Idag mottog jag ett meddelande från HDD Price med ett RMA-nummer, men utan instruktioner om hur jag ska använda det. Jag har skickat ett svar till dem och frågat om de kan ge mig vägledning om vad jag ska göra med numret, eftersom det inte framgår på deras hemsida eller i meddelandet självt. Undrar om de ska ha tillbaka den trasiga disken, eller om det ska ske senare, lite klurigt då inget framgår ännu. Vi får se när de svarar på mina frågor vad jag ska göra med RMA numret.
Jag har granskat Seagate:s returnpolicy på deras hemsida, men eftersom HDD Price skriver att de hanterar garantärenden själva kanske det som jag har läst inte gäller trots allt, men om det gör det, finns det en risk att en garantireturnering kan bli kostsam om man har otur.
Det gäller inte bara frakten som köparen behöver betala, utan även tull och moms kan tillkomma för ersättningsprodukt om man har otur och det ska tillämpas. Det återstår att se var jag ska returnera disken och hur det ska gå till, och vad jag behöver betala eller inte.
Seagate Return Policy:
- You must pay shipping costs for all shipments from you to us.
- You must pay all applicable duties and customs charges for shipments to and from Seagate, unless otherwise authorized.
- Your original product will NOT be returned to you.
- Replacement products are factory certified products.