Permalänk
Medlem

Samsung + Digitalkort

Hej

Köpte en ny tv till morsan nu under julen.
Tidigare hade hon en Philips tv med ett Modul kort + digitalkort.

Jag tog modul + kort och pluggade in i den nya Samsung tv:n, tv:n hittar kanalerna med det står hela tiden "coded channel" (eller vad det exakt står) när man försöker se på kanalerna som ingår.

Så jag provat att ta ut kortet, sätta i, stoppat i gamla tv:n (det fungerar), men inte i Samsungen.
Någon som har tips på varför? Felsökning?

TV: Samsung UE65AU7105KXXC

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av SAnDis:

Hej

Köpte en ny tv till morsan nu under julen.
Tidigare hade hon en Philips tv med ett Modul kort + digitalkort.

Jag tog modul + kort och pluggade in i den nya Samsung tv:n, tv:n hittar kanalerna med det står hela tiden "coded channel" (eller vad det exakt står) när man försöker se på kanalerna som ingår.

Så jag provat att ta ut kortet, sätta i, stoppat i gamla tv:n (det fungerar), men inte i Samsungen.
Någon som har tips på varför? Felsökning?

TV: Samsung UE65AU7105KXXC

Jag skulle rekommendera att ta detta med Samsung supporten. Skulle det inte hjälpa så kan du tagga mig så tar jag det vidare inom Samsung

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Har du provat att kontakta TV-operatören?

Vissa körde tidigare med "låsta" kort som behöver paras med TV:n. Så ring in till kundtjänst och hör med dom.

Annars brukar det vara standard att man sätter i kortet och byter till en kanal. Låt TV:n stå på med samma kanal så att modulen blir synkad. Att bara stoppa i det några sekunder brukar sällan hjälpa.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Haft samma problem, många andra i min krets.
Fabriksåterställ tvn och sök om kanalerna så kommer det funka.

Permalänk
Medlem

Prova det som EyeNEye skriver. Funkade för mig när TV:n inte hittade några kanaler alls efter att inte varit använd på ett tag.