Ok. Mitt tålamod är slut.
Du har inte någon bias? Har du läst forskning som inte kommer fram till vad som verkar vara alla världens problem inte har kopplingar till EMF osv då? Det verkar ju sannerligen inte så, alltså har du sökt på saker som stämmer överens med din egen övertygelse och delar det friskt till personer här. Ett praktexempel på confirmation bias alltså.
För om vi kikar på artikeln du länkar mig så är Hardell själv med som författare och man refererar till hans eget arbete i överflöd när det handlade om cancer i början t.ex. Resultaten hade han fått fram med hjälp av fallstudier. För självklart har han det...Det indikerar ju verkligen seriöst arbete. Observera att jag är sarkastisk här om det inte är smärtsamt tydligt redan.
Jag läser vidare och de går in på att mobiltelefoner orsakar en det ena en det andra hos barn och vuxna. T.ex. svårigheter att koncentrera sig ser jag att de nämner. Inte för en sekund verkar de ens leka med tanken att det kanske är pga det finns mycket kul de kan göra med mobilen...saker som mest sannolikt de finner roligare än skolarbetet de borde ägna sig åt. Du vet...precis som alla barn alltid gjort i alla tider. Nu är det mobiler när jag var mindre var det annat och när mina föräldrar var mindre var det ytterligare något annat...
Ungefär där slutade jag läsa skiten seriöst och gav upp kan jag upplysa dig om. Detta är alltså allvarligt talat det du sprider här? Detta ska alltså vara anledningen till att gamla studier inom området ska kritiseras. Herregud.
Ja, det fungerar inte att relatera till grundskolefysik eftersom den inte tar upp detta i nog stor utsträckning. Men jag tyckte att den nog borde breddas lite så den gör det mer för då slipper man att vissa tar artiklar som den du länkade mig seriöst och forskarna som roffar åt sig pengar för att syssla med skiten hade kunnat gå till något klart bättre istället.
Läs på kring fysiken gällande detta. Gymnasienivå sen högskolenivå. Om du inte klarar det så finns det ingen fortsatt funktion till en diskussion eftersom du tar ju inte till dig det folk skriver utan refererar bara till forskningen, likt dravlet du länkade mig. Det leder liksom ingen vart. Det är uppenbart.
"Du har inte någon bias? Har du läst forskning som inte kommer fram till vad som verkar vara alla världens problem inte har kopplingar till EMF osv då? Det verkar ju sannerligen inte så, alltså har du sökt på saker som stämmer överens med din egen övertygelse och delar det friskt till personer här. Ett praktexempel på confirmation bias alltså."
- Vad anser du är min övertygelse?
- Du får gärna ge kritik mot forskningsresultaten till studierna jag har länkat till.
- Har du någonstans försökt bekräfta "min confirmation bias"?
För om vi kikar på artikeln du länkar mig så är Hardell själv med som författare och man refererar till hans eget arbete i överflöd när det handlade om cancer i början t.ex. Resultaten hade han fått fram med hjälp av fallstudier. För självklart har han det...Det indikerar ju verkligen seriöst arbete. Observera att jag är sarkastisk här om det inte är smärtsamt tydligt redan.
- Vad för kritik tycker du är påtaglig från hans forskning?
- Varför tycker du det är intressant för mig att förstå att du är sarkastisk eller inte? Uppfyller det någon funktion till denna diskussionen?
"Jag läser vidare och de går in på att mobiltelefoner orsakar en det ena en det andra hos barn och vuxna. T.ex. svårigheter att koncentrera sig ser jag att de nämner. Inte för en sekund verkar de ens leka med tanken att det kanske är pga det finns mycket kul de kan göra med mobilen...saker som mest sannolikt de finner roligare än skolarbetet de borde ägna sig åt. Du vet...precis som alla barn alltid gjort i alla tider. Nu är det mobiler när jag var mindre var det annat och när mina föräldrar var mindre var det ytterligare något annat..."
Ett bra svar och fråga.
- Vilken studie?
- Lekte barnen med telefonen under stålningsperioden eller gjorde barnen något annat? Isåfall vad gjorde dom?
** Man behöver inte vara sarkastisk om man är ödmjuk. Ödmjuk är man om man vill lära sig själv och andra. Om du tror att du alltid har rätt så har du begränsat dig själv till din egen ackumulerad förståelse, som kommer vara konstant över tid.