Permalänk
Medlem

Retursedel

Hej nån som vet om postombudet kan skriva ut fraktsedeln jag fick på mail,det sitter en sträckkod på den så jag är nästan säker på det men inte 100:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Hej nån som vet om postombudet kan skriva ut fraktsedeln jag fick på mail,det sitter en sträckkod på den så jag är nästan säker på det men inte 100:)

Är det en qr-kod när du köpt på Skicka lätt/skicka direkt så är svaret ja

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Är det en qr-kod när du köpt på Skicka lätt/skicka direkt så är svaret ja

Det är en vanlig fraktsedel med alla uppgifter och streckkod som proshop mailat till mig,typ som man får med i zalando paket man returnerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Det är en vanlig fraktsedel med alla uppgifter och streckkod som proshop mailat till mig,typ som man får med i zalando paket man returnerar.

Då tror jag inte dom kan göra det. Jag frågade mitt ombud om de kunde skriva ut en retursedel jag fått från Inet och då var svaret nej

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Då tror jag inte dom kan göra det. Jag frågade mitt ombud om de kunde skriva ut en retursedel jag fått från Inet och då var svaret nej

ok drygt.

Permalänk
Medlem

Sådant här mög är ENDA anledningen att jag har en billig liten laserskrivare idag.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Sådant här mög är ENDA anledningen att jag har en billig liten laserskrivare idag.

ja kanske dags att köpa det lol.

Permalänk
Medlem

Går ju att gå till ett bibliotek också och skriva ut om man inte känner nån som har skrivare.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hondaxl:

ok drygt.

Nja, det är inte drygt..
Det är inte deras jobb först och främst att leka din skrivare. De kanske inte har en skrivare, papper eller färg till den. De kanske inte vill ge ut sin epostadress till dig, låta dig logga in eller öppna bifogade filer.

Är du snäll kan de kanske posta dig frakthandlingar.

Permalänk
Medlem

Närmsta bibliotek lär ha en skrivare.

Permalänk
Medlem

Bästa är att skriva ut på jobbet.

Biblioteket är så drygt, kostar ju 5:- pappret, 10:- för färg... Då åker jag heller och köper en liten skit för 199:- eller ngt

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Annars kontakta Inet. När jag returnerade fick jag mail med QR-kod till PostNord

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

ja kanske dags att köpa det lol.

Kan tipsa om den här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4549237 -- haft den i två år och fungerat utmärkt. Har inte ens skrivit ut kassetten på 700 sidor som följer med än, men annars kostar det typ 580:- för en kassett som håller för 3000 sidor (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4508984). Hade väl snudd på förväntat mig att skiten skulle torkat ut så jag fick köpa en ny kassett vid det här laget, men skrev ut så sent som i förrgår (fraktsedel) och det blev perfekt direkt och har tydligen ~550 sidor kvar. Efter TVÅ ÅR...

Skriver även ut duplex (dubbelsidigt), vilket är nice när man måste dunka ut 4-5 sidor och skriva under något från jobbet. Får du anledning att köpa häftapparat också!

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Kan tipsa om den här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4549237 -- haft den i två år och fungerat utmärkt. Har inte ens skrivit ut kassetten på 700 sidor som följer med än, men annars kostar det typ 580:- för en kassett som håller för 3000 sidor (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4508984). Hade väl snudd på förväntat mig att skiten skulle torkat ut så jag fick köpa en ny kassett vid det här laget, men skrev ut så sent som i förrgår (fraktsedel) och det blev perfekt direkt och har tydligen ~550 sidor kvar. Efter TVÅ ÅR...

Skriver även ut duplex (dubbelsidigt), vilket är nice när man måste dunka ut 4-5 sidor och skriva under något från jobbet. Får du anledning att köpa häftapparat också!

Jag har en likadan, fungerar alldeles utmärkt för mig också de få gånger jag använder den. Lasertoner torkar inte det är det som är så bra med laserskrivare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Biblioteket är så drygt, kostar ju 5:- pappret, 10:- för färg... Då åker jag heller och köper en liten skit för 199:- eller ngt

I Göteborg kan jag skriva ut ett par sidor kostnadsfritt varje dag. Så tror det beror helt på var man bor och vad kommunen har för regler kring det.

Så mitt tips är också bibliotek.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Annars får du gärna mejla mig så skriver jag ut och skickar tillbaka i kuvert till dig, inte så smidigt men iallafall en lösning.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

En skrivare för 199 kr är en bläckstråleskrivare.

Jag spenderar hellre en 5:a per utskrift för mina 0,2 - 1 utskrifter per år än att spendera hela 199 kr för en skrivare som ändå inte kommer kunna skriva ut när jag behöver det eftersom bläcket torkat.

Skriver man ut större mängder rekommenderar jag istället en begagnad laser, typ en Brother eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Det enda sättet att skriva ut hos ombuden är med QRkod men det är inte alla som använder sig av det då det kostar 2,50 extra för den du returnerar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hos mitt ombud så fick jag ett ja på samma fråga, så det kanske varierar.
Bästa svaret får man väl om man frågar ombudet direkt istället för att fråga oss här på swec....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Annars får du gärna mejla mig så skriver jag ut och skickar tillbaka i kuvert till dig, inte så smidigt men iallafall en lösning.

Ok det hade ju varit jättesnällt;)
Brukar köpa elektronik av inet bara och där kan man ju åka och lämna tillbaka smidigt,men känner inte för en danmarksresa just nu haha.
Proshop ligger väl där tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ok det hade ju varit jättesnällt;)
Brukar köpa elektronik av inet bara och där kan man ju åka och lämna tillbaka smidigt,men känner inte för en danmarksresa just nu haha.
Proshop ligger väl där tror jag.

Fick du det löst? Annars kanske jag kan fixa en QR kod till dig om du skickar kollinummer i PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Fick du det löst? Annars kanske jag kan fixa en QR kod till dig om du skickar kollinummer i PM.

Nä det har löst sig med hjälp av en trevlig forums medlem:)
men tack ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nja, det är inte drygt..
Det är inte deras jobb först och främst att leka din skrivare. De kanske inte har en skrivare, papper eller färg till den. De kanske inte vill ge ut sin epostadress till dig, låta dig logga in eller öppna bifogade filer.

Är du snäll kan de kanske posta dig frakthandlingar.

Dock har väl alla postombud en skrivare för sådana adresslappar, som de använder t.ex. om man kliver in och läser upp adressen för dem. En smidig funktion hade kunnat vara någon form av "replikera streckkod" där de scannar ens streckkod från t.ex. mobilen och får en likadan lapp utskriven på sin specialskrivare för detta. Det hade varit en trevlig feature. Att de ska hålla på att få mejlat pdf:er i A4 till sig är såklart orimligt.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oegat:

Dock har väl alla postombud en skrivare för sådana adresslappar, som de använder t.ex. om man kliver in och läser upp adressen för dem. En smidig funktion hade kunnat vara någon form av "replikera streckkod" där de scannar ens streckkod från t.ex. mobilen och får en likadan lapp utskriven på sin specialskrivare för detta. Det hade varit en trevlig feature. Att de ska hålla på att få mejlat pdf:er i A4 till sig är såklart orimligt.

Ja, om du köper frakthandlingar för en sändning på plats skrivs det ut där självklart men allt sker i deras system.

Permalänk
Skrivet av Oegat:

Mitt postombud på ICA Maxi har erbjudit sig spontant flera gånger (varje gång det behövts) att jag mailar fraktsedeln till butikens mail och skrivit ut den åt mig.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌