Hybridklocka med bra batteritid

Permalänk

Hybridklocka med bra batteritid

Hej.
Jag är på jakt efter en Hybridklocka med bra batteritid.
Alltså ett armbandsur med klassisk boett och visare, men med vissa smarta funktioner som t.ex. stegräknare, pulsmätare och tidtagning.
Har haft 2 Scanwatch från Franska Withings med väldigt bra batteritid på 1 månad. Men med dålig byggkvalitet tyvärr.

Alla tips mottages tacksamt:)

Permalänk

Jag hade också en Withingsklocka tidigare. Hittade inget bra hybridalternativ utan köpte en helt digital Garminklocka istället.
Det viktigaste var batteritiden, får nu ut ca 18 dagar med Garminklockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Hej.
Jag är på jakt efter en Hybridklocka med bra batteritid.
Alltså ett armbandsur med klassisk boett och visare, men med vissa smarta funktioner som t.ex. stegräknare, pulsmätare och tidtagning.
Har haft 2 Scanwatch från Franska Withings med väldigt bra batteritid på 1 månad. Men med dålig byggkvalitet tyvärr.

Alla tips mottages tacksamt:)

Vad är bra batteritid?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Vad är bra batteritid?

Typ som Scanwatch från Franska Withings. 1 månad.

Permalänk
Medlem

Använder mig sjävl av en Kronaby Apex 43mm.
Har använt olika märken av smart klockor, men har alltid blivit irriterad av batteri tiden.
Använt Xiaomi, OnePlus, Huawei, Galaxy.

Men nu kör med analog hybrid, kunde inte varit mer än nöjd. Byter batteri ca 1-2år om gången, lämnas in, 250:- för byta batteriet.

https://kronaby.com/gb/apex/60-kronaby-apex-43-mm-hybrid-smar...

Tillräckligt smart för mig, har allt jag behöver.

Otroligt nöjd.

Otrolig snygg klocka, istället för SOS klockorna..

Har silver variant, med brunt läder.

Sett dem säls ibland på Blocket/Tradera för ca 2K.
Och eftersom det är rostfritt stål och safir glas så är dem sällan i dåligt skick, nytt armband så blir allt som nytt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Har använt olika märken av smart klockor, men har alltid blivit irriterad av batteri tiden.

Men nu kör med analog hybrid, kunde inte varit mer än nöjd. Byter batteri ca 1-2år om gången, lämnas in, 250:- för byta batteriet.

Otroligt nöjd.

Och eftersom det är rostfritt stål och safir glas så är dem sällan i dåligt skick, nytt armband så blir allt som nytt.

Ser ju bra ut. Absolut.
Men har den stegräknare? Dyker det i så fall upp siffror för det på boetten?
(framgår inte direkt på deras web)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Ser ju bra ut. Absolut.

"Statistics shows that activity is a key for a healthier life. Set a step goal and monitor your progress directly on your wrist." står under "WATCH FACE FEATURES". Dock visar dom ingen bild så det framgår inte hur mycket som visas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Otroligt nöjd.

Jag kanske är trög, men byter du batteri 1-2 gånger per år för 250kr varje gång?
Låter väldigt ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Jag kanske är trög, men byter du batteri 1-2 gånger per år för 250kr varje gång?
Låter väldigt ofta.

Hittils har jag gjort den en gång, var för ca 18 månader sen.
Men kom på att bytte batteri på grabbens kocka samtidigt.
Så kanske lite billigare nästa gång
Själva batteriet kostar ca 70 hos min lokala klockaffär, sedan tillkommer ju för jobbet också.

Hur som, jag tycker det är värt det.
Iställer för ladda i otid.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Ser ju bra ut. Absolut.

Den har stegräknare.
Du väljer tex hur mycket steg du gör säg 10000.
Och det lilla boett visar 0-100%. Så har jag ställt upp det.
Så man har ett hum hur mycket man gjort tex.
I appen ser man exakt, kan även användaa Google/iOS.

Från deras hemsida
In the activity part of the app you can set a goal of how many steps you want to take every day. You can show your progress on the sub dial on your watch if it has one or by pressing the crown button. The watch will collect steps even if you are not connected to the phone and once connection is established again the collected steps will sync to to phone.

If you want to you can also connect Kronaby to Google Fit or Apple Health and have the steps synced with those services. This way you can see how many steps you have taken over time.

In filtered notifications you have the option to add a reminder to get moving if you have been still for to long. You can also add to get a notification when you have reached your daily goal.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Den har stegräknare.
Du väljer tex hur mycket steg du gör säg 10000.
Och det lilla boett visar 0-100%. Så har jag ställt upp det.
Så man har ett hum hur mycket man gjort tex.
I appen ser man exakt, kan även användaa Google/iOS.

Från deras hemsida
In the activity part of the app you can set a goal of how many steps you want to take every day. You can show your progress on the sub dial on your watch if it has one or by pressing the crown button. The watch will collect steps even if you are not connected to the phone and once connection is established again the collected steps will sync to to phone.

If you want to you can also connect Kronaby to Google Fit or Apple Health and have the steps synced with those services. This way you can see how many steps you have taken over time.

In filtered notifications you have the option to add a reminder to get moving if you have been still for to long. You can also add to get a notification when you have reached your daily goal.

Tack.
Att den har stegräknare förstod jag. Men inte hur det visades.