Lösning till persienner och rullgardiner

Permalänk
Medlem

Lösning till persienner och rullgardiner

Hej Alla,

Håller på att installera HA och vill konfigurerar mina persienner i köket och rullgardiner på balkongen.
Persienner som är i köket är sådana som integrerat i fönstret. Undrar om det finns nåt som kan köpa för att får dom i AH.
Jag vill helst att dom är batteridrivna.
Samma sak gäller med rullgardiner som är installerat på balkongen.
Dom jag vill också driva med batteri.

Finns något lösning till dessa små problem som jag har?

//Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Återupplivar denna tråd lite då jag är ute efter nått snartlikt. Nämligen till mina persienner. Har klassiska likt bilden nedan:

Produkten som är länkad ovan är vad man ser verkar finnas på marknaden, men de är väl främst gjorda för klassiska gardiner man rullar upp och ner istället.

Jag är ute efter en beprövad produkt för persienner. Där det är ett snöre som drar upp och ner persiennerna, sedan en där man vrider för att öppna upp eller stänga till dem. Precis som man ser på bilden ovan.
Främst är jag ute efter att bara kunna öppna upp eller stänga till, då de alltid är nerdragna i sovrummet ändå. Finns det något sådant tro?

Visa signatur