Varning Muama Ryoko trådlös 4g wifi dosa

Permalänk
Medlem

Varning Muama Ryoko trådlös 4g wifi dosa

Tror det är rätt forumdel om inte flytta gärna.

min stackars mora gick på detta och hade köpt i julklapp till mig och mina syskon.
https://getryoko.com/

Jag frågade henne såklart ja men hur mycket data finns det på kortet vi får med? står ingenstans.
det visste hon inte hon trodde det var framöver liksom.
det var då varningsklockorna började gå.

står ingenting i manualen.
googlar, hittar sidan, står ingenting där heller.

De får det att se ut som att internet är gratis på den efter man köpt den, de undviker i alla fall in i det sista att nämna de "dolda" kostnaderna. för mig väldigt självklara men inte för min stackars morsa tyvärr.

luskar runt och i FAQ strådet för att fylla på data får du mejla dom med ditt ordernr så kan dom ge dig en länk där du sen kan välja hur mycket du vill fylla på med??? men fortfarande inga priser att se fritt på webben innan man köpt dosan.

hittade nån review där det står att det finns 500mb som ingår i det "gratis sim" som man får med.

det var inte roligt att berätta för morsan att hon blivit lurad men hon ska iaf försöka skicka tillbaks dom och få pengarna tillbaka.

de är inte direkt billiga för vad det är. liknande dosor är betydligt billigare på netonnet (sen får man lägga till simkort, såklart.)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Hedersmedlem

De är definitivt inte tydliga med vad som ingår. Däremot finns faktist informationen i FAQ om du läser.
Som du säger så står det att om du vill toppa upp så ska man kontakta dom. Men direkt under finns det frågor/svar om Viota (som de använder) och där står det:

"Viaota is a mobile internet access service that works together with MUAMA Ryoko. Your Muama Ryoko comes with a prepaid Viaota SIM card, which contains 500 MB of free data.

Viaota provides a stable 4G/LTE internet connectivity on the global level. Reliably stable 4G/LTE data speed, constant coverage & zero freezes are just a few of the perks of using Viaota."

Så det följer alltså med 500 MB "gratis". Där finns även info om kostande för dataplaner: 3 GB för 13€/månaden, 5 GB för 20€ och 10 GB för 35€/månaden. Går man till https://viaota.com/viaota/plans finns samma info.

Jag känner lite att din mamma inte är målgruppen för denna produkt. Detta är en produkt som du kan ta med dig när du reser och oavsett om du är i USA, Ryssland etc använda samma dataplan. Som någon som åkt en del på t ex konferenser och mässor i USA så kan jag säga att det hade varit riktigt trevligt. Nu är det inte så nödvändigt i Europa längre då man inte behöver Roama men jag kan se en nytta för många.

Ska du bara ha det hemma kan du hitta bättre produkter och priser.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Muama ryoko

Det funkar bra om du sätter in ett svenskt kort i den det har jag gjort och jag har inte något problem längre