Europamästerskapet i fotboll 2024

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Europamästerskapet i fotboll 2024

Ikväll börjar den sjuttonde upplagan av fotbolls-EM!

Mästerskapet inleds 21:00 med en match mellan värdnationen Tyskland och Skottland.

Vilket landslag kommer att imponera?
Vilka spelare kommer att utmärka sig?
Vilka skrällar förväntar vi oss?
Kan Tyskland återhämta sig efter flera turbulenta år i internationella mästerskap?
Vem tror ni blir utslagna i Group of Death? (Italien, Spanien, Kroatien och Albanien)
Och såklart VEM tror ni tar hem prispokalen den 14 juli?
Låt oss diskuteeeeraaaaaa!!!

Permalänk
Medlem

Det är Englands år...

Men Group of Death känns rätt mjäkig, Albanien borde inte ha ett skit att hämta nu när det är allvar och Kroatien känns lite som ett skott i mörkret...men vi får se.

Visa signatur

-AMD Ryzen 9 5950X - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - Kingston Nvme 1Tb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630 - LG Ultragear 27gp850p

Permalänk
Medlem

Tråkigt att UEFA har valt att inte sända i 4k

Permalänk
Medlem

Reklam för det överallt nu när, för en gångs skull, Sverige INTE har kvalat in.
Jag antar att man måste kompensera för avsaknaden i genuint intresse.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Inaktiv

Jag se inte eftersom sändningarna inte är i 4k, + 100 fps.

Permalänk
Medlem

Tog för givet att det var på Discovery sport premium ultra man behövde för 699kr månaden eller nått för att se. Men finns på SVT så man kan kolla ”gratis” är ju Nice.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Vi kör en tipstävling på min firma.
Vinnare blir England (tvingad av tjejen som är därifrån)
Skrällar som jag tror på är Danmark till semi och Skottland till slutspel, har dem även förbi första rundan.
Sen tror jag Spanien ryker i GoD, på målskillnad. Italien Kroatien vidare där Kroatien gör mål på stopptid 😀

Sesko tror jag kan imponera, glömmer alltid bort om han är sloavak eller sloven men han kommer visa sig på sin bästa sida

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Tog för givet att det var på Discovery sport premium ultra man behövde för 699kr månaden eller nått för att se. Men finns på SVT så man kan kolla ”gratis” är ju Nice.

SVT och TV4 har haft samproduktion när det gäller fotboll länge nu tycker jag. De har haft tillsammans både VM:et förra året, EM 2020 (som var 2021) och ännu mer än bara dessa som jag nämnt. Själv hoppas jag på att England åker ut så fort som möjligt "It's not coming home".

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag tror att Kroatien tar hela skiten fast jag är nog färgad här pga mina föräldrars bakgrund.

Annars tror jag att Österrike blir skrällaget.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Fotbolls em nyhet på förstasidan är nästa på gränsen till att man vill uppsägning av medlemsskap.
Kan sträcka mig till att en tekniksite skriver om esport.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vi betalar alltså skatt som går till att landslaget ens kan existera och spela fotboll. Sen har TV4 mage att ta betalt av svenska folket för att vi ska få se på landslagsfotboll.

Hoppas innerligt att TV4 går under jävla sopor

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Vi betalar alltså skatt som går till att landslaget ens kan existera och spela fotboll. Sen har TV4 mage att ta betalt av svenska folket för att vi ska få se på landslagsfotboll.

Är ju iofs inte riktigt samma sak!?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Tv-rättigheterna kostar hundratals miljoner.
SVT kan ta av TV-avgiften de får in.
TV4 måste betala sin del.
Tänk lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är ju iofs inte riktigt samma sak!?

Skan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tv-rättigheterna kostar hundratals miljoner.
SVT kan ta av TV-avgiften de får in.
TV4 måste betala sin del.
Tänk lite.

dal

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

De kan ju höja "svt skatten" så svt har råd att sända det, men jag tycker alternativet med att TV 4 köper rättigheter och sen tar betalt av de intresserade är ett bra alternativ.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Är väl en plikt att heja på vårt kära fosterland, Sverige.

Jag är inte insatt i fotboll alls, men jag hoppas vi vinner över baguetterna.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Lycka till med det. Jag hejar nog på Danmark i år.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Lycka till med det, då Sverige inte ens är med i EM

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Sverige är inte med. Så mycket bryr du dig om ditt kära fosterland.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Sverige är inte med. Så mycket bryr du dig om ditt kära fosterland.

Som jag skrev ''jag är inte så insatt''

Blev du kränkt av ordet ''fosterland''?

Älskar Sverige <3 Stolt svensk, jag älskar den svenska kulturen <3 BLÅGULT!

Undrar varför Sweclockers ens tar ut fotboll på en tekniksida? Finns väl andra forum för det?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qwertylol1:

Tänk också, Telia äger lite på TV4, vi skattebetalare betalar till Telia som ger pengar till Tv4.

Kan man ta reda på summorna jag och du betalar till kalaset?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror Italien ligger risigt till i "dödens grupp". Kommer dom trea så kan dom ändå iofs ta sig vidare då det är mycket generösa regler för att komma till åttondelsfinaler, 16 av 24 lag går vidare. De 4 bästa treorna av sex grupper går vidare.
Spanien och Kroatien tycker jag känns som givna.
Tycker grupp D med Frankrike, HOlland, Österrike och Polen mer känns som dödens grupp. Där har man ingen slagpåse som Albanien.
Frankrike borde vara givna men sen är det mer jämnt skägg då Holland inte alls är lika starkt som i forna dagar plus att dom fått de Jong, kanse deras viktigaste spelare på mittfältet, skadad.

Vem vinner EM? Tror Frankrike, England och Portugal är största vinnarkandidaterna. Tror Frankrike drar längsta strået till sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Tror Italien ligger risigt till i "dödens grupp". Kommer dom trea så kan dom ändå iofs ta sig vidare då det är mycket generösa regler för att komma till åttondelsfinaler, 16 av 24 lag går vidare. De 4 bästa treorna av sex grupper går vidare.
Spanien och Kroatien tycker jag känns som givna.
Tycker grupp D med Frankrike, HOlland, Österrike och Polen mer känns som dödens grupp. Där har man ingen slagpåse som Albanien.
Frankrike borde vara givna men sen är det mer jämnt skägg då Holland inte alls är lika starkt som i forna dagar plus att dom fått de Jong, kanse deras viktigaste spelare på mittfältet, skadad.

Vem vinner EM? Tror Frankrike, England och Portugal är största vinnarkandidaterna. Tror Frankrike drar längsta strået till sist.

England vinner inte ett skit, någonsin.
Mediokert lag och stor käft, de är allt som erbjuds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

England vinner inte ett skit, någonsin.
Mediokert lag och stor käft, de är allt som erbjuds.

Tycker definitivt inte England är ett mediokert lag.
Dessutom väl favoriter hos många bettingfirmor nu precis innan EM.

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt poängen om Sverige inte ens är med… vårt landslag är alltså inte ens nära top 20 i Europa för övrigt… skämmigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fotbolls em nyhet på förstasidan är nästa på gränsen till att man vill uppsägning av medlemsskap.
Kan sträcka mig till att en tekniksite skriver om esport.

Oerhört tråkig sport dessutom. De flesta promenerar runt större delen av matchen, intressant... Ska man skriva om sport kan man ju skriva om en intressant sport åtminstone, typ ishockey.
Extra tråkigt eftersom Sverige inte ens är med.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Vad är det TV4 tar extra betalt för? Bara ratta in 4an på vilken TV som helst.

Skrivet av medbor:

Ser inte riktigt poängen om Sverige inte ens är med… vårt landslag är alltså inte ens nära top 20 i Europa för övrigt… skämmigt

Inte helt sant. Det är ju kval genom olika grupper och inte alla möter alla system. Har man otur hamnar man i en tuff grupp medan det finns andra lättare grupper där man haft större chans. Med det sagt har vi varit lite på dekis i fotboll på senaste åren, så hoppas på en vändning och VM 2026!

Edit: 27 i världen enligt FIFAs ranking, vilket är lite av en Kalle Anka ranking men det är den officiella.
https://inside.fifa.com/fifa-world-ranking/men

Permalänk
Medlem

Fotbolls EM utan Svea Rike känns totalt ointressant. Man behöver nog ha någon osund kärlek till uppblåst komage som överbetalda vuxna män försöker sparka på, missar och sedan lägger sig och grinar på gräsmattan.

Penibelt.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Undrar varför Sweclockers ens tar ut fotboll på en tekniksida? Finns väl andra forum för det?

Jag tycker inte det är så dumt. Nästa år kan SweClockers göra ett reportage om tekniken bakom Vasaloppet.