Mest prisvärda skärmen i 144Hz?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda skärmen i 144Hz?

Hej! Jag har funderat på att köpa en skärm i 144Hz och behöver hjälp med att hitta vilken som är bäst för priset och ger högst prestanda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiken33:

Hej! Jag har funderat på att köpa en skärm i 144Hz och behöver hjälp med att hitta vilken som är bäst för priset och ger högst prestanda!

Vill inte va den men bäst för priset och högst prestanda är två saker som mer eller mindre aldrig går ihop.

Sen utan att ha en budget och storlek så är det en omöjlig fråga att svara på. Är det en 24 tummare för max 3000kr du är ute efter? Eller vill du ha en 40+ tummare med en budget på 20 000kr?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Den här från Huawei eller kanske Den här från Lenovo. 1500 för en 1440p@165Hz måste vara svårslaget dock. Sen har jag inte en aning om hur bra VA-panelerna är på dom där skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Den här från Huawei eller kanske Den här från Lenovo. 1500 för en 1440p@165Hz måste vara svårslaget dock. Sen har jag inte en aning om hur bra VA-panelerna är på dom där skärmarna.

Den från Lenovo verkar otroligt prisvärd, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till... den här har du som alternativ också för runt 1500 i mellandagarna.
Storleken mindre ca 200 kr billigare.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Båda med IPS panel

Priserna börjar gälla på söndag

Permalänk

Hade inte köpt en billig VA-panel dock. Oavsett hertz så är de ruggigt långsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Hade inte köpt en billig VA-panel dock. Oavsett hertz så är de ruggigt långsamma.

Jag har en 144hz va panel. Respons tiden är 1ms. Vid 144zh har den en del eftersläpningar man ser i färgerna men det försvinner helt vid 120hz konstigt nog. Bra mycket bättre än en Samsung Va panel jag hade tidigare oavsett hz i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Hade inte köpt en billig VA-panel dock. Oavsett hertz så är de ruggigt långsamma.

Långsamma? Menar du i responstid då? Jag ser 1ms på den jag funderar på att köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Den här från Huawei eller kanske Den här från Lenovo. 1500 för en 1440p@165Hz måste vara svårslaget dock. Sen har jag inte en aning om hur bra VA-panelerna är på dom där skärmarna.

Jag köpte Huawei:en, den är helt ok för priset. Har dock varit slutsåld i ett par dagar nu.

Permalänk
Skrivet av Spiken33:

Långsamma? Menar du i responstid då? Jag ser 1ms på den jag funderar på att köpa

Den responstid företagen skriver ut är inte den sanna responstiden. VA är generellt långsammare än andra paneler vilket gör att bilden blir grötig vid snabba spel.

Det handlar om hur lång tid det tar för kristallerna att byta färg för att måla upp en ny bild.

Samsung har dock utvecklat, vad jag förstått, riktigt snabba VA paneler som kan mäta sig med IPS/TN.

Permalänk

Åker in till elgiganten imorgon innan jobbet för o köpa MSI Optix MAG275R 27" för typ 1500ish, tycker den är väldigt prisvärd för 27” IPS 144hz 1ms. Rätt säker på att den och 24” skärmen lär bli slutsålda inom dom kommande dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av captmorgan:

Åker in till elgiganten imorgon innan jobbet för o köpa MSI Optix MAG275R 27" för typ 1500ish, tycker den är väldigt prisvärd för 27” IPS 144hz 1ms. Rätt säker på att den och 24” skärmen lär bli slutsålda inom dom kommande dagarna.

Vart hittar du den för 1500? På Elgiganten är det 2900, är det någon rea på G?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiken33:

Vart hittar du den för 1500? På Elgiganten är det 2900, är det någon rea på G?

ja priset gäller från idag Söndag.

Permalänk
Skrivet av Spiken33:

Vart hittar du den för 1500? På Elgiganten är det 2900, är det någon rea på G?

Ja det är mellandagsrea från och med idag, köpte sista exemplaret på min elgigant precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av captmorgan:

Ja det är mellandagsrea från och med idag, köpte sista exemplaret på min elgigant precis

Köpte den tidigt imorse också, precis när rean drog igång (dock köpte jag den runt 07:50 även fast rean skulle börja 08:00). Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiken33:

Köpte den tidigt imorse också, precis när rean drog igång (dock köpte jag den runt 07:50 även fast rean skulle börja 08:00). Tack för tipset!

Varsågod

Permalänk
Skrivet av Spiken33:

Vart hittar du den för 1500? På Elgiganten är det 2900, är det någon rea på G?

Den var nere på 1600 under black friday, så tror det är en återkommande rea.