Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Skrivet av Spearhawk1969:

Jag har inte provat spela efter jag tog bort sidorna. Skall göra det och om det inte hjälper så byter jag ut den

Edit.... Jag har nu provat och med sidorna borttagna så fläkten har fritt utrymme så fungerar det, det verkar som fläkten inte ens går upp i varv. Provar mer i morgon men jag tackar så mycket för all hjälp.

Låter som fläkten är trasig. Fläkten borde gå på högvarv och låta en del hel när konsolen blir så varm som du beskriver.

Permalänk

Kikar på att köpa spelet "It takes two" PS4 begagnat. Står på framsidan att fri uppgradering till PS5-versionen gäller, men hur funkar det generellt om tidigare ägaren redan uppgraderat? Kan man uppgradera hur många gånger som helst så länge orginalskivan sitter i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Kan man uppgradera hur många gånger som helst så länge orginalskivan sitter i?

Om ett spel är på skiva finns inga sådana begräsningar bortsett från att det inte går att uppgradera diskar från andra regioner.
https://www.playstation.com/sv-se/support/games/upgrade-ps4-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Kikar på att köpa spelet "It takes two" PS4 begagnat. Står på framsidan att fri uppgradering till PS5-versionen gäller, men hur funkar det generellt om tidigare ägaren redan uppgraderat? Kan man uppgradera hur många gånger som helst så länge orginalskivan sitter i?

Generellt så funkar det så att man kan bara "förbruka" en medföljande kod, en skiva är inte unik på det sättet att den kan markeras som förbrukad.

Så det ska gå att uppgradera den "igen" ja, eftersom uppgraderingen inte görs med en kod.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Om ett spel är på skiva finns inga sådana begräsningar bortsett från att det inte går att uppgradera diskar från andra regioner.
https://www.playstation.com/sv-se/support/games/upgrade-ps4-g...

Skrivet av Squallie:

Generellt så funkar det så att man kan bara "förbruka" en medföljande kod, en skiva är inte unik på det sättet att den kan markeras som förbrukad.

Så det ska gå att uppgradera den "igen" ja, eftersom uppgraderingen inte görs med en kod.

Grymt! Stort tack för snabba svar. Verkar vara ett kul spel för kidsen att samarbeta på.

En notering till mig själv är att kolla om det finns en PS4-version med uppgraderingsoption till de spel man är intresserad av. Kan skilja en hel del i pris.

Permalänk

Har inte haft vårt PS5 så länge men börjar bli sugen på att skaffa gamingratt, ex. en Logitech G923 som verkar bra kvalitet för vad den kostar, särskilt nu på kampanj. Blir ju körning på amatörnivå med kidsen så inget mer avancerat än så. Men om man skaffa ett första allround bilspel som är hyfsat lätt att komma in i och hålla ett tag, vad ska man främst satsa på då?

GT7 verkar ju vara mycket populärt till PS och ser kul ut med en hel del variation för det gäller bilar, banor och underlag. Dock ser jag en del gnissel om seghet att komma framåt i spelet samt mycket fokus på mikrotransaktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Har inte haft vårt PS5 så länge men börjar bli sugen på att skaffa gamingratt, ex. en Logitech G923 som verkar bra kvalitet för vad den kostar, särskilt nu på kampanj. Blir ju körning på amatörnivå med kidsen så inget mer avancerat än så. Men om man skaffa ett första allround bilspel som är hyfsat lätt att komma in i och hålla ett tag, vad ska man främst satsa på då?

GT7 verkar ju vara mycket populärt till PS och ser kul ut med en hel del variation för det gäller bilar, banor och underlag. Dock ser jag en del gnissel om seghet att komma framåt i spelet samt mycket fokus på mikrotransaktioner.

Jag gillar rally spel typ Dirt och WRC, men för den mest realistiska känslan så säger jag bara GT7 + PSVR2 och gärna ratt + stol.
Visserligen kostar PSVR2 lika mycket som själva PS5:an, men det är nog så nära man kan komma att köra på riktigt.

När det gäller mikrotransaktioner på GT7 har jag inte märkt av det. Tror dom fick en hel del kritik tidigare och därför tagit bort det helt eller delvis.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

The latest update for Marvel's Spider-Man 2 is now available!

We're bringing new and highly requested features such as New Game+, Mission Replay, and Time of Day options. We're also adding new accessibility options, including Audio Descriptions and Screen Reader, both of which are localized in these languages: English, French, Italian, German, Spanish (LATAM/Spain), and Japanese.
https://support.insomniac.games/hc/en-us/articles/24614824403...

Permalänk
Medlem

Spider-Man 2’s latest update accidentally unlocks debug menus which list potential DLC

However, players soon discovered that it also unlocked access to the game’s debug menus, which are used during development to skip to certain parts of the game, perform diagnostics and turn on various modifications.
https://www.videogameschronicle.com/news/spider-man-2s-latest...

Insomniac Games
@insomniacgames
⚠️ We're aware the latest game update may have inadvertently allowed access to a development game menu. There's a hotfix on the way.

Please note that using this menu could corrupt your saves and trophy progress.

There is no risk associated with playing the game as intended.
https://twitter.com/insomniacgames/status/1765805885862056124

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon lyckades spela in Stellar Blade demot som försvann från Store.

Permalänk
Medlem

Intervju med Shawn Layden som jag tyckte var väldigt intressant. Han pratar om sin tid hos Sony.
Exklusivitet, skenande spelbudgetar och GaaS är sånt som tas upp.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Jag gillar rally spel typ Dirt och WRC, men för den mest realistiska känslan så säger jag bara GT7 + PSVR2 och gärna ratt + stol.
Visserligen kostar PSVR2 lika mycket som själva PS5:an, men det är nog så nära man kan komma att köra på riktigt.

När det gäller mikrotransaktioner på GT7 har jag inte märkt av det. Tror dom fick en hel del kritik tidigare och därför tagit bort det helt eller delvis.

Får bli GT7 helt klart då. Även jag gillar rally så en sådan titel ska jag också införskaffa. Verkar som Dirt-serien avslutats. Utvecklas WRC eller är det något nytt som är det "senaste" inom rallyspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Får bli GT7 helt klart då. Även jag gillar rally så en sådan titel ska jag också införskaffa. Verkar som Dirt-serien avslutats. Utvecklas WRC eller är det något nytt som är det "senaste" inom rallyspel?

Tänk på att GT7 är racing sim, inte arkad-racing. Det är ett svårt och tidskrävande spel att komma in i. Det är absolut inte bara att trycka på play och sedan spela.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Edvin1:

Tänk på att GT7 är racing sim, inte arkad-racing. Det är ett svårt och tidskrävande spel att komma in i. Det är absolut inte bara att trycka på play och sedan spela.

Nej, har fått den uppfattningen också om GT7. Lite mer finlir. Tänker främst på 9-åringen som behöver komma in snabbt i körningen. Ex Dirt 5 är väl mer arkadkänsla som jag uppfattar det.

Vad rekommenderas annars?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är inget fan av live service spel direkt så även om jag tror Insomniac hade gjort ett bra spel så är jag inte direkt ledsen över att detta spel blev skrotat. Tar hellre högkvalitativa singleplayer spel.

Edit: Såg att din video är borta här är en annan:

https://twitter.com/i/status/1767465742096597460

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Freddan101:

Även jag gillar rally så en sådan titel ska jag också införskaffa. Verkar som Dirt-serien avslutats. Utvecklas WRC eller är det något nytt som är det "senaste" inom rallyspel?

EA Sports WRC är egentligen Dirt Rally 3.0 så det är det senaste spelet i serien 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av tyvar1:

EA Sports WRC är egentligen Dirt Rally 3.0 så det är det senaste spelet i serien 😄

Tack! Inte lätt att hänga med där... 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Tack! Inte lätt att hänga med där... 😊

Och WRC 9 + WRC 10 är med den gamla utvecklaren och dom (iaf 9an, inte testat 10an) är väldigt bra så kika in dessa med.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

EA Sports WRC är egentligen Dirt Rally 3.0 så det är det senaste spelet i serien 😄

Såg att EG har rea på det just nu och säljer det för 319:-. Blir klart köp då jag gillar Dirt Rally serien.
Vågar man hoppas på en VR patch längre fram tro?

Edit. Faktiskt ännu billigare om man klarar sig utan skiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Och WRC 9 + WRC 10 är med den gamla utvecklaren och dom (iaf 9an, inte testat 10an) är väldigt bra så kika in dessa med.

Bra pris på Dirt Rally 2.0 också. Det har några år på nacken men kommer ihåg att jag gillade det när det kom.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Spelen till Playstation Plus Extra/Premium för mars månad.

NBA 2K24 Kobe Bryant Edition (PS4, PS5)
Marvel’s Midnight Suns (PS4, PS5)
Resident Evil 3 (PS4, PS5)
LEGO DC Supervillains (PS4)
Mystic Pillars: Remastered (PS4, PS5)
Blood Bowl 3 (PS4, PS5)
Super Neptunia RPG (PS4)
Dragon Ball Z: Kakaro (PS5)

Premium Classics:
Jak and Daxter The Lost Frontier
Cool Boarders
Gods Eater Burst
Phoenix Wright:
JoJos Bizarre Adventure AllStar Battle R

https://blog.playstation.com/2024/03/13/playstation-plus-game...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem