3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Perkanliu:

@webhallen
Kan du se hur det gick med min beställning Patrik? Efter ett jag såg ditt tips i torsdags ang Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO så lade jag en beställning, men jag var ute i sista sekunden vad jag kan se här på forumet så jag undrar om jag lyckades få ett eller inte. Igår på morgonen / förmiddagen stod det att kortet var på väg till Linköping men sen under eftermiddagen ändrades det tillbaka till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum".

Namn: Per W
Ordernummer: *****699
Beställningsdatum: 2020-11-19 11:03
Vald butik: Linköping

Du bör ha allokering, (11:06 var den som precis missade om jag inte minns fel) korten kom i fredags och missade troligen sin slot-tid för skeppning till linköping

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Du bör ha allokering, (11:06 var den som precis missade om jag inte minns fel) korten kom i fredags och missade troligen sin slot-tid för skeppning till linköping

/Patrik

Tusen tack för svar Patrik!
Beställde ett 3070 för att vara säker på att få ett kort till nya bruken, men det får bli en julklapp till dottern

Visa signatur

DATOR AMD 5800X, ASUS ROG Strix B550-F, Zotac 3080 AMP Halo, 32GB DDR4 3600Mhz CL16, Phanteks Eclipse P400A, 2xKingston A2000 M.2 1TB, Acer Predator XB270HU 27" G-sync 144Hz
NAS: Synology DS918+ 16TB
🎧 • Sennheiser PC 360 Special Edition • Audio-Technica ATH-M50X

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Benna:

Tack för förklaringen... men varför höjde de flygfraktskostnader?

Nu har jag inte grottat i exakt detta fallet men just nu men det som överlag skett pga Corona är

fabriker står still -> containers kan inte fyllas -> båtar kan inte lossa lika ofta -> färra båtar går -> produktionen börjar rampa upp -> svårt att få plats på båtar pga alla containerplatser är bokade -> flygfrakt ökar och därmed höjs priserna rejält.

En ond spiral helt enkelt som bör ta slut när alla inkommande containers "mättar" hubbar och buffertlager.
/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu vet jag inte artikel eller omständigheter men fanns kortet i lager i en butik så kan skeppningen ha allokerats till den butiken.
Detta händer ibland och är inget vi kan "skryta" om då om man köper på sig mer saker och närmsta butiken ej har lager på en av artiklarna så blir ordern slussad till centrallagret och då väntar in packning centralt (som vilken annan vanlig order som helst).

/Patrik

@webhallen
Beställning gjordes inte till butik, utan skall skickas hem.
Ordernr : 14185906
Beställdes den 20/11-20:06

Fanns inte i lager enligt sidan någonstans, inte ens på centrallager. Därav frågan då på mailet står det i lager

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cxod:

@webhallen
Beställning gjordes inte till butik, utan skall skickas hem.
Ordernr : 14185906
Beställdes den 20/11-20:06

Fanns inte i lager enligt sidan någonstans, inte ens på centrallager. Därav frågan då på mailet står det i lager

Jo precis det är så det fungerar dock. Men i ditt fall ser jag inget som tyder på att något ska skeppas till dig :/

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jo precis det är så det fungerar dock. Men i ditt fall ser jag inget som tyder på att något ska skeppas till dig :/

/Patrik

Gött att veta, tänkte väl det ^^

Permalänk

Fick precis SMS om att jag kan hämta mitt 3080 som skickades och beställdes från Webhallen i Fredags, stort tack till Patrik @webhallen för snabba puckar och grym återkoppling.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Passar på att fråga om du ser något som är på g för min order på AMP HOLO med nr 14162369?

Beställd 2020-11-19 10:12

Tack!

EDIT: datum och tid för beställning.

Permalänk
Medlem

Patrik är för go ändå. Webhallen kundtjänst - nu också på Sweclockers forum!

Permalänk
Skrivet av Jtok:

Patrik är för go ändå. Webhallen kundtjänst - nu också på Sweclockers forum!

Ja, det är grymt bra. Direktkontakt med kunderna. Har fått mig (och säkert många med mig) att rekommendera Webhallen till flera andra, är rätt säker på att det är win-win både för kunderna och företaget.

Permalänk
Medlem

inet hade ett evga 3080 ftw ultra som jag beställde i fredags(onsdags, såg fel) och nu packas. Det var ju snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktsallad:

Ja, det är grymt bra. Direktkontakt med kunderna. Har fått mig (och säkert många med mig) att rekommendera Webhallen till flera andra, är rätt säker på att det är win-win både för kunderna och företaget.

Samma här. Skäms lite också för att man handlat så lite av Webhallen. Blir mer i framtiden

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

inet hade ett evga 3080 ftw ultra som jag beställde i fredags och nu packas. Det var ju snabbt!

Hur dags beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Undrar också om vattenkylda kort.

EVGA har leverans i februari enmigt Inet och det känns ganska häftigt. Trodde det var lägre tryck på de korten.

EKs vattenblock till EVGA och TUF och flera andra, är nog inte dyrare totalt än vad det kommer kosta att köpa dem med vattenblock förmonterat i svenska pengar dock (men man får ju byta själv) så kanske inte värt att vänta för länge på just de varianterna. På EVGAs egen hemsida står de som typ $800 för vattenversionen av XC3 Ultra, det plus moms gör väl att de hamnar strax över 11000 i sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu har jag inte grottat i exakt detta fallet men just nu men det som överlag skett pga Corona är

fabriker står still -> containers kan inte fyllas -> båtar kan inte lossa lika ofta -> färra båtar går -> produktionen börjar rampa upp -> svårt att få plats på båtar pga alla containerplatser är bokade -> flygfrakt ökar och därmed höjs priserna rejält.

En ond spiral helt enkelt som bör ta slut när alla inkommande containers "mättar" hubbar och buffertlager.
/Patrik

Samt en "Peak season" avgift som tillkommer på alla containers

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breezyp:

Hur dags beställde du?

18 nov var det visst 13.03. såg fel, så i onsdags

Permalänk
Medlem

Har också ett 3080 FTW Ultra på g från Inet, beställt 13:30 17/11. Packas nu. Kommer nog vänta några dagar till innan det packas upp för att se om det lossnar med Strix, egentligen mer sugen på det.

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
Alienware AW3225QF 32" 4K 240 Hz QD-OLED | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem

Fortsatt nada ifrån Elgiganten. All handel framgent kommer att gå via Webbhallen då supporten där är över all förväntan. Har aldrig varit med om så bra servicemind som Patrik här i forumet. 10 av 10 möjliga toasters

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

EKs vattenblock till EVGA och TUF och flera andra, är nog inte dyrare totalt än vad det kommer kosta att köpa dem med vattenblock förmonterat i svenska pengar dock (men man får ju byta själv) så kanske inte värt att vänta för länge på just de varianterna. På EVGAs egen hemsida står de som typ $800 för vattenversionen av XC3 Ultra, det plus moms gör väl att de hamnar strax över 11000 i sverige.

Tror nog det också men har lite svårt att beställa kort och bara vänta. Det är väl minst några veckors väntan på vilket kort man än väljer.

Permalänk
Medlem

Vill passa på och tacka @webhallen för deras insats här, annars hade jag nog avbokat min beställning länge sedan. Plockade upp ett TUF 3080 OC i fredags som beställdes 17/9 15:11. Lirar fint som attan

Visa signatur

Threadripper 1920X @ 3.8GHz | ASUS PRIME-A X399 | ASUS TUF RTX 3080 OC 10GB | Crucial 64GB (4x4) | SeaSonic X-1200 | Samsung EVO 960 250GB | DELL UP2516D

Permalänk
Medlem

@webhallen
Finns det någon uppdatering på https://www.webhallen.com/se/product/324101-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

PS. Kanon information du ger här på forumet!

Permalänk
Skrivet av wessmen:

Tror nog det också men har lite svårt att beställa kort och bara vänta. Det är väl minst några veckors väntan på vilket kort man än väljer.

Skrivet av ebbesson:

@webhallen
Finns det någon uppdatering på https://www.webhallen.com/se/product/324101-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

PS. Kanon information du ger här på forumet!

Sitter och undrar samma

Permalänk
Inaktiv

Idag kom mitt Zotac 3080 AMP Holo, beställd i torsdags. Antar att det är dags att lämna tråden då! Tack Webhallen!

Permalänk
Viking
Skrivet av anon134512:

Idag kom mitt Zotac 3080 AMP Holo, beställd i torsdags. Antar att det är dags att lämna tråden då! Tack Webhallen!

Grattis! Händer inget med PostNord-appen för min del. Står fortfarande ”förändelse är på väg” från Veddesta. Står dock att den ska komma idag, så det är bara att hoppas.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Undrar om man får nåt Asus strix 3080 kort innan jul? Börjar tvivla.

Permalänk

Ni som har fått era kort ifrån Elgiganten, har ni fått nån spelkod??

Visa signatur

[ASUS Maximus X Hero] [i7-8700k] [32GB DDR4-3200] [RTX3080]
[Amiga 1200] [Blizzard 1230 MK IV+FPU@50mhz 64MB] [Indivision AGA MK2cr] [32GB HDD] [PCMCIA WLAN] [OS3.9]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Undrar om man får nåt Asus strix 3080 kort innan jul? Börjar tvivla.

Beror på när du beställt. Nvidia har gått ut och sagt att det kommer vara problem i 2-3 månader framöver.
Beställde du på releasedagen några minuter efter kl.15:00 kan du säkert få ett kort. Annars är det som för oss andra, att vänta och ha tålamod..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Beror på när du beställt. Nvidia har gått ut och sagt att det kommer vara problem i 2-3 månader framöver.
Beställde du på releasedagen några minuter efter kl.15:00 kan du säkert få ett kort. Annars är det som för oss andra, att vänta och ha tålamod..

Beställde direkt av en lokal handlare. Han trodde inte han fick in några kort förrän efter jul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Grattis! Händer inget med PostNord-appen för min del. Står fortfarande ”förändelse är på väg” från Veddesta. Står dock att den ska komma idag, så det är bara att hoppas.

Nästan samma för mig.. står bara att postnord fått elektronisk information, hade hoppats på att få det imorgon men lär dröja..

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk

Har fått för mig att köpa ny dator, vid helt fel tidpunkt som det verkar. Är det ens lönt att lägga ett 3080 i varukorgen i dagsläget?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)