Ribbväggar - göra mosaik på provbitar

Permalänk
Medlem

Ribbväggar - göra mosaik på provbitar

Efter några års planerande och sparande till en budget så är det äntligen dags för mig att slutföra min dröm om en ribbvägg i vardagsrummet. En hel vägg b3,36 x h2.26 ska kläs med panel direkt på reglarna med isolering bakom för maximal minskning av efterklangen i mitt relativt stora vardagsrum.
Ännu lite längre fram kommer väggen bli bakgrund till TV, när jag har hittat min nya soffa och möblerat runt.

Men nu sitter jag och väntar på leveransen som tar en till två veckor. Under tiden funderar jag på vad jag ska göra utöver småfix runt själva väggen.
Jag har beställt på mig ett antal provbitar i jakt på rätt färg och känsla. Tror jag har 18 bitar totalt, alla i olika färger. Tror att det hade varit snyggt att göra en mosaik på dessa bitar!?
Att rada upp dom efter varandra tror jag inte blir så snyggt utan jag vill nog variera med att ha stående och liggande bitar. Så för att göra en långt undran kort. Finns det på något sätt man kan räkna ut vad som är mest estetiskt tilltalande? Jag tänker som en formel likt det gyllene snittet?

Permalänk
Medlem

Typ lite i den här stilen, om ni förstår hur jag menar?