Permalänk
Medlem

Bekväm stol runt 5000kr?

Hallå gött folk, nån som har tips på kontorsstol med en budget på 5000kr ?

E föe jäkla trött på min gamla stol som e helt nedsutten å kass numera.

Många skriver ju bland annat att Kinnaraps 8000 är bra, verkar ju finns å hitta sådana begnanade runt budget men finns de andra alternativa utöver just kinnarps?

Skiter i va de e föe märke elle dylikt, vill bara ha en stol som e bekväm och lära hålla ett rimligt tag iallafall sen att den är svart med, men de är la de flesta haha.

Utöver de så har ju kinnarps en outlet butik, nån som varit där och vet om de är värt å åka till? Vad ligger priserna på där ungefär ?

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

Hallå gött folk, nån som har tips på kontorsstol med en budget på 5000kr ?

E föe jäkla trött på min gamla stol som e helt nedsutten å kass numera.

Många skriver ju bland annat att Kinnaraps 8000 är bra, verkar ju finns å hitta sådana begnanade runt budget men finns de andra alternativa utöver just kinnarps?

Skiter i va de e föe märke elle dylikt, vill bara ha en stol som e bekväm och lära hålla ett rimligt tag iallafall sen att den är svart med, men de är la de flesta haha.

Utöver de så har ju kinnarps en outlet butik, nån som varit där och vet om de är värt å åka till? Vad ligger priserna på där ungefär ?

Köpte en Kinnarps 9000 där för ett tag sedan för 3700kr.
Så räkna med halva nypriset.

Däremot rekommenderar jag inte Kinnarps 9000 som var rent skräp.
Skall man köpa någon Kinnarps överhuvudtaget så skall man inte väga mer än 80-90kg.

Här har du en 12k stol RH Logic 400 till kanonpris 3000:- då den endast varit demostol.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/rh_logic_400_kontorsst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Köpte en Kinnarps 9000 där för ett tag sedan för 3700kr.
Så räkna med halva nypriset.

Däremot rekommenderar jag inte Kinnarps 9000 som var rent skräp.
Skall man köpa någon Kinnarps överhuvudtaget så skall man inte väga mer än 80-90kg.

Här har du en 12k stol RH Logic 400 till kanonpris 3000:- då den endast varit demostol.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/rh_logic_400_kontorsst...

Ajamänn, hur bra är RH? Ser ju rätt vanlig ut me de kanske är insdian som räknas

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem

Den här för knappt halva budgeten är jag helnöjd med:
https://www.ikea.com/se/sv/p/markus-kontorsstol-vissle-moerkg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

Ajamänn, hur bra är RH? Ser ju rätt vanlig ut me de kanske är insdian som räknas

Har RH på jobbet, men stolarna där är rejält slitna. Personligen tycker jag att de är helt ok (när alla inställningar fungerar och skruvar på armstöd etc inte glappar..). Bättre än (förvisso också urgamla) Kinnarps stolarna jag suttit i.

Permalänk
Medlem

Kolla in bafab, numera rekomo för begagnade kontorsmöbler.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kolla in bafab, numera rekomo för begagnade kontorsmöbler.

Ja fan, de art inte så långt bort heller.

https://www.rekomo.se/produkt/kontorsstol-plus/

Va tros om den här tillexempel?

Känns som man vandrar runt helt vilse haha

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Den här för knappt halva budgeten är jag helnöjd med:
https://www.ikea.com/se/sv/p/markus-kontorsstol-vissle-moerkg...

Har en läst en del om att den ska vara OK men inte mycket mer än så liksom.

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Skrivet av wirpy:

Har en läst en del om att den ska vara OK men inte mycket mer än så liksom.

Den har följande problem enligt mig,

Sitsen för hård, inte kul att sitta i den längre stunder dagligen. Är en metallplatta som sticker upp några mm längst bak på sitsen som trycker på svanskotan i mitt fall.

Sitsen är aldrig helt rak, antingen något framåt eller bakåtlutad.

Armstöden helt värdelösa pga ej justerbara.

Ryggstödet har fel form för min rygg (dock kanske det passar för någon annan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Den har följande problem enligt mig,

Sitsen för hård, inte kul att sitta i den längre stunder dagligen. Är en metallplatta som sticker upp några mm längst bak på sitsen som trycker på svanskotan i mitt fall.

Sitsen är aldrig helt rak, antingen något framåt eller bakåtlutad.

Armstöden helt värdelösa pga ej justerbara.

Ryggstödet har fel form för min rygg (dock kanske det passar för någon annan).

Ja, de är väl lite så att man får de so mman betalar för ? Viktigast för mig är ryggen, trots allt är de ju viktigt att den mår bra.

Sen har man en tendens å sitta helt jäkla åt helvete på stolar så en bättre stol lär nog hjälpa med de dessutom förhoppningsvis.

Får nog bli en liten tur till rekomo och kolla vad som finns då de ligger nära

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem

Kolla marketpace och facebookgrupper, brukar finnas Kinarps för 200kr.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Kolla marketpace och facebookgrupper, brukar finnas Kinarps för 200kr.

Bra ide! Ska kolla där med

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem

De säljer gamingstolar överallt nu för tiden
Jysk t.ex
De funkar och håller åtminstone 3- 4 år utan problem. Och du behöver inte tömma fickorna på dyra kinnarps stolar som du ändå vill byta efter max 5 år då de ändå blir nedsuttna.
Skönt med variation.

Har hört mycket bra om secret labs stolar.
Tänkte testa vid nästa stolsbyte

Permalänk
Medlem

Jag har en DXRACER stol och jag kan sitta i den långa stunder utan att få ont eller så. Väger ca 80kg. Jag jobbar i hemmet varje dag så sitter långa stunder utan några problem.DXRACER STOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

Ja fan, de art inte så långt bort heller.

https://www.rekomo.se/produkt/kontorsstol-plus/

Va tros om den här tillexempel?

Känns som man vandrar runt helt vilse haha

Den är bra, det är en Plus 6. Det finns även en modell som heter Plus 8 som är identisk förutom att sätet är "free float" istället för fast.

Skillnaden är att på Plus 6 så är sätet "ihopkopplad" med ryggen. Så när du lutar dig bakåt så hänger sätet med som du kan se på bilden. På Plus 8 så är sätet "Free Float" där den är separerad från ryggen, så den hänger inte med på samma fasta sätt. Jag äger en Plus 8, och den känns väldigt naturlig när man fäller bak ryggen. Sätet hänger lixom med mer naturligt.

Skrivet av wirpy:

Har en läst en del om att den ska vara OK men inte mycket mer än så liksom.

Den är horribel ergonomiskt sett. Vill du sitta bra så borde du ta en från Kinnarps eller RH t.ex.

Skrivet av wirpy:

Ja, de är väl lite så att man får de so mman betalar för ? Viktigast för mig är ryggen, trots allt är de ju viktigt att den mår bra.

Sen har man en tendens å sitta helt jäkla åt helvete på stolar så en bättre stol lär nog hjälpa med de dessutom förhoppningsvis.

Får nog bli en liten tur till rekomo och kolla vad som finns då de ligger nära

Ryggen ska man ta hand om, och det är viktigt att verkligen göra sin research innan man köper en stol. Vi är alla olika, så åk gärna och testa innan du köper!

Skrivet av TheBDZ:

De säljer gamingstolar överallt nu för tiden
Jysk t.ex
De funkar och håller åtminstone 3- 4 år utan problem. Och du behöver inte tömma fickorna på dyra kinnarps stolar som du ändå vill byta efter max 5 år då de ändå blir nedsuttna.
Skönt med variation.

Har hört mycket bra om secret labs stolar.
Tänkte testa vid nästa stolsbyte

Alla dom du nämner är riktigt dåliga ergonomiskt sett. Innan jag visste bättre så köpte jag en sån stol från Jysk, och den var så extremt risig så att jag det var som att slänga pengarna i sjön. Jag sitter hellre på en köksstol, och då är jag helt seriös. Den accelererade massa ryggproblem som jag fortfarande brottas med varje dag. Secret Lab är ju något bättre, men dom är också dåliga ergonomiskt sett. Dom är alldeles för raka. Du vill låsa in bäckenet med hjälp av svankstödet, precis där ditt bälte sitter. På en sån får du med en liten kudde som ska fixa det, men det blir inte samma som när det är inbyggt i ryggen. Det ser du på riktiga kontorsstolar att de är mer inriktade på det. På gamingstolar så är ryggen helt rak då den behöver följa en människas rygg bättre, och du kan inte ställa in den som man behöver.

Så min åsikt är att kolla på en begagnad kontorsstol. Du har en perfekt budget för en sån.

Lycka till!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Den är bra, det är en Plus 6. Det finns även en modell som heter Plus 8 som är identisk förutom att sätet är "free float" istället för fast.

Skillnaden är att på Plus 6 så är sätet "ihopkopplad" med ryggen. Så när du lutar dig bakåt så hänger sätet med som du kan se på bilden. På Plus 8 så är sätet "Free Float" där den är separerad från ryggen, så den hänger inte med på samma fasta sätt. Jag äger en Plus 8, och den känns väldigt naturlig när man fäller bak ryggen. Sätet hänger lixom med mer naturligt.

Den är horribel ergonomiskt sett. Vill du sitta bra så borde du ta en från Kinnarps eller RH t.ex.

Ryggen ska man ta hand om, och det är viktigt att verkligen göra sin research innan man köper en stol. Vi är alla olika, så åk gärna och testa innan du köper!

Alla dom du nämner är riktigt dåliga ergonomiskt sett. Innan jag visste bättre så köpte jag en sån stol från Jysk, och den var så extremt risig så att jag det var som att slänga pengarna i sjön. Jag sitter hellre på en köksstol, och då är jag helt seriös. Den accelererade massa ryggproblem som jag fortfarande brottas med varje dag. Secret Lab är ju något bättre, men dom är också dåliga ergonomiskt sett. Dom är alldeles för raka. Du vill låsa in bäckenet med hjälp av svankstödet, precis där ditt bälte sitter. På en sån får du med en liten kudde som ska fixa det, men det blir inte samma som när det är inbyggt i ryggen. Det ser du på riktiga kontorsstolar att de är mer inriktade på det. På gamingstolar så är ryggen helt rak då den behöver följa en människas rygg bättre, och du kan inte ställa in den som man behöver.

Så min åsikt är att kolla på en begagnad kontorsstol. Du har en perfekt budget för en sån.

Lycka till!

Ajamänn, har inte åkt in till rekomo än men de blir nu i veckan å provsitta lite och kolla
De har ju en del i lager som ligger runt budget trots allt.

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Inaktiv

Jag föreslår att du väljer någon av dessa

ICON TX Tyg Antracitgrå
HERO TX Tyg Antracitgrå

Båda är tillgängliga i inet.se inom din budget +-~5000kr

Permalänk
Medlem

Jag gillar Sverigestolen (818) bäst men den är nog över budget om du inte hittar begagnad.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

Ajamänn, har inte åkt in till rekomo än men de blir nu i veckan å provsitta lite och kolla
De har ju en del i lager som ligger runt budget trots allt.

Skitbra! Jag åkte och satte mig 1½ timme på Kinnarps innan jag köpte min Plus 8. Dom hade typ 10 stolar på display och jag provsatte allihopa, och satt längre stunder i varje. Det är ändå en del pengar det handlar om, även begagnat. Men i mitt tycke är det så värt över en gamingstol eller liknande... Även en premium-modell av gamingstol är oftast dåliga ergonomiskt sett, även vad recensionerna säger.

Man kommer inte ifrån basics i ergonomi bara för att man har en användarbas som inte vet bättre.

Nu är jag inget proffs här, verkligen inte, men jag har läst på mycket om ergonomi p.g.a. mina rygg & nackbesvär.

Du ska sitta så att knäna är 90 grader på ett ungefär, och att dina fötter är rätt ordentligt nere i golvet, så att trycket från fötterna/benen kommer upp till bäckenet, så att du kan låsa bäckenet med svankstödet. Svankstödet ska ha sitt tryck runt där ditt bälte sitter, eller strax ovanför. Så i praktiken så använder man knappt övre delen av ryggstödet eller nackstödet på en ergonomisk stol. Det kommer till användning när du ska luta dig bakåt när du vill göra det.

Det kan vara svårt att förstå vad jag menar, och det ber jag om ursäkt för. Men är man intresserad av att sitta ergonomiskt på riktigt så kan det vara värt att läsa på innan man köper en stol, så man vet vad man är ute efter. Det handlar som sagt även om hur man är byggd som person. Bara för att en typ av stol är bra för mig kan den vara urusel för en annan. Lite som när min gamla RH-stol var bra när jag vägde 60kg tyngre, men ju mindre jag blev (och ju mindre vaddering jag fick på kroppen) desto mer behövde jag ett ordentligt svankstöd som på Plus 8an.

Jag önskar dig all lycka i att hitta en skön stol att sitta i, vi sitter ju ändå oändliga timmar framför datorn. Det är viktigt att sitta bra!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite grann och tänkte höra vad folk tror om denna stolen från ikea? Kan den vara något att ha eller ska man satsa på Kinnarps beg istället?

https://www.ikea.com/se/sv/p/vallfjaellet-kontorsstol-med-arm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Jag gillar Sverigestolen (818) bäst men den är nog över budget om du inte hittar begagnad.

Så äre! Men den såg riktigt skön ut, får hålla utkik på alla dessa förslag å leta hos

Skrivet av Keffmode:

Skitbra! Jag åkte och satte mig 1½ timme på Kinnarps innan jag köpte min Plus 8. Dom hade typ 10 stolar på display och jag provsatte allihopa, och satt längre stunder i varje. Det är ändå en del pengar det handlar om, även begagnat. Men i mitt tycke är det så värt över en gamingstol eller liknande... Även en premium-modell av gamingstol är oftast dåliga ergonomiskt sett, även vad recensionerna säger.

Man kommer inte ifrån basics i ergonomi bara för att man har en användarbas som inte vet bättre.

Nu är jag inget proffs här, verkligen inte, men jag har läst på mycket om ergonomi p.g.a. mina rygg & nackbesvär.

Du ska sitta så att knäna är 90 grader på ett ungefär, och att dina fötter är rätt ordentligt nere i golvet, så att trycket från fötterna/benen kommer upp till bäckenet, så att du kan låsa bäckenet med svankstödet. Svankstödet ska ha sitt tryck runt där ditt bälte sitter, eller strax ovanför. Så i praktiken så använder man knappt övre delen av ryggstödet eller nackstödet på en ergonomisk stol. Det kommer till användning när du ska luta dig bakåt när du vill göra det.

Det kan vara svårt att förstå vad jag menar, och det ber jag om ursäkt för. Men är man intresserad av att sitta ergonomiskt på riktigt så kan det vara värt att läsa på innan man köper en stol, så man vet vad man är ute efter. Det handlar som sagt även om hur man är byggd som person. Bara för att en typ av stol är bra för mig kan den vara urusel för en annan. Lite som när min gamla RH-stol var bra när jag vägde 60kg tyngre, men ju mindre jag blev (och ju mindre vaddering jag fick på kroppen) desto mer behövde jag ett ordentligt svankstöd som på Plus 8an.

Jag önskar dig all lycka i att hitta en skön stol att sitta i, vi sitter ju ändå oändliga timmar framför datorn. Det är viktigt att sitta bra!

Ja visst är de viktigt att sitta riktigt, de är nog min största problematik iochmed att jag omedvetet rör mig rätt så mycket när jag sitter ner antagligen pågrund av ADHDn sen går ja på medicin för de me så då blir lite lättare me och fastna i sittpostioner som inte är direkt så idylla eller ergonomiska för kroppen hahah

Men de lär nog hjälpa att ha en mer ergonomisk och skönare stol att sitta i för om man ska va helt ärlig så är den jag har nu urgammal och kass som fan då den är nedsutten och sleten som bar aden efter många års användning. De äe nån gaming stol från jysk eller rusta kommer inte ihåg vilken.

De e jue gött värt å lägga ut rätt mängd pengar för något man tillbringar oerhört mycket tid i, man kan inte allt annat än tacka för de goda råden du givet hittils ^^

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

Så äre! Men den såg riktigt skön ut, får hålla utkik på alla dessa förslag å leta hos

Ja visst är de viktigt att sitta riktigt, de är nog min största problematik iochmed att jag omedvetet rör mig rätt så mycket när jag sitter ner antagligen pågrund av ADHDn sen går ja på medicin för de me så då blir lite lättare me och fastna i sittpostioner som inte är direkt så idylla eller ergonomiska för kroppen hahah

Men de lär nog hjälpa att ha en mer ergonomisk och skönare stol att sitta i för om man ska va helt ärlig så är den jag har nu urgammal och kass som fan då den är nedsutten och sleten som bar aden efter många års användning. De äe nån gaming stol från jysk eller rusta kommer inte ihåg vilken.

De e jue gött värt å lägga ut rätt mängd pengar för något man tillbringar oerhört mycket tid i, man kan inte allt annat än tacka för de goda råden du givet hittils ^^

Jag förstår! Jag har också en historik med att sitta på alla olika sätt framför datorn. Jag satt i en gammal kontorsstol från 80-talet i många år. Det gick bra, tills det inte gick bra längre helt enkelt. Kroppen sa ifrån tillslut. Då köpte jag en sån där gamingstol från Jysk, och mina problem blev än värre direkt. Bara efter någon månad så var jag tvungen att ge bort stolen, då jag orsakat ordentlig skada på kroppen redan.

Om vi spolar fram tiden 5-6 år så har jag dagliga problem fortfarande. I allt man gör i vardagen. Varje gång man ska böja sig, göra något under brösthöjd, sätta sig ner, lägga sig ner, luta sig, sträcka sig o.s.v. så måste man hela tiden tänka på att göra det på rätt sätt. Det är min nya vardag.

Nu rehabtränar jag regelbundet, stretchar varje dag, anpassar alla uppgifterna på jobbet efter mina besvär. Rehabmöten kors och tvärs. Stammis hos naprapaten. Allt för att man inte tog hand om kroppen i tid. Man får tänka på det i allt man gör i vardagen.

Så ja, det är väl därför man inte vill att det ska hända någon annan.

Värt varenda krona med andra ord. Bra att du fixar en stol i tid så att du inte gör som mig!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Var i samma situation för 2 år sedan ungefär. Då hade jag gett upp på min Ikea Markus stol som endast var 1 år gammal men vars sits hade blivit så pass dålig att jag kunde känna metallen under. Att jag sitter lite konstigt och gillar att slänga upp benen på sitsen ibland kan ha bidragit.

I vilket fall, hittade ett företag (RP) som fixar och säljer gamla kontorsmöbler, dom hade en lokal butik som jag åkte in till.
Väl där så provsatt jag en del stolar men fastnade för en Malmstolen med huvudstöd, köpte den på plats och har varit mycket nöjd med stolen sen dess. 4995 kr gick den på.

Permalänk
Medlem

Hej ts, kolla begagnat. Jag köpte i princip en helt ny kinnarps 8000 för 1300kr från Facebook marketplace, går att göra bra fynd där 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Musikälskare

Begagnad Kinnarps 9000, du kommer inte bli besviken. Skippa gamingstolarna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wirpy:

Utöver de så har ju kinnarps en outlet butik, nån som varit där och vet om de är värt å åka till? Vad ligger priserna på där ungefär ?

Blev det någon stol?

Angående Kinnarps Outlet så rekommenderar jag inte att åka dit innan man 1) vet vad man vill ha och 2) har ringt och kollat att det finns.

Jag var där och köpte en Plus 8 för 4500 kr exkl moms i förra veckan. 500 kr billigare exkl. moms utan huvudstöd i outleten. På webben verkar samma modell kostar 7276 kr exkl moms just nu, så det var avsevärt billigare i outleten. Denna modell var precis vad jag ville ha, eftersom det är en sådan jag har på jobbet, vilket var tur eftersom det var typ det enda dom hade i kontorsstolsväg. Det blev dock två turer eftersom alla som fanns på plats första gången jag var där redan var bortlovade.

Räkna inte med att det är en egentlig butik, det är en industrilokal. Man måste ringa på dörren för att över huvud taget komma in. Det står en hel del överblivna stolar och annat i lokalen, men det är antagligen inget man vill ha om man är ute efter kontorsstol. Killen som jobbar där är tillmötesgående, trevlig och smidig. Det är inte omöjligt att han kan fixa fram andra stolar också, men ring som sagt först. Jag provsatt även en Capella som var väldigt skön, men hade en anskrämlig beige skotskrutig klädsel.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Kensons kontorsstolar! Finns utanför budget hos Komplett men går kanske att hitta begagnat

Permalänk
Medlem

Kompletterar tråden lite.
Låsningen för att tilta stolen/ryggstödet har slutat fungera på min IKEA Markus och det är väl efter mer än 10 år dags att köpa en ny stol. Jag har aldrig älskat den stolen och är inte imponerad av deras nyare variant som vi har på jobbet.

Det lutar mot att åka till Rekomo i Mölndal för att provsitta riktiga kontorsstolar. i samma budget Vägrar köpa en stol som jag inte provsuttit. Känner att jag önskar mig en stol som har bra stöd vid skulderbladen.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand