Permalänk
Medlem

Vad tror ni om dessa AIO-kylare?

Jag är medveten om alla trådar som täcker ämnet mer eller mindre men jag har några olika frågor och gillar att lära mig nya saker vilket jag gör här varje dag!

Jag har oerhört svårt med ljud men älskar att överklocka och fippla med datorn. Och även om jag är väldigt nöjd med min nuvarande Noctua NH-U9B SE2 så är den för stor för mitt moderkort och gör därav att jag måste ta bort den varje gång jag ens ska byta sladd till chassi-fläktarna osv. Det blir dyrt och tidskrävande med ny kylpasta varje gång.

Så om man bortser från Arctic Cooling så undrar jag om ni skulle föredragit någon av dessa eller om jag helt enkelt får stå ut med ljud och ta Kraken, som låter mer men verkar ha fått bra betyg, eller liknande?

Jag uppskattar om den är snygg, så den här tycker jag ser riktigt schysst ut men står ej hur mycket den låter. Det känns lite väl dyrt att direkt byta ut fläktar, speciellt då jag vill ha dom snygga tills jag köper en glassida till chassit.
Vad tror ni om den?

Kom ihåg att jag överklockar mycket men ska så fort jag köpt en 3070 och fått nästa "lön" delidda min 4790k, men kommer ju ändå vilja dra upp den så högt det går så det spelar ingen större roll för värmen.

Mvh

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

De skriver ju inget om fläktarna.
Jag har länge använt vattenkylning, dock custom loop.
När hårddiskarna är det högsta som låter så har man en lagom ljudnivå (idag kan man sänka ljudnivån mer med en SSD).

Om du är känslig för ljud skulle jag rekommendera custom loop, det är dock dyrt.
Men köper du en AIO och inte blir nöjd så är det pengar i sjön...
En 360 radiator (3 fläkt platser) så behöver du knappt använda fläktar, typ en eller två tysta noucta fläktar.
Men custom blir inte bra bara för att man bygger själv, gäller att man köper bra grejer.

Permalänk
Medlem

Den är kanske inte speciellt snygg, men skall man gå på gamer nexus utlåtande så är "Arctic Liquid Freezer II " AIO i toppklass och de är billiga också. Vilken av de du länkar som är bäst så skulle jag rekommendera att du kollar på gamer nexus.

Obs. Du kan inte lita på tillverkarens angivelser om hur mycket en enhet låter då de inte är genomförda under samma omständigheter. Det behövs en gemensam 3e part för att kunna göra det utlåtandet.

Permalänk
Medlem

@adzer: Tack för tipset, jag får det ofta! Men jag vill att det ska vara snyggt denna gång så tyvärr går den bort.
Men ska kolla in gamer nexus, jag brukar kolla lite på dom så

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

@Sions: Ja, det blir mer och mer intressant. Speciellt då jag får upp annonser om Corsairs hydro-serie nu idag pga att jag sökte på vattenkylning igår, lol.

Men vad tror du det kan gå på, alltså en costum loop som bara innefattar CPU och det runtomkring?
Jag har ju statiska magnetiska Corsair-fläktar så det behövs inte köpa till. Har ett Fractal Define mini c så det går inte in tre st 140mm, alltså får radiatorn vara lite mindre. Den får sättas på taket då 30-serien kommer vara rätt lång.

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64