Permalänk
Medlem
Skrivet av onedroid:

Såg denna som nu är på g inom kort https://www.inet.se/produkt/2224810/asus-34-rog-swift-pg34wcd...

Frågan är, är det verkligen motiverat med det högre priset. Visst, högre mycket mer bättre uppdateringsfrekvens och bättre responstid men ingen enorm skillnad.

https://www.inet.se/jamfor?compare=2224810,2222588

Det är inte motiverat, tycker jag! I så fall skulle jag hellre kika på denna!
https://www.dell.com/sv-se/shop/alienware-32-tums-4k-qd-oled-...

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

Köpt skärmen. Hur har ni inställningar? Någon som har valt ett annat fäste.

Permalänk
Medlem

Upptäckte igår att jag har fått inbränningar på min AW3423DWF, upptäckte det tack vare HDR buggade ur i Cyberpunk 2077.
Hela skärmen blev grå, tror D4 är en stor bov i detta drama : )

Tycker att jag kan se health/mana poolen.
Inköpt 2022‑11‑12 ifrån Inet, har kontaktat DELL, kommer få en ny utskickad till mig, behöver bara åka hem och ta kort på servicenummret bakom skärmen.

Har beställt en XG27AQDMG, vet inte om jag nedgraderar mig, men vill gå tillbaka till 2560x1400P igen.
Gå tillbaka till LCD igen? Nop aldrig!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Köpte mig precis den här skärmen. Eftersöker också era inställningar. Hittat en del videos men de är från äldre firmware verisioner.
Troligtvis gäller inte inställningarna exakt likadant från äldre firmware.

Permalänk

Inbränning

Skrivet av tjobbo:

Upptäckte igår att jag har fått inbränningar på min AW3423DWF, upptäckte det tack vare HDR buggade ur i Cyberpunk 2077.

Inköpt 2022‑11‑12 ifrån Inet, har kontaktat DELL, kommer få en ny utskickad till mig, behöver bara åka hem och ta kort på servicenummret bakom skärmen.

Har beställt en XG27AQDMG, vet inte om jag nedgraderar mig, men vill gå tillbaka till 2560x1400P igen.

<Uppladdad bildlänk>

Låter du skärmen rengöras var 3:e timme? Nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

<Uppladdad bildlänk>

Varför gå ner till 1440p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför gå ner till 1440p?

4k är inget för mig, och 34" ultrawide tar upp för mycket plats på skrivbordet, sen att inte alla spel stödjer ultrawide är ett stort minus.
Mann kan självklart modda in det, men då försvinner tex online delen i Elden ring.

Sen "vinner" man lite fps på att gå ner till 1440p igen : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

<Uppladdad bildlänk>

Jag nedgraderade mig förra veckan från G80SD 4K QD-OLED 32” till XG27AQDMG - det bästa jag gjort på länge! Så nöjd!

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag nedgraderade mig förra veckan från G80SD 4K QD-OLED 32” till XG27AQDMG - det bästa jag gjort på länge! Så nöjd!

Hur kan du bli så nöjd av att gå från 4k till 1440?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur kan du bli så nöjd av att gå från 4k till 1440?

Ursäkta min lathet, men du får mitt svar på engelska jag redan skrev i ett annat forum:

I got the Samsung G80SD during Black Friday and thought it was the end game, but I didn’t like it at all. Part of it is because that monitor is more of a SmartCenter than a computer monitor. A lot of flickering going back and forth all the time. But mostly because 4K at 32” isn’t optimal in any way for gaming. ”Downgraded” to Asus XG27AQDMG and couldn’t be happier. So much better in everything. I very much prefer new glossy WOLED compared to QD-OLED.

I’m on 4080 Super and 1440P with max settings incl. Ray Tracing is way better looking than 4K with lower graphic settings to achieve the same FPS. And in 4K you need to use scaling in Windows and it looks maybe ok on Desktop and in Browser, but many (and I mean many!) apps doesn’t support scaling and they look like shit. Everything about 4K at 32” needs to be compromised, played around for two weeks to make things look good - but hey never did.

The only thing that can get me to change from this Asus XG27AQDMG is a glossy WOLED with 480Hz or a 27” glossy 4K WOLED at 240Hz. I have a hard time seeing I will go with a QD-OLED again as long as they have their issues with power hungry, heat, purple tint and higher risk of burn-in. But more importantly, when I have latest generations of QD-OLED and WOLED next to each other I prefer the WOLED without any hesitation.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070