Asus M5A97 - vad kan jag ha för wifi kort?

Permalänk
Medlem

Asus M5A97 - vad kan jag ha för wifi kort?

Hej, har en pc med ett Asus M5 A97 moderkort. 
Jag vill sätta i ett wifi kort, men fattar inte det med kopplingar, eller kontakter. 
Längst upp sitter gpu, sen ett annat litet kort jag inte vet vad det är. 
Sen har jag tre portar till under, där ett kort skulle få plats. 

(Se bild)

Jag tror att GPU sitter i en PCI-e x16, men vad heter de andra? 
Det behöver inte vara värsta bästa wifi, men inte heller det sämsta. 
(Jag vill ha skaplig ping när jag pk-ar i Old School Runescape)
Har just nu en jätte liten usb wifi, som jag ser inte plockar upp signal så bra. 
Vad passar till min dator? 
Tacksam för hjälp. 

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan välja vilket kort som helst för du har pci (blå) och pci-e (svart) platser lediga.
Vad är det för anslutningar på det lilla kortet, ljud, nätverk ? Posta gärna en bild på anslutningarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kan vara att använda det Wifi-kort du redan har i burken: Det gröna kortet är troligtvis denna: https://www.walmart.com/ip/NEW-466809-001-HP-IEEE-802-11b-g-n...

Det som saknas för att det ska fungera är antennen. Antennen ska kopplas in på de två runda guld-plupparna. Jag är inte helt säker, men man kanske köpa ett antenn-kit på någon elektronikbutik?

Permalänk

hur ser signalen från din router ut?

är den skit redan från routern kommer det inte göra så stor skillnad med ett annat wifikort.

ladda ner någon wifi analyzer från Windows store och kolla hur din omgivning ser ut.
t.ex. https://apps.microsoft.com/detail/9nblggh33n0n?hl=sv-se&gl=SE

kan va så simpelt att du bara behöver flytta usbdonglen ut på en usbförlängning så du kan få upp den från datorn en bit.

kan du även se hur pass mycket störningar du får från dina grannar osv på wifi frekvensen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows