Net on net, trasigt paket.

Permalänk
Medlem

Net on net, trasigt paket.

Hej, får en Airfryer jag beställde under black week hem. Ser att de hoppat över embalage och nu är paketet både ordentligt tillknycklat och har fraktsedel på sig.

Hör av mig till supporten som säger att jag måste öppna för att se om varan är trasig, då de inte kan ansvara för kartongen. Problemet är att jag skulle ge bort denna i julklapp.

Vad kan jag göra? Är det bara att bita i det sura äpplet att ha handlat från och be min mor om ursäkt för att hon får ett trasigt paket?

Öppet köp gäller ju men det är ju surt då jag gärna vill behålla priset och få en hel vara?

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulsmurf:

Hej, får en Airfryer jag beställde under black week hem. Ser att de hoppat över embalage och nu är paketet både ordentligt tillknycklat och har fraktsedel på sig.

Hör av mig till supporten som säger att jag måste öppna för att se om varan är trasig, då de inte kan ansvara för kartongen. Problemet är att jag skulle ge bort denna i julklapp.

Vad kan jag göra? Är det bara att bita i det sura äpplet att ha handlat från och be min mor om ursäkt för att hon får ett trasigt paket?

Öppet köp gäller ju men det är ju surt då jag gärna vill behålla priset och få en hel vara?

Åk förbi en butik och fråga om du kan byta

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Inaktiv

Netonnet brukar alltid vara schyssta har jag upplevt, hoppas du bara haft "otur" med vem du hamna hos. Testa en gång till men testa gärna att åka till en av deras lagershops om du har möjlighet så kan man lösa det över disk.

Verkar vara mer sanning än rykte att de är bättre över disk då alla brukar rekommendera det, och det är mina erfarenheter också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Åk förbi en butik och fråga om du kan byta

Bor inte allt för nära någon och har ingen bil tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ofta är det bättre att hävda ångrerrätt eller öppet köp och skicka tillbaka (det skadade) paketet oanvänt och oöppnat.

Hävdar du skada lär de öppna upp testa och skicka tillbaka som 'ok', vilket de har rätt till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gulsmurf:

Hur mottog du varan?
Redan där borde du sagt; nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Hur mottog du varan?
Redan där borde du sagt; nej tack.

Här gjorde jag bort mig då jag inte inspekterde fullt ut innan jag tog emot. Mitt fel, men långa köer och nummersytem på min lilla coop ger inget bra sätt att inspektera paket. Mest förvånad över deras svar i kundtjänst.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gulsmurf:

Här gjorde jag bort mig då jag inte inspekterde fullt ut innan jag tog emot. Mitt fel, men långa köer och nummersytem på min lilla coop ger inget bra sätt att inspektera paket. Mest förvånad över deras svar i kundtjänst.

Jag förstår stressen; men om paketet är så söndertrasat så ser man det utan vidare tankeverksamhet...

Säger NoNs kundtjänst att du ska öppna varan och inspektera efter skada, så gör du det.
Ta bilder eller spela in video. Deras fel.

Varan är en julklapp, tråkigt utan org.kartong?
Ta en ännu tråkigare brun kartong och paketera "luftfritösen" i guldkantat papper?

NetOnNet är de sista som nekar återköp i den här branschen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulsmurf:

Bor inte allt för nära någon och har ingen bil tyvärr.

Bor du i Stockholm så finns det massvis med NetOnNet. Själv har jag tagit mig till Kungens Kurva för returer. Går även att åka dit med IKEA:s gratisbussar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Går även att åka dit med IKEA:s gratisbussar.

IKEA:s gratisbussar? Sorry för OT men det är alltså storstäderna som behöver sådant?

Vilket skämt
God jul.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Gulsmurf har förpackningen ett värde för din mor (som exempelvis att hon förvarar sina grejer på synlig plats i orginalkartong) eller är det du som tycker det är lite tjorvigt att ge bort en kartong med skavanker? I det förstnämnda fallet kan det vara motiverat att lösa en ny produkt, men i det senare känns det som bortslösad tid.
Att butiker i allt högre grad väljer att skicka sådana varor som redan har en fraktförpackning utan extra yttre emballage tycker jag är utmärkt - både för den miljömässiga vinsten och att det reducerar butikernas kostnader och därmed i förlängningen det pris kunden betalar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

@Gulsmurf har förpackningen ett värde för din mor (som exempelvis att hon förvarar sina grejer på synlig plats i orginalkartong) eller är det du som tycker det är lite tjorvigt att ge bort en kartong med skavanker? I det förstnämnda fallet kan det vara motiverat att lösa en ny produkt, men i det senare känns det som bortslösad tid.
Att butiker i allt högre grad väljer att skicka sådana varor som redan har en fraktförpackning utan extra yttre emballage tycker jag är utmärkt - både för den miljömässiga vinsten och att det reducerar butikernas kostnader och därmed i förlängningen det pris kunden betalar.

Ja jo det är nog mera jag som tycker det är torftigt att ge bort den. Men jag anser att fullpris (även reapris) ska generera en fullgod vara. Även om jag själv sällan bryr mig om sådant när det gäller mig, så är jag så pass tradionellt lagd att en gåva ska var hel.

Jag vet att min mor ibland spar kartongen för varor som inte används allt för ofta för att packa ner.

Det jag är förvånad över är kundtjänsten som var så pass tillmötesgående, som inte ville hjälpa till på något sätt. De flesta verkar ju uppleva bra service.

Visa signatur