kommer på torsdag redan 😁

Ni som har köpt skiva, om ni skulle få spelet redan imorgon kommer det gå att starta? Eller är det några lås i det?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Elgiganten har bokat min leverans hos Bring igår, men den har inget mer hänt ännu
Ska ju inte komma för ens fredag egentligen men visst hade man hoppas på att den kommer på torsdag redan 😁

Ni som har köpt skiva, om ni skulle få spelet redan imorgon kommer det gå att starta? Eller är det några lås i det?

Det finns folk runtom globen som redan kunnat spela det, så tror inte de finns några hinder

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Precis. Spelbetyg idag är väldigt oanvändbara. Allt under 7 är en flopp, 8 är mediokert, och 9 är 10 för ingen vågar sätta 10/10.

En annan grej är ju att det är ett så pass mycket större utbud nu. Jag är tyvärr i den skaran som har så pass lite tid att spela, att jag måste välja noga vad som spelas. Tyvärr har man blivit lite skadad av att det inte är ”värt” att spela saker med mindre än 9 i betyg då tiden inte räcker.
Är bara vissa undantag, t ex Horizon nu hde jag nog spelat även om det fått en 6:a.

Skrivet av Sweex:

Elgiganten har bokat min leverans hos Bring igår, men den har inget mer hänt ännu
Ska ju inte komma för ens fredag egentligen men visst hade man hoppas på att den kommer på torsdag redan 😁

Ni som har köpt skiva, om ni skulle få spelet redan imorgon kommer det gå att starta? Eller är det några lås i det?

Brukar inte finnas lås, körde Rarchet & Clank 2 dagar tidigt förra året.

Min order hos Elgiganten står dock kvar som ”mottagen” bara. Ett annat problem är Postnord som börjat med vsramnandagsutdelning där jag bor, så har ingen utdelning imorrn denna vecka.
Förvisso helt idiotiskt eftersom varannan vecka har jag bara tis/Tors, och då hade jag ju missat releasen på fredag…

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Brukar inte finnas lås, körde Rarchet & Clank 2 dagar tidigt förra året.

Min order hos Elgiganten står dock kvar som ”mottagen” bara. Ett annat problem är Postnord som börjat med vsramnandagsutdelning där jag bor, så har ingen utdelning imorrn denna vecka.
Förvisso helt idiotiskt eftersom varannan vecka har jag bara toa/Tors, och då hade jag julmiddag releasen på fredag…

Jag har beställt Collectors Edition så min går inte ner i brevlådan 😁 så det blir ombud och det är varje dag här. Får helt enkelt hoppas det börjar röra på sig under dagen idag

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Precis. Spelbetyg idag är väldigt oanvändbara. Allt under 7 är en flopp, 8 är mediokert, och 9 är 10 för ingen vågar sätta 10/10.

Det är inte som det är ett nytt påfund. 7-9 skalan, eller varianten 70-90 skalan har funnits i evigheter. Det finns andra skalor som används men det större problemet är med sajter som metacritic som tvingar in alla recensioner de indexerar in i sitt 0-100 system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

En annan grej är ju att det är ett så pass mycket större utbud nu. Jag är tyvärr i den skaran som har så pass lite tid att spela, att jag måste välja noga vad som spelas. Tyvärr har man blivit lite skadad av att det inte är ”värt” att spela saker med mindre än 9 i betyg då tiden inte räcker.
Är bara vissa undantag, t ex Horizon nu hde jag nog spelat även om det fått en 6:a.

Brukar inte finnas lås, körde Rarchet & Clank 2 dagar tidigt förra året.

Min order hos Elgiganten står dock kvar som ”mottagen” bara. Ett annat problem är Postnord som börjat med vsramnandagsutdelning där jag bor, så har ingen utdelning imorrn denna vecka.
Förvisso helt idiotiskt eftersom varannan vecka har jag bara tis/Tors, och då hade jag ju missat releasen på fredag…

VA tvungen & ringa min chef & fråga när fan utdelningen är hos mig. Som tur är, fredag denna veckan xD

Men ska snegla på min plats imorgon ifall det redan ligger där. Spelet skickades igår kl 16 så, borde egentligen vara framme imorgon.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

Min är skickad från elgiganten, men tyvärr med Bring paket. Så lär inte bli förrän tidigast fredag ändå. Kanske man hinner bli klar med CB2077 då.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Demon's souls finns att köpa för 400 kr med get gifted-presentkort via PlayStation store om någon är intresserad av det.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt verkar misslyckas med att leverera imorgon, står bara "Leverans Påbörjad" och har stått så sen åtminstone i måndags. Hoppas dom tekniska problemen innebär att det ändå är skickat. Tycker att när man beställt en dyrt samlarutgåva borde man väl kunna förvänta sig att ha det på lanseringsdagen. Får ju inte ens en skiva så borde inte vara ett problem om det dyker upp några dagar före. Blir väl att dra på skygglapparna och köra Lost Ark hela helgen för att inte spoila något i HFW.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Mediamarkt verkar misslyckas med att leverera imorgon, står bara "Leverans Påbörjad" och har stått så sen åtminstone i måndags. Hoppas dom tekniska problemen innebär att det ändå är skickat. Tycker att när man beställt en dyrt samlarutgåva borde man väl kunna förvänta sig att ha det på lanseringsdagen. Får ju inte ens en skiva så borde inte vara ett problem om det dyker upp några dagar före. Blir väl att dra på skygglapparna och köra Lost Ark hela helgen för att inte spoila något i HFW.

Jag har beställt Collectors Edition från Elgiganten och fick förhandsinformation från Bring i tisdags morse att dom har ett paket som ska levereras, men sen helt tyst så tror inte jag heller kommer få det till imorgon tyvärr.

Man får lira Lost Ark istället som du sa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Jag har beställt Collectors Edition från Elgiganten och fick förhandsinformation från Bring i tisdags morse att dom har ett paket som ska levereras, men sen helt tyst så tror inte jag heller kommer få det till imorgon tyvärr.

Man får lira Lost Ark istället som du sa!

Same *cries*

Hade kontakt med Elgiganten när jag beställde och frågade fall jag kunde hämta i butik just pga detta men icke sa de. Men inga problem vi skickar i god tid bla bla..

Och som ovan sa, vad gör det att de kommer en dag eller två tidigare.. Funnits unboxing video på Tuben i flera dagar nu och det är ju en digital kod så det går ju ändå inte att spela för ens fredag.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Jag har beställt Collectors Edition från Elgiganten och fick förhandsinformation från Bring i tisdags morse att dom har ett paket som ska levereras, men sen helt tyst så tror inte jag heller kommer få det till imorgon tyvärr.

Man får lira Lost Ark istället som du sa!

Då fick jag info att Postnord förhandsregistrerat ett 7,3kg paket från Mediamarkt. MM har nog lite väl höga tankar om Postnord, frakta ett paket 100mil på ett dygn 🤔 Teoretiskt är det möjligt (att få det till Luleå för 05.00) men nu snöar det väl söder om Sundsvall så inte ens säkert det kommer på måndag, som det annars skulle gjort.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Jag har beställt Special Edition från Webhallen, de skickade med Budbee imorse. De vågar väl inte skicka tidigare med risk för att någon ska få det innan release. Tror inte de själva bryr sig så mycket i det, men de kan tydligen få mycket skit om det kommer ut så de försöker nog hålla det så nära som möjligt.

Har tydligen svårt att få rätt namn på utgåvan lol
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Same *cries*

Hade kontakt med Elgiganten när jag beställde och frågade fall jag kunde hämta i butik just pga detta men icke sa de. Men inga problem vi skickar i god tid bla bla..

Och som ovan sa, vad gör det att de kommer en dag eller två tidigare.. Funnits unboxing video på Tuben i flera dagar nu och det är ju en digital kod så det går ju ändå inte att spela för ens fredag.

Fortfarande ingen uppdatering hos Bring här.

Dålig stil @elgiganten tycker jag..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Power har inte skickat mitt. Får det aldrig imorgon.

Permalänk

Mitt är inte heller skickat från Elgiganten men litar inte på Brings uppdateringar. Brukar komma i tid ändå. Men jag klarar mig utan om det nu inte skulle komma. Har annat att spela sålänge. Ni som skulle bli utan imorgon är det ju i värsta fall bara att köra fram till lokala EG och köpa det och sen skicka tillbaka det ni har på G via posten.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb