TV/Mediabänk eller liknande med lite mer utrymme i facken

Permalänk
Medlem

TV/Mediabänk eller liknande med lite mer utrymme i facken

Har idag en tvbänk ur modellserien "Dalarö" ifrån Mio.

Kommer inte ihåg vad det är för mått på de tre övre facken, men de är iallafall för små så jag kan inte placera hembiostärkaren i dem. Utan den får stå ovanpå bänken.

Jag skulle helst vilja få bort allt överst på bänken och bara ha en tom yta där... och kunna nyttja den för lite dekoration som t.ex. några låga ljus eller liknande.

Hembiostärkaren är en Denon AVC-X3700H som har måtten BxHxD - 43,4/16,7/38,9.

Inga problem att hitta bänkar med rätt djup. Men svårt att hitta någon där både bredd OCH höjd passar. Funderar på om man är tvungen att göra någon egen modell av limträfog och lecablock alternativt skaffa en stereomöbel, som man kan placera i något hörn.

Är ju inte heller så vanligt att man använder hembiostärkare idag när andra lösningar tar över. Jag har själv övergått till att använda två Apple HomePod som står placerade ovanpå de vanliga gamla högtalarna. xD Men jag vill ändå ha den gamla utrustningen kvar, då jag använder den någon enstaka gång ibland.

Permalänk
Rekordmedlem

Runtomkring där jag bor finns det ofta bänkar hos secondhandbutikerna tyåp denna såg jag förra veckan, så kolla dina lokala secondhandbutiker och fråga även lokala hifibutiken om de har nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ikeas tv bänk Bestå finns i många olika utföranden
och har bra plats för hemmabio prylar.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Snusfri

Boastad Sideboard från IKEA kanske kan vara något.

Finns endel bra på IKEA om man kollar på Sideboards och andra typer än media-möbler.

De flesta media-möbler är runt 42cm djupa och är öppna bak så om man inte har bänken dikt an mot väggen så bör även en sådan fungera bra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL