Bildstörning i Youtube-videos med Firefox

Permalänk
Medlem

Bildstörning i Youtube-videos med Firefox

Har problem att se Youtube-videos i Firefox. Det blir nån slags störande overlay ovanpå videon som syns likt horisontella ränder. Se screenshotten:

Ränderna skiftar lite i färg, beroende på underlagsfärgen i videon. Ofta är som neongröna osv.
Det här har synts i många Firefox versioner nu. Jag är på Win10, har senaste uppdateringen firefox.
Jag lyckas inte få bort det här, och söker tips eller kunskap om vad det är, samt hur man kan få bort det.

Overlayen uppstår när man för muisen över bilden, så att play/stop knapparna och scroll-baren på videon poppar upp. När dom döljs, så försvinner den randiga overlayen med.

- Har stängt av hardware acceleration i Firefox, gav ingen skillnad.
- Uppdaterat grafikkortet till senaste drivarna med.
- Har aldrig haft/sett problemet i nån annan browser eller video-player/program.
- Jag har inga extensions som stör bilden. Har installerat Firefox sop-rent nu, och det blir såhär rakt av.
- Har installerat en rad extensions efter det i hopp om nån som får bort detta, men ingen lycka än.
- Hittar inga lösningar som fungerar på internet.
Vill inte byta Browser, trivs bra med Firefox.

Tackar mycket för tips och idéer.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan kanske vara nått gammalt bös som hänger kvar, en del problem försvinner med en ren ominstallation av webbläsaren eller kanske skapa en ny profil och prova i den.
Installera inga tillägg eller synka nått innan du provat om det funkar med en "ren" webbläsare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kör också firefox och har inte sett ditt problem.

Så tror det är något specifikt för dig och ingen allmän bugg med mjukvaran.

Kan säkerligen bero på någon trasig fil eller som ovan säger användarprofil i firefox.

Så rensa din profilmapp så du startar med en ren profil.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows