HP Microserver gen 7(helst)

Permalänk

HP Microserver gen 7(helst)

Hej!

Jag skulle vilja köpa HP MicroServer N36L/N40L/N54L. Kan även tänka mig att köpa gen 8.
Ska göra en enkel NAS. Kan tänka mig köpa liten, strömsnål dator med minst 4 sata-portar för ett liknande pris.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

7

Permalänk
Medlem

Hej,

Har en N36L som är mycket sparsamt använd, dessutom i nyskick/dammfri osv.
Den finns dock här i Stockholm, skicka till GBG är troligen inte riktigt värt jobbet/frakten.

Mvh

Visa signatur

>>5G AWARENESS<< // >>NBIRD.COM<< // >>NRUN.COM<<

Permalänk
Medlem

Här finns en annan i stockholm. Kanske värt att få den fraktad:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/hp_server_med_5tb_dis...

Permalänk
Medlem

Bra val! Har själv 2st HP MicroServer N54L som jag kör unRAID på och det har fungerat klockrent i flera år. Det är en fantastisk liten låda med många möjligheter. önskar dig lycka till o kolla även in Tredera

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Zyphoon:

Hej,

Har en N36L som är mycket sparsamt använd, dessutom i nyskick/dammfri osv.
Den finns dock här i Stockholm, skicka till GBG är troligen inte riktigt värt jobbet/frakten.

Mvh

Om du orkar skicka kan jag pröjsa 1000kr inkluderat frakt. Annars får jag fortsätta hålla ögonen öppna!

Visa signatur

7

Permalänk
Skrivet av MickeBoy:

Här finns en annan i stockholm. Kanske värt att få den fraktad:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/hp_server_med_5tb_dis...

Tack för tipset! Skrev till den tidigare men inte fått svar tyvärr.

Visa signatur

7

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Bra val! Har själv 2st HP MicroServer N54L som jag kör unRAID på och det har fungerat klockrent i flera år. Det är en fantastisk liten låda med många möjligheter. önskar dig lycka till o kolla även in Tredera

Gött! Liknar det jag planerar.
Har du installerat bios för användning av esatan också? Hur många och stora hårddiskar har du i?

Visa signatur

7