Hej!
Vaknade upp av att jag var avstängd från Facebook. Ingen aning om varför.
Har varit dålig på att uppdatera mitt lösenord, så det kan ha varit på vift såklart.
I panik överklagade jag direkt (behöde verifiera mitt ansikte med kameran från olika vinklar) utan att kolla noga om jag på något sätt kunde se varför jag blev bannad.
Har kunnat ladda ner
Det enda två saker jag kan komma på är:
- att jag varit medlem på några cs trading sidor och lagt upp en cs kniv som jag ville sälja, men blev spammad av scammers så sket i det. (har inte försökt scamma någon eller tagit emot några pengar såklart)
-Blev bannad från mitt företagsannonsering 2023 som jag inte märkte förrän de 180 dagarna gått ut. Det var en bild på personal med länk till tidsbokning så vet ej heller varför:
"
Hej xxx!
Efter en granskning av ditt Facebook-konto xxx har dess åtkomst till annonsering begränsats på grund av icke-autentiskt beteende eller brott mot våra annonseringspolicyer eller Communityregler.
Alla annonser som körts och är kopplade till detta konto har nu inaktiverats."
Här följer de mailen jag fick sent igårkväll när jag sov.
Mail 1:
Ditt Facebook-konto har stängts av. Det beror på att kontot, eller aktiviteten på kontot, inte följer våra communityregler om bluff och bedrägeri.
Om du anser att vi har stängt av ditt konto av misstag har du 180 dagar på dig att överklaga beslutet. Om du missar tidsfristen inaktiveras kontot permanent.
Mail2:
Ditt konto har flaggats.
Det innebär att du inte har åtkomst till kontot just nu och att du kan förlora märket
Tilägg har inte varit i Kroatien, kan det bli fel på något sätt?:
Tid maj 31, 2024 5:03:28em
IP-adress 2a00:0801:0705:42d6:6d1a:53d3:1ac9:d039
Webbläsare Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 17_4_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Mobile/21E236 [FBAN/FBIOS;FBAV/465.0.1.41.103;FBBV/602060281;FBDV/iPhone16,1;FBMD/iPhone;FBSN/iOS;FBSV/17.4.1;FBSS/3;FBID/phone;FBLC/sv_SE;FBOP/5;FBRV/604606971]
Cookie 11sK********************
Ort Osijek
Region Osijek-Baranja County
Land HR
Webbplats www.facebook.com