Permalänk
Medlem

Börjar min TV gå sönder?

Hej alla grymma och kunniga personer,

Jag har haft min Philips 65PUS8602 i snart sex år (inköpt 2019-01-18) kopplad till datorn och används dagligen konstant som primära "skärmen" i soffan där jag tittar på Youtube, Twitch, surfar, och bitvis spelar från datorn samt via PS5:an (sitter ca 2m ifrån TV:n i soffan). För några dagar sedan så upptäckte tjejen en blå ljusbåge när vi tittade på serier som måste ha dykt upp alldeles nyligen. Det är oavsett via datorn, Nvidia Shield eller PS5 och nu kan man så klart inte tänka på något annat
Jag märker även att vid exempelvis mörka bakgrunder så "skiftar" pixlarna till i gråare toner på TV:n i vertikala mönster (vet inte om det ses så bra i videon). Inget extremt irriterande men det händer lite då och då de senaste dagarna. Håller min display på att så sönder?

Såg att Webhallen har erbjudande på LG OLED77C4 77" för 28K nu idag, men känns som lite väl saftigt kanske (och för stort?). Om jag måste köpa en ny TV så hade det varit väldigt trevligt med 65"+, OLED, 4K 120Hz+, VRR (har ett RTX3080 i datorn), HDR10, Dolby Atmos, eARC (har en Samsung Q86R limpa). Någon kunnig som kan rekommendera något annat bra? Eller det kanske är bättre att hoppas på att TV:n håller till Black Friday och hitta något erbjudande?

Vad hade ni gjort i min situation?

Permalänk
Medlem

Kan det vara detta problemet som du råkat ut för?

Rtings avslöjade tidigare i år att många tunna tv-modeller (med LED-belysningen från sidan) drabbas av en hel del problem över tid. Kolla efter 6:20 och se om du känner igen det på din TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Kan det vara detta problemet som du råkat ut för?

Rtings avslöjade tidigare i år att många tunna tv-modeller (med LED-belysningen från sidan) drabbas av en hel del problem över tid. Kolla efter 6:20 och se om du känner igen det på din TV.

Oj, ja det ser ju onekligen ut som cracking Tack så mycket för informationen!