Har fått ett problem i mitt knä, och jag känner att jag skulle behöva lite input för att komma vidare.
Nuvarande situation är som följer och behöver bytas:
En 4G-surfplatta med kund-specifikt APN, tar emot utskrifter från ett ålderdomligt affärssystem, tjänst ligger på plattan som upptäcker den skickade utskriften och vidarebefordrar den till en lokal USB-skrivare.
Problemet med ovanstående lösning är: 4G mottagningen i plattan är dålig. USB-kontakten till skrivaren skakar sönder pga. miljön lösningen sitter i.
Föreslagen lösning är: Fristående 4G-router med kraftfull antenn, fortsatt med kund-specifikt APN. Ny platta och ny skrivare som ansluts antingen via nätverket eller blåtand. Detta borde lösa problemet med 4G-signalen, samt söndervibrerade och smutsiga kontakter.
Problemet med den nya lösningen är: Utskriften från det ålderdomliga affärssystemet går direkt på IP-adressen, och eftersom IP-adressen inte är en skrivare så blir det inget skrivet.
Min nuvarande idé: Ställa 4G-router i bryggat läge och sen köra router direkt på plattan, det i tandem med tjänsten för att plocka upp utskrifterna och skicka vidare till den lokala blåtandsskrivaren.
Möjlig annan idé: Köpa någon form av signalförstärkare för plattans egen 4G och sedan bara koppla på den nya skrivaren på blåtand.
Ber om ursäkt om det är lite rörigt, hoppas det går att förstå ändå.