Morsan hittar inte vissa Facebook-grupper/sidor

Permalänk
Medlem

Morsan hittar inte vissa Facebook-grupper/sidor

Ibland har jag delat artiklar från en lokaltidning (Jönköpings-posten) till morsan men det finns ingen länk i hennes chat och står "Innehållet kan inte hittas" eller liknande, artiklarna är offentliga (jordglob-ikonen) och sidan är offentlig. Hon har vad jag vet inte blivit blockad, det är väldigt osannolikt och det är inte enda sidan/gruppen som hon helt enkelt inte kan se. Detsamma är en grupp som jag är med i som heter "Du vet om att du är från Jönköping när" som hon inte kan se. Grejen är att hon inte kan se någon av dessa komma upp när hon söker efter det i sökrutan ens. Vi körde teamviewer och jag kunde prova själv och inget kom upp vid sökning.

Jag försökte hitta i inställningarna något som hon kunde slagit på av misstag men jag kan inte hitta några inställningar som handlar om att dölja vissa sidor till och med från sök. Hon har inte blockerat sidorna/gruppen heller.

Har någon sett något liknande eller hört att det ska vara fler med samma problem?
Jag har försökt söka på google men varenda träff är frågor och svar om folks egna grupper som inte hittas/syns bortsett från någon enstaka träff som handlar om något helt annat. Sökning på google har fallerat totalt nu för tiden tycker jag, det är i alla fall långt ifrån lika bra som det en gång var.

Permalänk
Medlem

en anhörig till mig hade exakt samma problematik nyligen och efter felsökning (uteslutningsmetod) kunde inte jag heller hitta någon orsak till felet. Det märkliga var att vissa av dessa grupper/sidor fungerade på deras mobil men inte på datorn (!?). Några dagar senare fick personen åter access utan att vi gjort någon ändring.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahwalli:

en anhörig till mig hade exakt samma problematik nyligen och efter felsökning (uteslutningsmetod) kunde inte jag heller hitta någon orsak till felet. Det märkliga var att vissa av dessa grupper/sidor fungerade på deras mobil men inte på datorn (!?). Några dagar senare fick personen åter access utan att vi gjort någon ändring.

Morsan vägrar facebook på mobilen så det går inte kolla tyvärr. Det här problemet har funnits länge för morsan, det var bara att den här gången blev jag trött på att hon sa att hon inte kunde klicka på länken till lokaltidningens facebookinlägg och att hon inte ens kunde hitta tidningens facebooksida när hon skrev in det i sökfältet. Hon ser inte heller tidningens andra inlägg i listan på saker som kommer upp utan bara andras inlägg där de nämnt tidningens namn, kan tilläggas.

Jätteskumt det här.