Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av robert miland:

Hei H er det noen på forumet som kan si om det går an å spille Horizon Forbidden West med mus og tastatur på PS5? Står på vente liste for kjøp av ps5 fra komplett.no. Jeg takker mye for svar.Mvh

Utgå alltid ifrån att spel på playstation inte stödjer mus, det finns undantag men Horizon är inte ett av dom.

Permalänk
Skrivet av SlemRune:

Läste på Fz.se att inga Elden Ring kommer att levereras innan helgen vilket är uruselt då de haft spelet i lager flera dagar. Förhoppningsvis är det felaktigt, men jag har inte fått någon info om att det skickats än. Blir att returnera och köpa digitalt för min del, men väldigt tråkigt för den som inte vill köpa digitalt.

Då kan jag säga att dom ljuger. Min kompis som boka från spelbutiken fick det idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Då kan jag säga att dom ljuger. Min kompis som boka från spelbutiken fick det idag

Detta gäller bara Elgiganten. Har fått en första notis men paketet har inte överlämnats till Bring än. Ser mörkt ut för leverans före helgen tyvärr.

Uppdaterades precis med att paketet sorteras nu på terminal. Då kan man andas ut.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt Elden Ring från Spelbutiken idag och det går att spela.
Ska dock lira först under helgen

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Mölnlycke, paketet på väg.

Aldrig lirat souls spelen.. ska bli riktigt intressant

Permalänk
Medlem

Nya PS Plus modellen har detaljerats ytterligare av Jeff Grubb:

Ska bli intressant att se, tror dock inte det kommer kunna utmana Game Pass på det sättet många hoppas på. Men vi får väl se, hoppas kan man ju göra

Permalänk
Skrivet av Entash:

Nya PS Plus modellen har detaljerats ytterligare av Jeff Grubb:

https://pbs.twimg.com/media/FMYKpy5WQAg6LHn?format=png&name=900x900

Ska bli intressant att se, tror dock inte det kommer kunna utmana Game Pass på det sättet många hoppas på. Men vi får väl se, hoppas kan man ju göra

16$ är ganska mycket.. Ska va jävla bra bibliotek då

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Då kan jag säga att dom ljuger. Min kompis som boka från spelbutiken fick det idag

Spelbutiken skickar sina så de ska vara hos kund på releasedagen. Jobbiga är dock att de skickar med Postnords vanliga brevtjänst och vi har ju numera varannandags utdelning. Så man tycker att dem borde skicka Varubrev istället, som levereras varje dag.

Som tur var, hade jag utdelning förra fredagen när horizon forbidden west hade release, annars hade jag fått det på Tisdagen tror jag. Riktigt störigt när man väl väntar på något.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Har ett jäkligt irriterande problem som känns ganska osannolikt faktiskt.
Har 2 Dual shocks hemma varav båda nu har fått identisk drifting på R-spaken.
Ibland får de för sig att de trycks svagt nedåt. Detta blir extra tydligt i spel med exempelvis en stor karta där man kan zooma ut/in med högerspaken då driftingen orsakar att kartan zoomas ut.
Är ju enkelt att "parera" och den slutar drifta om jag för spaken åt andra hållet...

Känns bara märkligt att båda dosorna har fått samma fenomen typ samtidigt.

Vad jag provat är att kört en reset på dosorna(lilla knappen på baksidan) men det verkar inte ha hjälpt.
Något mer man kan göra själv?

Båda dosorna är över ett år gamla.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

16$ är ganska mycket.. Ska va jävla bra bibliotek då

Ja, det är lite i överkant.

Med tanke på att det ska ersätta PS+ och PS Now (som vardera ligger på ca 600 kr per år) blir månadsavgiften på $16 cirka 50% högre, än att ha de båda sistnämnda prenumerationerna var för sig.

Jag hoppas och tror att det kommer finnas en årlig prenumeration (till reducerad kostnad) för samma pris som, eller mindre än, det vi idag får ge för de två tjänsterna tillsammans. Annars straffas de som idag endast har PS Now väldigt hårt då det endast är premium-tiern som ger något som liknar det.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

GRAN TURISMO 7 - 25TH ANNIVERSARY EDITION (PS5/PS4)
899 kr
https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-spel/gran...

Permalänk
Medlem

getgifted är out of stock nu på wallet top up, hur ofta brukar dom få in i lager igen? likaså, hur hittar ni rabatt delarna? När jag browsar runt på sidan finns allt bara utan rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

getgifted är out of stock nu på wallet top up, hur ofta brukar dom få in i lager igen? likaså, hur hittar ni rabatt delarna? När jag browsar runt på sidan finns allt bara utan rabatt.

Här är länken för 500kr, men den är ju slut just nu förstås.

https://link.getgifted.com/tr2b

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som har koll om Cyberpunk 2077 kommer släppas på PS5 i fysiskt format?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som har koll om Cyberpunk 2077 kommer släppas på PS5 i fysiskt format?

Jag undrar samma sak

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Min ps5:a skrämde ihjäl mig (nästan). När jag slog på den fick jag bara brus i bilden och inget ljud. Testade båda hdmoi ingångar i min skärm. Efter att ha kopplat om samma hdmi kabel några gånger så löste det sig självt.
Märkligt. Ska jag vara orolig? Vad kan det ha varit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Min ps5:a skrämde ihjäl mig (nästan). När jag slog på den fick jag bara brus i bilden och inget ljud. Testade båda hdmoi ingångar i min skärm. Efter att ha kopplat om samma hdmi kabel några gånger så löste det sig självt.
Märkligt. Ska jag vara orolig? Vad kan det ha varit?

Ett någorlunda klassiskt problem (redan?!) är att HDMI-porten går sönder, tror det är lödningen som släpper. I bästa fall är det kabeln som glappar om det inte är portarna i skärmen. Orolig behöver du inte vara men läge att köra systematisk felsökning om det uppstår igen.

De gånger jag har haft problem med HDMI genom åren har det varit kabeln som glappat, haft för låg hastighet eller varit känslig för störningar (tappade signal om man tände/släckte i badrummet)

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk

Har någon lyckats spela kampanjen på modern warfare på sin PS5? Jag får meddelande om att jag måste ladda ner och installera diverse patchar men dessa fungerar inte (för mig iaf). Får ett kort meddelande som verkar antyda på problem med att ansluta till psn network vilket verkar orimligt då jag ansluten och inloggad...

Permalänk
Medlem

VRR stöd för Sonys 2021 tv kom idag. Kanske de tar något år till att få till PS5:an.

Om något år behövs inte ens VRR? Borde spel flyta stabilt i 60 fps?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Har någon lyckats spela kampanjen på modern warfare på sin PS5? Jag får meddelande om att jag måste ladda ner och installera diverse patchar men dessa fungerar inte (för mig iaf). Får ett kort meddelande som verkar antyda på problem med att ansluta till psn network vilket verkar orimligt då jag ansluten och inloggad...

Du måste ladda ner alla datafilerna. Spelar ingen roll att några av dem på namnet låter som att de endast krävs för multiplayer, har du inte alla får du sådana felmeddelanden. Visserligen inte spelar på PS5 men hade exakt samma problem på Xbox Series X alldeles nyligen. Helt galet att Sony/MS tillåter denna typ av distribution och launchers på konsol…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Halloj, skulle dra igång horizon zero dawn på ps5, trodde saves skulle ligga i molnet från ps4an… men tydligen inte..? 👀

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Halloj, skulle dra igång horizon zero dawn på ps5, trodde saves skulle ligga i molnet från ps4an… men tydligen inte..? 👀

Sparfiler är inte alltid kompatibla med olika utgåvor av spel. Kan det vara så att du tidigare lirade Standard Edition på PS4 (fysisk skiva t.ex.) och försöker nu dra igång Complete Edition man fick genom Play at Home förra året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Sparfiler är inte alltid kompatibla med olika utgåvor av spel. Kan det vara så att du tidigare lirade Standard Edition på PS4 (fysisk skiva t.ex.) och försöker nu dra igång Complete Edition man fick genom Play at Home förra året?

Nä… det tror jag inte, laddade ner från mitt bibliotek
Annars så kör jag en ytube gameplay resten av spelet, och köper west

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nä… det tror jag inte, laddade ner från mitt bibliotek
Annars så kör jag en ytube gameplay resten av spelet, och köper west

Testa flytta över spar-filerna manuellt via USB.?
https://www.reddit.com/r/horizon/comments/jr7my2/ps4_ps5_save...

Felstavning
Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Måste jag då ladda ner hzd till ps4an först, sen kopiera då?

Permalänk
Medlem

Absolut inget superfynd men ändå en OK deal då man får en heatsink på köpet.

WD Black SN850 M.2 - 1TB + EK M.2 NVMe Heatsink - Svart - 1699:-
https://www.webhallen.com/se/product/341064-WD-Black-SN850-M-...

Permalänk
Konsolgrävare

Mitt exemplar av Gran Turismo 7 - Anniversary Edition av blivit registrerat på Bring nu!

Snart så! Spelet har fått riktigt bra recensioner

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Svenska FZ är ljummet nöjda, ger betyget "Bra". https://www.fz.se/recension/289367-gran-turismo-7

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Tycker FZ ofta sätter rätt märkliga betyg. 3 av 5 för att det är långsamt? Som alla GT någonsin isf.
GT7 ligger på 88 i snitt på metacritic.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4