Rekommendering av In-ears inför "Black friday"-rea

Permalänk
Medlem

Rekommendering av In-ears inför "Black friday"-rea

Så, på rean är jag ute efter att köpa ett par trådlösa in-ear hörlurar och jag hade gärna tagit lite rekommendationer. Anledningen att det är in-ear jag letar efter är pga möjlighet att ha på mig lurarna under promenader och liknande, och när det regnar kan jag inte riktigt ha huva och over-ears, är sjukt obekvämt.

Jag letar främst efter bra ljud, även om andra features är trevliga också. Kan dock direkt säga att jag inte riktigt bryr mig om trådlös laddning. Har en Oneplus telefon, om det påverkar. Lyssnar till större del på Melodisk Deathmetal, Powermetal och Alternative metal.

Det är dock så att jag har en specifik preferens. Jag har haft problem med hörlurar förr, då det typ sjungs S eller T, typ skär? Låter riktigt skarpt/vasst, är lite svårt att förklara. Kan också ske vid cymbal-ljud har jag för mig. Är riktigt obehagligt, gör nästan lite ont i öronen, och är något jag verkligen inte kan stå ut med. Är helt klart en pass på sånna hörlurar.

Tack på förhand för förslag!

Visa signatur

woop woop

Permalänk
Skrivet av hugoqqqq:

Så, på rean är jag ute efter att köpa ett par trådlösa in-ear hörlurar och jag hade gärna tagit lite rekommendationer. Anledningen att det är in-ear jag letar efter är pga möjlighet att ha på mig lurarna under promenader och liknande, och när det regnar kan jag inte riktigt ha huva och over-ears, är sjukt obekvämt.

Jag letar främst efter bra ljud, även om andra features är trevliga också. Kan dock direkt säga att jag inte riktigt bryr mig om trådlös laddning. Har en Oneplus telefon, om det påverkar. Lyssnar till större del på Melodisk Deathmetal, Powermetal och Alternative metal.

Det är dock så att jag har en specifik preferens. Jag har haft problem med hörlurar förr, då det typ sjungs S eller T, typ skär? Låter riktigt skarpt/vasst, är lite svårt att förklara. Kan också ske vid cymbal-ljud har jag för mig. Är riktigt obehagligt, gör nästan lite ont i öronen, och är något jag verkligen inte kan stå ut med. Är helt klart en pass på sånna hörlurar.

Tack på förhand för förslag!

Kollar också efter true wireless hörlurar. De som verkar bäst är Sony XM4 och Sennheiser Momentum 2. Tyvärr har jag inte hört dom så kan inte säga om dom låter skarpt eller inte.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Okej, Ja, jag har tittat lite på båda men är svårt att hitta om de låter skarpt eller inte, och de flesta butiker tillåter inte att man lämnar tillbaka efter att man har testat in-ear pga hygien^^'

Visa signatur

woop woop

Permalänk
Samsung Sverige

Jag använder personligen Galaxy Buds Pro och tycker inte ljudet är för skarpt. Är ganska kräsen när det gäller ljud och kan även ha samma problem som du beskriver. Men för mig funkar dessa utmärkt.

Finns även en del butiker där man får testa in-ears i butiken

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugoqqqq:

Okej, Ja, jag har tittat lite på båda men är svårt att hitta om de låter skarpt eller inte, och de flesta butiker tillåter inte att man lämnar tillbaka efter att man har testat in-ear pga hygien^^'

Jag har föregångaren, XM3 och är väldigt nöjd!

Permalänk
Medlem

Jag har provat en hel del olika true wireless pods.
Just nu har jag Sonys WF-1000XM4, dom är överlägset bäst för musik av dom modeller som jag provat.
Innan hade jag Samsungs buds 2, dom fungerade bäst för telefonsamtal av alla jag provat och helt ok för musik.

Gällande skärande ljud, det är ju olika från person till person, jag har det problemet du beskriver med vissa höga noter som spelas på piano, han inte haft det problemet med buds 2 eller XM4, däremot med Jabras 75t som jag hade ett tag.