Permalänk
Medlem

Viasat Samsung 5140 TV-BOX problem

Hej!

Vet inte riktigt om det hör hemma här eller under annan forumdel.
Viasat har i dagarna försökt trycka ner en ny programvara till sina IP-Tv boxar av märket Samsung och modellnummer 1541 (Vilket jag tror är den vanligaste modellen de har ute). De har misslyckats fatalt och den stora frågan är om de kommer få ordning på det över huvud taget.
Det hade varit en sak om boxen hade fortsatt fungera med den gamla programvaran innan de lyckats trycka ut den nya, men så är inte fallet.
På Facebook kan man läsa om irriterade kunder som har icke fungerande TV-Boxar i flera dagar. Viasat har skickat ut information hur man startar upp boxen och påtvingar den att häma nya programvaran, men det fungerar inte heller.
Jag har varit i kontakt med kundtjänst och "de arbetar skyndsamt för att lösa problemet", men rekomenderar att man kan köpa en ny Ultra-HD box för ca 2k SEK... Otroligt oseriöst dessvärre.

Någon som har mer ingående information om deras problem? Kan ju inte bli billigt att skicka ut nya boxar till alla kunder.
Jag avvaktar några dagar innan jag säger upp och byter leverantör.

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb

Permalänk
Medlem

Uppdatering. Nu har Viasat gjort något. Startade om boxen och kanalerna är tillbaka.... i några minuter tills boxen hittar en mjukvarupddatering... försöker uppdatera... misslyckas och låser sig..... Starta om boxen... bilden tillbaka och så snurrar det runt ...

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb