Permalänk
Medlem

Var köper man skyddsplast

Var kan man köpa slitstark skyddsplast/folie? Är för att linda in säng för flytt av den. Skulle vara bra om Clas Ohlson hade den. Vet inte ens vad det jag behöver kallas för att kunna googla fram mig?

Permalänk
Rekordmedlem

Sök på packplast, bubbelplast, sträckfilm.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/aldersb...
Utmärkt tjock stark plast om du vill kunna släpa sängen på marken.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sök på packplast, bubbelplast, sträckfilm.

Tack.

Skrivet av elfaro:

https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/aldersb...
Utmärkt tjock stark plast om du vill kunna släpa sängen på marken.

Tack. Den var lite dyr och inte så mycket längd och skulle innebära att köpa flera vilket blir dyrt

Skrivet av Jaevel:

Tack. Den du länkar ser bra ut. Är det som vanlig folie att den klibbar sig fast vid sig själv eller kommer man behöva tejpa? Är den tillräckligt slitstark ifall man eventuellt behöver släpa den på golv?

Permalänk
Medlem

Aldrig släpa/dra på golv om du inte vill riskera repor som sedan kan bli dispyter om och ev. ersättningsanspråk efteråt...

lyft eller har någon form av rullande platta (skateboard) eller annat som fästes bestämt och ej halkar - bara det inte släpar och någon vass kant eller grus ändå drar en repa, om inte direkt så kanske efter en bit...

vid flytt av lite större bohag eller stort/tungt eller bökigt att få bort/ned - använd flyttfirma och ta kostnaden och spar din rygg och undvik farliga lägen i tex. trappor... flyttfirmor har både lyftselar och låga rullplattor etc. för dessa lägen och dessutom brukar de vara rätt vältränade...

Efter ett antal flyttvändor så betalar jag hellre bort problemet...

Permalänk
Medlem

Montera isär sängen för enklare förflyttning?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM