Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nämn inget om priset!

Nejdå! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renisen:

Jag chattar med Elgiganten nu, återkommer!

Gött. Är det på fejjan det eller? Letade efter support chat för dom tidigare men hittade ingen.

Permalänk
Medlem

Här är svaret från Elgiganten, låter ändå ganska positivt?

''Den är inte packad än vad jag kan se, men det bör definitivt ske under dagen. Du kommer få ett mail från Bring så fort paketet är scannat på deras terminal.''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Gött. Är det på fejjan det eller? Letade efter support chat för dom tidigare men hittade ingen.

Direkt på Elgiganten.se! 😀

Permalänk
Viking
Skrivet av Renisen:

''Den är inte packad än vad jag kan se, men det bör definitivt ske under dagen. Du kommer få ett mail från Bring så fort paketet är scannat på deras terminal.''

Låter positivt. Men efter vad som skett med RTX 3080 så vet jag inte om man kan lite på dem.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Låter positivt. Men efter vad som skett med RTX 3080 så vet jag inte om man kan lite på dem.

Vad fasiken, du behöver ju ingen sån här burk du. Sälj den till mig istället haha

Permalänk
Viking
Skrivet av tuffodum:

Vad fasiken, du behöver ju ingen sån här burk du. Sälj den till mig istället haha

Tänkte att brorsan kunde få grafikkortet billigt och så tar jag processorn.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Sjukaste, bra deal. Grattis

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renisen:

Låter bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Kan ju rapportera att datorn är precis som utannonserad, riktigt clean build också för att vara en prebuilt, 3 års garanti från Exertis(Edge of gaming är deras varumärke) dessutom som inte går ut om man uppgraderar datorn.

Garantin låter ju väldans lovande. Kan vi tolka det så att en skulle byta ut någon del, och sen sälja datorn med kvittot. Utan att nästa ägare skulle få problem med garanti? Förutsatt att det inte är just den utbytta delen som strular. Säkert säkrast att inte byta något alls skulle jag gissa men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Garantin låter ju väldans lovande. Kan vi tolka det så att en skulle byta ut någon del, och sen sälja datorn med kvittot. Utan att nästa ägare skulle få problem med garanti? Förutsatt att det inte är just den utbytta delen som strular. Säkert säkrast att inte byta något alls skulle jag gissa men.

Det står att garantin gäller om "installation har gjorts fackmannamässigt", jag tolkar det som att så länge du inte är en novis som sätter intel-stickern på IHS'en och överhettar CPU'n eller på annat vis skadar datorn vid oaktsam installation så gäller garantin fortfarande för orginaldelarna.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Vad syftar du på?

Permalänk
Viking
Skrivet av Clayfighter:

Vad syftar du på?

Att det står att det finns 100+ i lager av alla 3080 fast de knappt fått ett ända. Också att jag beställde ett Gaming X Trio inom 5 min från att de öppnade upp försäljningen, men fortfarande inte hört nåt om kortet.

Visa signatur

Permalänk

Vilken dator var det som ni alla beställde ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusek09:

Vilken dator var det som ni alla beställde ?

En prebuilt på dessa delar:
https://komponentkoll.se/bygg/EOuSi

Permalänk

Passade på att köpa en även jag innan det togs bort.
Har fått en beställningsbekräftelse, men det är väl standard så fort man betalat för något.

Det stod 3-5 dagars leveranstid... hoppas detta går igenom!

Permalänk
Medlem

Är avis på er alla som lyckades knipa en, värsta är att jag tänkte kommentera i tråden men lät bli.

Jäkla fynd alltså, hade varit en sjukt rimlig dator för mina behov.

Nu får jag väll återgå till planen att köpa en orimligt dyr dator under BF som styrs mer av villhovet än behovet.

Håller tummarna att det går igenom för er!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem

Min har inte skickats ännu, men hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem

Vad ville de ha för erbjudande-datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Vad ville de ha för erbjudande-datorn?

6495 kr, detta var datorn: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:dtcteyD...

Som jag har förstått det är status reserverad att den är reserverad på lagret och väntar nu på upphämtning från Bring. Bring är av egen erfarenhet inte supersnabba och med den ekonomifrakt de erbjöd så är det nog därför det inte är skickat än.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Ser klockren ut för det priset. Bara att gratulera till er som köpt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt denna dator

https://itsale.se/shop/speldatorer/gamer-multicore/

edit: Såg att det länkats bättre

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Fått leveransbesked nu till den 20 oktober.

Permalänk
Viking
Skrivet av Steamroad:

Fått leveransbesked nu till den 20 oktober.

Vilken tid beställde du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vilken tid beställde du?

Cirka 16:45, dvs i första vändan innan den hade försvunnit och sen kommit tillbaka. Minns jag rätt stod det 100+ i webblager när jag beställde.

Permalänk
Viking
Skrivet av Steamroad:

Cirka 16:45, dvs i första vändan innan den hade försvunnit och sen kommit tillbaka. Minns jag rätt stod det 100+ i webblager när jag beställde.

Fick beställningsbekräftelse kl. 16:39 och har inte fått något.
Men det stod aldrig 100+ i lager. Det började på 25+ och sedan ner till 5+ innan den tog slut...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Fick beställningsbekräftelse kl. 16:39 och har inte fått något.
Men det stod aldrig 100+ i lager. Det började på 25+ och sedan ner till 5+ innan den tog slut...

Jag ser nu att jag hade en timmes felaktiv tidszon på min mejl så jag beställde närmare 15.45.. Men det kan ändå stämma med 25+ som du säger.

Permalänk
Viking
Skrivet av Steamroad:

Jag ser nu att jag hade en timmes felaktiv tidszon på min mejl så jag beställde närmare 15.45.. Men det kan ändå stämma med 25+ som du säger.

Så du beställde den innan du såg den här tråden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Så du beställde den innan du såg den här tråden?

Ja, jag beställde den direkt när jag såg den på elgiganten och kollade sen sweclockers. Har suttit och letat dator en tid och kom över den, hade en färdig produktkorg på webhallen. Sen blev jag nojig över köpet och gick lös på forumet men när andra ansåg den vara prisvärd fick den ligga kvar.