Chromecast går i viloläge, hur ändra?

Permalänk
Medlem

Chromecast går i viloläge, hur ändra?

Har en chromecast som är mindre än ett år gammal till en sony tv från 2013. När jag tex streamar viaplay och pausar så går den efter ett tag i viloläge och skärmsläckaren visas på tvn. Jag vill att det ska förbli pausat, går det att fixa?

Permalänk
Medlem

Har inte detta med att man streamar ifrån telefonens app?

Viloläge, menas du att man ser "klockan" och bakrgrunder ifrån cromecasten på skärmen?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Har inte detta med att man streamar ifrån telefonens app?

Viloläge, menas du att man ser "klockan" och bakrgrunder ifrån cromecasten på skärmen?

Nu har jag inte använt min Chromecast på över ett halvår, men jag tror att det som menas är att man börjar titta på något och sedan trycker man på paus. Efter ett tag så avslutas uppspelningen, om man inte återkommer och trycker på play inom en viss tid, och Chromecasten går till att visa det som man ställt in den på att visa när den inte används. Som standard visas ju något bildspel från Google och klockan.

Man behöver ju inte ens ha appen öppen när man väl satt igång inspelningen, så det lär inte bero på appen i telefonen. Jag har mest kört från Chrome på den bärbara datorn, utom när stöd saknas i webbgränssnittet så man måste använda appen, och det blir likadant då.

Permalänk
Medlem

Precis som ztenlund skriver. Har provat med netflix nu också och det är likadant. Så störande när man ska pausa för ungarna i 20 min och sen starta så är det borta

Permalänk
Medlem

Tjo. kan man göra något i HOME-appen på telefonen för Chromecasten? Home

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Provade detta men hittar inte "daydream". Är ju på svenska i min app men ändå.. Någon som fått det att funka?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Lidas11:

Provade detta men hittar inte "daydream". Är ju på svenska i min app men ändå.. Någon som fått det att funka?

Nej, inte jag heller... Google kanske har petat dom i ögat och sagt "aja baja"?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield