Permalänk
Medlem

Resårbotten: endast?

Hallå gänget,

För ett par veckor sedan gick min resårmadrass (delad) sönder utanför reklamationsrätt. Mer och mer för varje natt så blev det en grop i mitten tills det till slut inte gick att sova.

Då tänkte jag: "Hallå, jag har ju fortfarande en resårbotten som är hel!"

Så till frågan, kan man använda endast resårbotten och bäddmadrass (tunn, ca 6cm)? Eller kan detta orsaka någon typ av skada?

Resårbottnen är inte med "träplankor", utan (jag tror) en pocketresårbotten med fjädrar. Jag känner inte fjädrarna när jag ligger ner, men ibland hör man dem så klart.

Permalänk
Medlem

Jag har nog aldrig haft både resårbotten och resårmadrass samtidigt, så prova utan madrassen du. 🙂 Nu finns det ju olika egenskaper som hårdhetsgrad så eventuellt kan ju resårbotten kännas lite annorlunda att sova på. Med en bäddmadrass på 6 cm så skulle jag tro det blir helt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Jag har nog aldrig haft både resårbotten och resårmadrass samtidigt, så prova utan madrassen du. 🙂 Nu finns det ju olika egenskaper som hårdhetsgrad så eventuellt kan ju resårbotten kännas lite annorlunda att sova på. Med en bäddmadrass på 6 cm så skulle jag tro det blir helt okej.

Sängen kom med både botten och madrass, men jag provar att köra på så här. Det är ju såklart en hårdare liggyta, men tror det kommer gynna min rygg i längden 😄

Permalänk
Rekordmedlem

En så kallad kontinentalsäng ?
Har aldrig förstått tanken (eller känt nån fördel i kroppen) med dubbla resårmadrasser utan det verkar mest vara för att pressa upp priset till löjliga nivåer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har aldrig förstått tanken (eller känt nån fördel i kroppen) med dubbla resårmadrasser utan det verkar mest vara för att pressa upp priset till löjliga nivåer.

Ja, jag har inte heller förstått tanken med en kontinentalsäng, men min kostade inte mer än 10tkr vid köpets datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är nog mest en designgrej, antar jag.

Permalänk
Medlem

Fungerar bra med endast resårbotten och bäddmadrass. Använt den kombon i 30+ år utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wcx:

Fungerar bra med endast resårbotten och bäddmadrass. Använt den kombon i 30+ år utan problem.

Tror jag behöver en tjockare bäddmadrass bara 😂