Google lägger till 110 nya språk i Översätt

Permalänk
Melding Plague

Google lägger till 110 nya språk i Översätt

Nu kan du översätta kantonesiska, det nästan utdöda språket Manx och 108 andra språk från hela världen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Klarar den Lojban?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Klarar den Lojban?

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nu kan du översätta kantonesiska, det nästan utdöda språket Manx och 108 andra språk från hela världen.

Läs hela artikeln här

Där har Apple lite att jobba på med sina 20 språk i Översätt.

Permalänk
Medlem

Saknar fornnordiska (Norse) i Google Translate. Brukar ofta döpa mina ARPG-karaktärer på ren höftning efter gamla fornnordiska-ord och uttryck. Finns givetvis andra översättningssidor utöver Google Translate.

Permalänk
Medlem

Fint. Men kan de översätta mellan något endaste språk där inte ett av dem är engelska ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fint. Men kan de översätta mellan något endaste språk där inte ett av dem är engelska ännu?

Förstår inte riktigt hur du menar men jag är ganska säker alla stora översättningsverktyg är i grund och botten byggda med Engelska som sitt "pivot language", något jag skulle tro skulle kräva enorma resurer att ändra på för t.ex. GTranslate som nu har över 200 språk.