Kommer ej in på Nordea i Chrome

Permalänk
Medlem

Kommer ej in på Nordea i Chrome

Hoppas jag valt rätt forum nu - hittade inget om webbläsare.

Nordea har ju nyligen bytt inloggningssida och/eller system/teknik och allt gick till en början bra. Men nu plötsligt så står inloggningssidan bara å tuggar "hämtar" in i oändlighet. Det spelar heller ingen roll att jag så kör med dosa och VISA-kortet. Det som heller inte funkar är QR-kod följt av mobilt bank-ID och det har som sagt funkat innan tills nu helt nyligen.

I Edge går det bra så det beror på Chrome. Jag ringde till Nordea och där sa de att de inte hade något fel så de föreslog att jag ska avinstallera Chrome och installera på nytt. Dock är jag mån om alla mina favoriter/bokmärken så jag vågade mig inte på detta utan gjorde en uppdatering utan att först avinstallera men det enda som hände var att jag fick en engelsk version istället utan att komma in på Nordea.

Om jag avinstallerar Chrome för att kunna göra en nyinstallation kommer alla mina sparade bokmärken då att försvinna?

Sen den här engelska versionen kan jag gott vara förutan. Var hittar jag en svensk version? Ska inte det kunna gå att välja när man installerar?

Permalänk
Vila i frid

Gör CTRL-F5 vid inloggningsruten någon skillnad? Har du blivit proxy-kapad?

Permalänk
Medlem

Har du Adblock? Blockera inte Nordea om du har tillägget.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X (U14S) | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
RMx 650W | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Gör CTRL-F5 vid inloggningsruten någon skillnad? Har du blivit proxy-kapad?

Hjälper icke

Skrivet av Lorault:

Har du Adblock? Blockera inte Nordea om du har tillägget.

Ska testa

Hjälpte heller inte och jag tog även väck popper stop

Permalänk
Medlem

Jag har också avinstallerat ComHems TryggSurf utan att det hjälpt

Hur sparar jag mina bokmärken om jag måste avinstallera Chrome - konstigt alltihopa att det kom så plötsligt. Om jag plockar väck alla cookies och rensar bort alla filer då blir det väl ett bekymmer med alla lösenord som jag måste fylla i på nytt eller håller gmail eller om det är google kvar dem till mig?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur jag ska kunna hjälpa.
Men för mig har det funkat klockrent sedan dag 1 av nya sidan, även under betatiden.
Testat o rensa historik o cookies för sidan?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Det går att exportera alla bokmärken i Chrome, gör det, sen avinstallera Chrome helt och hållet ink alla inställningar osv.
Bara sen att importera bokmärken efter ny installation.

Detta gör man i bokmärkeshanteraren import/export

Lösenord kan bli ett problem, därför jag kör med externt program/tillägg för detta..
Ska väl nämnas att jag mest kör FF till 95% men kör Chrome ibland också..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Är du inloggad på ditt Google-konto i Chrome så kan/ska alla bokmärken synkas till kontot. Loggar du in på en ny Chrome så ska allt komma tillbaka. Kolla synkinställningarna i Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Vet inte riktigt hur jag ska kunna hjälpa.
Men för mig har det funkat klockrent sedan dag 1 av nya sidan, även under betatiden.
Testat o rensa historik o cookies för sidan?

/Homer_S

Skrivet av ggustavsson:

Det går att exportera alla bokmärken i Chrome, gör det, sen avinstallera Chrome helt och hållet ink alla inställningar osv.
Bara sen att importera bokmärken efter ny installation.

Detta gör man i bokmärkeshanteraren import/export

Lösenord kan bli ett problem, därför jag kör med externt program/tillägg för detta..
Ska väl nämnas att jag mest kör FF till 95% men kör Chrome ibland också..

Skrivet av m4gnify:

Är du inloggad på ditt Google-konto i Chrome så kan/ska alla bokmärken synkas till kontot. Loggar du in på en ny Chrome så ska allt komma tillbaka. Kolla synkinställningarna i Chrome

Tack alla för att ni har engagerat er. Det har varit för jävligt. Telefonköer med 153 före som rekord och när jag kommer fram så får jag bara tips om det jag redan gjort och så det här tröstlösa rensa cookies när jag vet att det inte hänger på det eller ominstallationer. Det måste ligga hos dem eftersom det funkar ibland och ibland icke och när det heller inte gör det på en webbläsare med no cookies what so ever, alltså min Edge. När jag mailar dem så vågar de ej öppna skärmdumpar av säkerhetsskäl och vill jag ska skicka dem från mitt konto!!! som jag inte kommer in på!! eller ringa där de ger 0 konstruktiva lösningar. När jag sen kommer in på kontot och ger dem skärmdumpar med felmeddelanden så tar de ej emot videos där de kan se hur jag inte ens kan logga i med dosa och hur sidan bara snurrar "hämtar" hela dagen lång, VA VA VA!!!

Nåja jag har kommit på vad som felar eller hittat rätt teknik. Jag kan inte bokmärka Nordeas inloggningssida närmast till QR-koden utan måste stanna en sida (klick) före och bokmärka där. Innan höll jag på och googla mig fram varje gång jag lyckades men då blev det ju fler klick fram, men det var så jag lyckades klura ut var det satt till slut. Jag har nu mailat dem och sagt hur det exakt förhåller sig och att det MÅSTE vara något de kan förbättra. Ja att det är en bug helt enkelt. Ok, tack för alla tipsen och tack till er andra också som jag nu ej citerar.

Permalänk
Vila i frid

Vad har du för antivirus installerar på datorn och på mobilen? Har din router antivirusfunktionalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Vad har du för antivirus installerar på datorn och på mobilen? Har din router antivirusfunktionalitet?

Jag har inget mer än wins eget och routern är sprillans från ComHem router Wi-Fi Hub C1. Har inte använt mobilen till Nordea. Nu har jag emellertid installerat appen bara för de lockar med snabbare telefonkö

Nu har jag gjort mitt första köp på Amazon å jäklar om jag inte kommer i för å betala fakturan

Jo kollade funkar - med bokmärke en sida ifrån inloggningen - jag får ha det så nu - det är ok

Permalänk
Medlem

Detta löser man via nordea.se och "logga in"/logga in i Internetbanken/ välj nya alt. gamla alternativet.
Du har detta fel pga. av gamla länkar.

Permalänk
Medlem

Kommer varken in på Nordea i internetbanken eller i mobilappen - någon mer?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kommer varken in på Nordea i internetbanken eller i mobilappen - någon mer?

Samma här

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W