Samsung S23 Plus - Skärm och kamera skydd?

Permalänk
Medlem

Samsung S23 Plus - Skärm och kamera skydd?

Tjena!

Beställde hem ett par billiga skärmskydd från Fyndiq. Men det visade sig att dessa var totalt värdelösa då till att det var en stor rund ring mitt i skärmskyddet (????). De skydd jag satte framför kamerorna känns också väldigt dåliga och blir lätt smutsiga....

Är det någon som har tips på bra skärm och kamera skydd?

Blir reklamation på dessa,, vad förväntade jag mig egentligen... Känns dumt att snåla in på skydden när telefonen kostade en hel del...Läxan lärd.

Ha en fin dag!

Mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Yoopapa:

Tjena!

Beställde hem ett par billiga skärmskydd från Fyndiq. Men det visade sig att dessa var totalt värdelösa då till att det var en stor rund ring mitt i skärmskyddet (????). De skydd jag satte framför kamerorna känns också väldigt dåliga och blir lätt smutsiga....

Blir reklamation på dessa,, vad förväntade jag mig egentligen... Känns dumt att snåla in på skydden när telefonen kostade en hel del...Läxan lärd.

Ha en fin dag!

Mvh

Nu måste du ju posta en bild på skydden. Låter ju lite som där är något skydd som råkat blir kvar på glaset eller liknande

Om du vill ha rekommendationer på bra glasskydd brukar jag själv köra på copter eller zagg och alltid varit nöjd med dessa

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nu måste du ju posta en bild på skydden. Låter ju lite som där är något skydd som råkat blir kvar på glaset eller liknande

Om du vill ha rekommendationer på bra glasskydd brukar jag själv köra på copter eller zagg och alltid varit nöjd med dessa

Aa, jag trodde det från början med men det går inte att få bort... laddar upp en bild.

Tack för tipset! Ska kika på det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

<Uppladdad bildlänk>

Aa, jag trodde det från början med men det går inte att få bort... laddar upp en bild.

Tack för tipset! Ska kika på det:)

https://www.phonelife.se/mobilskydd/samsung/galaxy-s23/galaxy...
Dessa kör jag på, lätta att applicera med deras mall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

https://www.phonelife.se/mobilskydd/samsung/galaxy-s23/galaxy...
Dessa kör jag på, lätta att applicera med deras mall.

Tack! De ser myclet bra ut!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

Tjena!

Ha en fin dag!

Mvh

Varför skydd överhuvudtaget? S23+ har Corning Gorilla Glass Victus 2.
https://www.corning.com/gorillaglass/worldwide/en/glass-types...

Permalänk
Medlem

Är inte den där markeringen där för typ fingeravtrycksläsaren? Syns den när skärmen är på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är inte den där markeringen där för typ fingeravtrycksläsaren? Syns den när skärmen är på?

Ja den syns när skärmen är på, om det nu är en markering kan man ju fundera på varför man ska ha en sån.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Varför skydd överhuvudtaget? S23+ har Corning Gorilla Glass Victus 2.
https://www.corning.com/gorillaglass/worldwide/en/glass-types...

Aa det verkar vara grymt glas på, men jag vill ändå skydda från repor

Permalänk
Skrivet av Yoopapa:

Aa det verkar vara grymt glas på, men jag vill ändå skydda från repor

Det är plast som ser ut som glas annars hadde det inte skyddat så bra som det gör. Det yttersta på kameran på telefonen är också plast. Glas skydd som skyddar skärmen är också en plast bas.

Det är liknande teknik som används till när de tillverkar glasögonglas.

Glas må vara hårt. Plast idag kan man göra till att bli extremt hårt och efterlikna Glas.

Permalänk
Medlem

Skärmskydd Samsung S23

Spigen skärmskydd av härdat glas fungerar utmärkt, efter reggat mitt fingeravtryck ett par gånger.
Var tveksam efter skärmskydden på S21. Men den fungerar bättre nu.

Det finns säkert andra som fungerar lika bra, men har inte testat.