Datordelar present till 12-årig tjej som spelar roblox

Permalänk
Medlem

Datordelar present till 12-årig tjej som spelar roblox

Hej,

Min systerdotter älskar roblox som hon spelar på en laggig gammal iPhone. Jag tänkte hjälpa min syster att sätta ihop en stationär dator då jag är helt övertygad om att hon skulle bli överlycklig av det lyft detta skulle innebära.

Jag undrar därför om det finns några på forumet som sitter på något äldre komponenter ni är villiga att släppa för en billigare peng. Jag har redan chassi (ATX) , ram (DDR4), fläktar samt gpu i form av ett gtx 1060. Följande är jag ute efter främst:

Moderkort
CPU
PSU
SSD
Skärm
Tangentbord
Mus

Tar tacksamt emot förslag på komponenter och paket samt föreslaget pris. Kan hämta inom Stockholm och helst på södra sidan. Hon fyller år på söndag.

Tack på förhand!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem

Har ute en annons med en QPAD OM-75 för 50:- om de skulle vara intressant.

Visa signatur

CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

Använder Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tror jag har en AM4 bräda med en R7 2700 (non-X) liggande, ska gräva fram och funktionstesta, men PMa om det kan vara intressant. Finns i Huddinge vilket kanske är ett plus för dig?

Permalänk

Jag har en billig Samsung skärm samt corsair 450 psu om du är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Tror jag har en AM4 bräda med en R7 2700 (non-X) liggande, ska gräva fram och funktionstesta, men PMa om det kan vara intressant. Finns i Huddinge vilket kanske är ett plus för dig?

Helt klart intressant! Det borde ju klart duga för roblox med en 1060!
Huddinge är nära och bra

Skrivet av Haramjoker:

Jag har en billig Samsung skärm samt corsair 450 psu om du är intresserad

Ja, gärna! Vad är det för skärm och vad vill du ha för dessa?

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk

Kan kolla skärmen imorgon. Hur mycket vill du ge?

Permalänk
Medlem

Letar fortfarande efter komponenter. Hittills enbart mus som är ordnad, förutom chassi, ram som fanns tidigare.

Tackar @jonhed för musen!

Skrivet av Chrisj:

Hunnit testa? Vad vill du ha för detta?

Skrivet av Haramjoker:

Kan kolla skärmen imorgon. Hur mycket vill du ge?

Hunnit kolla skärmen?
Kom med förslag 👍 Försöker hålla mig inom en låg budget.

Visa signatur

Permalänk

Har en Acer nitro n50-640 från förra året utan grafikkort och processor och ssd det är ett lga 1700 med stöd för 12 generationen. Det som ingår är alltså chassi nätagg på 500w moderkort 16 gb ram kan även slänga med en 200gb ssd. Såg att du hade gpu redan så då behöver du bara komplettera med en processor jag hade en i5 12400f.

Permalänk
Skrivet av Andersboss:

Har en Acer nitro n50-640 från förra året utan grafikkort och processor och ssd det är ett lga 1700 med stöd för 12 generationen. Det som ingår är alltså chassi nätagg på 500w moderkort 16 gb ram kan även slänga med en 200gb ssd. Såg att du hade gpu redan så då behöver du bara komplettera med en processor jag hade en i5 12400f.

Eventuellt att jag kan sälja cpun också.