Permalänk
Medlem

Omöjligt att välja/hitta bra stol

Hej!

Har just nu en arozzi enzo som jag känner är extremt obekväm. Först och främst tycker jag den är alldeles för hård, men har också svårt att sitta bra i den generellt. Skulle behöva lite hjälp att hitta någon vettig gamingstol/kontorsstol för max 2000:-.

Söker en som är tiltbar och ergonomisk, helst med åtminstone en kudde för nacken (så behöver en stol med högt ryggstöd). Benstöd skulle vara en stor bonus tror jag, aldrig haft så svårt att avgöra hur bekvämt det är i jämförelse med ex. en fåtölj. Är 160cm om det spelar någon roll.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gamingstolar är bara att glömma om du vill sitta bra och ergonomiskt. Kolla stora tråden om stolar om du inte redan gjort det. Kan du tänka dig begagnat så håll koll på Blocket eller motsvarande, går ofta att hitta bättre begagnade Kinnarps-stolar (6000- eller 8000-serien) där för de pengarna t.ex.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Klart du inte hittar något bra när du tittar på gaming och har så låg budget.

Blir begagnat för din del, testa RH/Malmstolen/Kinnarps tills du har en som passar dig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Klart du inte hittar något bra när du tittar på gaming och har så låg budget.

Blir begagnat för din del, testa RH/Malmstolen/Kinnarps tills du har en som passar dig.

Tyckte jag skrev att jag sökte vilket som, gaming eller kontorsstol. Och ja, är man student så är det ju tyvärr inte så mycket man kan göra åt sin budget. Perfekta stolar är dyra, men vore ju kul om man kunde hitta någon som iallafall går sitta i under åtminstone två timmar.

Inte för begagnat spelar någon större roll för min del, troligtvis det bästa då min katt klöser på ryggen, men återstår väl att se vad det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Gamingstolar är bara att glömma om du vill sitta bra och ergonomiskt. Kolla stora tråden om stolar om du inte redan gjort det. Kan du tänka dig begagnat så håll koll på Blocket eller motsvarande, går ofta att hitta bättre begagnade Kinnarps-stolar (6000- eller 8000-serien) där för de pengarna t.ex.

Läste genom, men känns ändå svårt med budgeten jag tyvärr har. Har inget problem med begagnade! Känns bara svårt när jag inte direkt kan testa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rovvan:

Tyckte jag skrev att jag sökte vilket som, gaming eller kontorsstol. Och ja, är man student så är det ju tyvärr inte så mycket man kan göra åt sin budget. Perfekta stolar är dyra, men vore ju kul om man kunde hitta någon som iallafall går sitta i under åtminstone två timmar.

Inte för begagnat spelar någon större roll för min del, troligtvis det bästa då min katt klöser på ryggen, men återstår väl att se vad det blir.

Ja men du behöver helt leta beg, bara glömma nya för de pengarna. T.om Ikea Markus (som imo är rent skräp) kostar 2500kr nu, det var annars en budgetstol många mindre gillade.

Ser ofta beg RH osv för 500-2000kr så bör inte vara för svårt att hitta. Bara rota runt i butiker som säljer konkursbon eller swec/blocket/fb marknad och hoppas få prova sitta ett tag. Jag fick en beg markus åt sambon gratis här på swec för någon månad sen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.