Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Vilka är de bättre märkena att satsa på för att få en bra skjorta ?

Mest hänger på personlig passform, så du måste prova,
men +1 på @bubbelbabbel så kör jag också eton. Håller hur många tvättar som helst.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Lämnar in...
100 spänn för 5 skjortor tvättade och strukna. Värt varenda krona!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

https://www.philips.se/c-p/GC524_60/easytouch-plus-standing-s...

Beställde den precis.
685kr kan det vara värt att prova med

Ett bra styrkjärn slår en steamer alla dagar i veckan... Har du utrymme så skaffa en ångstation, typ något sådant här. Du kommer tacka mig senare...

Och för er som ändå vill ha en steamer för att fixa skjortan, ta en titta på denna. Då har du en rimlig chans att fixa kragen på skjortan utan strykjärn och strykbräde.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Mest hänger på personlig passform, så du måste prova,
men +1 på @bubbelbabbel så kör jag också eton. Håller hur många tvättar som helst.

För att ge annat tips till TS så tycker jag passformen i Stenströms slimline är bättre för mig så det är de jag kört.

Permalänk
Medlem

@Fey vi är patsys båda två, kolla @Trigger, han vet hur man förhandlar

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Lämnar in...
100 spänn för 5 skjortor tvättade och strukna. Värt varenda krona!

Gör du det typ en gång i veckan alltså? Jag skulle absolut kunna betala 100kr för fem skjortor, men det är logistiken att ta sig till/från tvätten som är det dryga.

Visa signatur

---

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Gorian:

Nej, använder inte skjorta varje dag. Mest vid kundbesök faktiskt
Ska man bara löka på kontoret så blir det hellre lite mer casual.... trivs inte riktigt i skjorta om jag ska vara ärlig.

Jag lämnar in 1-2 gånger per månad, tvätten ligger på vägen till kontoret så det underlättar ju såklart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Vilka är de bättre märkena att satsa på för att få en bra skjorta ?

Vad som är en bra skjorta för dig beror på vilka krav du ställer varför mitt tips är att avsätt pengar till en "prova-på-budget" där du provar skjortor från ett antal olika märken och då gärna även i olika prisklasser.

Min billigaste skjorta är ett Kupan-fynd. Den skäms inte för sig vad det gäller kvalité och passform, åtminstone sett till priset. Min dyraste är å andra sidan en måttsydd skjorta från svenska Pelote och skillnaden i passform på mig är uppenbar. Priset är i konkurrens med både Eton och Stenströms.

Skrivet av bektil:

Instruktionsvideo pls.

Skrivet av HenrikM:

Försökte hitta en vettig video, men alla gör fel. Speciellt på kragen så stryker folk hela längden på ett bräde. Man stryker från spetsarna in till mitten. Annars så kan du få rynkor i spetsarna på kragen.

Får väll göra en video nån gång...

Skrivet av Gorian:

Jag är i samma sits som TS. Om någon hittar en schyst instruktionsvideo så är jag ytterst intresserad!

Gällande stryktips tycker jag att Gentleman's Gazette verkar har bra videor om strykning men eftersom jag är för lat för att stryka själv överlåter jag åt experter att själva avgöra:
https://www.youtube.com/watch?v=mHLDm7RlGTQ
https://www.youtube.com/results?search_query=gentleman%27s+ga...

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?