Bärbar dator till studier
I höst ska börja studera till brandingenjör och jag har tänkt skaffa en bärbar dator. Den kommer enbart användas till studier då jag redan har en stationär gamingdator att spela på. Som brandingenjörsstudent kommer jag inte programmera, redigera videor/bilder etc eller andra hårdvarukrävande uppgifter. Datorn kommer främst användas till att jobba i Microsoft Office program, skicka mail, browsa internet och se på youtube eller netflix.
Budgetmässigt har jag inte satt någon maxbelopp på vad datorn får kosta. Jag vet att jag inte behöver det bästa på marknaden, men jag vill ändå lägga lite extra för att säkerställa att datorn är snabb och inte slöar ned med tiden (jag kommer studera totalt 4,5 år).
Övriga önskemål jag har som datorn ska uppfylla:
Jag vill att den bärbara ska kunna syncas med min stationära så att om jag sparar en fil på den bärbara kan jag öppna den direkt på min stationära utan att behöva flytta filer på exempelvis en USB-sticka. På min stationära dator har jag operativsystemet Windows 10 Home.
Laptopen får inte vara för stor. Runt 13 tum skärm har jag tänkt.
SSD hårddisk.
Till sist hade jag även önskat att datorn hade touch skärm och att man kan koppla bort tangentbordet för att använda den som en padda. Detta är inte ett krav och om den funktionen gör att datorn höjs avsevärt i pris väljer jag istället en "vanlig laptop". Ni får komma med förslag på datorer med och utan funktionen.
Tack för svar!