Missa inte Månadens Drop!

Nu kan du förboka PS5 Pro för 10 490 kronor

Permalänk
Medlem

”Raffla” ?? Dags för ett inlägg i gubbgnällstråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Gold börjar vid lvl 9 så du borde vara förbi det med råge.

Lvl 15 här och så står det ”White” på mitt medlemskap.
Kanske högre rank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Lvl 15 här och så står det ”White” på mitt medlemskap.
Kanske högre rank?

Ja.

https://www.webhallen.com/se/info/6-Medlem-hos-Webhallen

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Nope. Never. Då kan jag lika gärna gå tillbaka till min dator. Det priset lägger jag inte på en midgen refresh konsol.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Yes! Här skall det shoppas! 👍🤩

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

I dyraste laget för min del. Hade känts mer intressant om den inte haft sådan kass cpu.

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Grattis plånboken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Förbokningen är redan fulltecknad.

Det är inte en ny generation. Pro är exakt det du skriver, var skitnöjd personligen med min Ps4 Pro och tror jag kommer bli nöjd med min Ps5 Pro också, stabil(are) fps och mer ögongodis är exakt det som utlovas (och kommer levereras), inga revolutionerande förändringar. För de flesta duger bas-modellen alldeles utmärkt!

Hur många konsoler är det som har bokats? Annars är det ju poänglöst att säga att den är fullbokad.
Vad som kommer levereras kan ju bara spekuleras i utöver det som utannonserats men lägger man 10k på en Pro så vill man såklart vara nöjd:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Hur många konsoler är det som har bokats? Annars är det ju poänglöst att säga att den är fullbokad.

Det som Sony tilldelat Sverige i första batchen, ingen aning om hur många det är. Varför är det poänglöst att säga att den är fullbokad? Du foliehattar att Sony tilldelat Sverige fem stycken och de fem nu är bokade? Bara scrolla lite i ps-trådarna på swec, verkar som även folk som hänger här har varit intresserade av att boka idag.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Fan så dyrt, står mellan ps5 PRO eller ny 65 oled tv… har vanliga ps5 och 55 qled. Vad hade ni valt?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Fan så dyrt, står mellan ps5 PRO eller ny 65 oled tv… har vanliga ps5 och 55 qled. Vad hade ni valt?

65 Oled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Fan så dyrt, står mellan ps5 PRO eller ny 65 oled tv… har vanliga ps5 och 55 qled. Vad hade ni valt?

En 65” OLED eftersom jag använder TV:n till mer än att bara spela, och redan har en PS5.

Måste nog tillägga att jag använt min PS5 kanske 10 ggr sedan jag köpte den, och den är mest en ful skapelse som samlar damm som frugan av och till irriterar sig på…

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart vad en "120Hz VRR TV" har med ämnet att göra, då både Dator och Konsol behöver en skärm.

När det gäller artikeln ifråga handlar den väl främst om hårdvaran och inte om någon potentiellt äger dator sedan tidigare, har tillgång till gamla handkontroller eller äger fysiska spel etc. Om man utgår ifrån att köparen är helt ny, aldrig ägt en dator eller PS4/PS5 sedan tidigare, så blir behovet av intern Blu ray läsare lika minimalt som det numera är i datorer.

Så bättre att lämna alla tillbehör utanför diskussionen kring priset på hårdvaran.

Men du vill ändå blanda in operativsystem?
8bitdo ultimate 2 finns för 350Kr, mus/t-bord går att få för några få 100-lappar och kör du med 8bit ändå så kan du få tbord/mus för 149Kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Fan så dyrt, står mellan ps5 PRO eller ny 65 oled tv… har vanliga ps5 och 55 qled. Vad hade ni valt?

oled-tv. folk fattar inte hur stor skillnad det blir med oled. oled alla dagar i veckan om det står mellan en ny gpu eller en ny konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

En 65” OLED eftersom jag använder TV:n till mer än att bara spela, och redan har en PS5.

Måste nog tillägga att jag använt min PS5 kanske 10 ggr sedan jag köpte den, och den är mest en ful skapelse som samlar damm som frugan av och till irriterar sig på…

Dumt att köpa produkter som inte används. Då faller ju bedömningen utanför ramarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Dumt att köpa produkter som inte används. Då faller ju bedömningen utanför ramarna...

Ja? Det var ju därför jag nämnde det, så man kan ta det i åtanke 😒

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Det som Sony tilldelat Sverige i första batchen, ingen aning om hur många det är. Varför är det poänglöst att säga att den är fullbokad? Du foliehattar att Sony tilldelat Sverige fem stycken och de fem nu är bokade? Bara scrolla lite i ps-trådarna på swec, verkar som även folk som hänger här har varit intresserade av att boka idag.

Förstår du verkligen inte varför det är meningslöst att slänga ur sig att något är fullbokat som svar på att jag skrev att jag inte tror den kommer sälja i speciellt många exemplar på grund av priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

anniversary utsålt på 1 sekund hos elgiganten iaf

Alla 3 stycken?

/sat

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Förstår du verkligen inte varför det är meningslöst att slänga ur sig att något är fullbokat som svar på att jag skrev att jag inte tror den kommer sälja i speciellt många exemplar på grund av priset?

Om batch ett från Sony (och Sony är inte en tillverkare som kliver ur sängen för att tillverka ett fåtal exemplar) säljer slut på några minuter så tänker åtminstone jag killgissa att det innebär att det finns en rejäl efterfrågan därute.

Sen kommer bas-versionen fortsätta att vara storsäljaren. Inga konstigheter där, så var det med Ps4 vs Ps4 Pro också på sin tid.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Om batch ett från Sony (och Sony är inte en tillverkare som kliver ur sängen för att tillverka ett fåtal exemplar) säljer slut på några minuter så tänker åtminstone jag killgissa att det innebär att det finns en rejäl efterfrågan därute.

Sen kommer bas-versionen fortsätta att vara storsäljaren. Inga konstigheter där, så var det med Ps4 vs Ps4 Pro också på sin tid.

Då har vi bara olika åsikter om det och tiden får väl visa om den säljer mycket eller ej:)

Permalänk
Medlem

Jaha..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Då har vi bara olika åsikter om det och tiden får väl visa om den säljer mycket eller ej:)

Garanterat, sen är frågan vad som är mycket eller lite.

Som sagt det är inte volym-produkten, det är vanliga/slim som är det. Vad min google skills säger är att ration var 5:1 i försäljning när ps4pro fanns. Rimligt att anta att det blir något motsvarande med ps5/ps5pro.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratbongo:

Så du skulle inte köpa något som du inte vill ha för det priset det kostar? Bra info.

Ja det var väl ganska informativt?

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Hur många har betalat 20-25k för en surfplatta?

Med tanke på svenska folkets skulder så ska du nog räkna med att folk inte cashar dessa. Utan kredit och avbetalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

stabil 60fps i 4k native möjligt med pro ? eller är det fortfarande uppskalning som gäller.

ML uppskalning är till stor del själva grejen med Pro.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Mest för att jag är nyfiken, men hur motiverar du det köpet för dig själv?
(inget dömande alls, jag har gjort en del liknande köp själv, men just PS5 pro tycker jag är otroligt svår att hitta bra orsaker till)

Jag personligen vill ha både det snygga grafiska och 60fps och inte behöva välja mellan dessa samt hoppas innerligt den nya ps5 pro tekniken används ordentligt för kommande spel och även gör det bättre för äldre spel så för mig är den perfekt.

Men gilla inte att inte stativet följde med tex....

Jag har redan en dator som pallar allt men går mer och mer mot spela på min Ps5 för det är bekvämt och skönt i soffan. Samt mer avslappnande än komma hem från jobbkontoret för fortsätta sitta vid datorn.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Elgiganten tar fortfarande in förbeställningar av PS5 PRO, skall bli intressant att se om man får sig ett ex. där 7/11. Gjorde beställningen ca 10:30 imorse.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

stabil 60fps i 4k native möjligt med pro ? eller är det fortfarande uppskalning som gäller.

Uppskalning ofta gissar jag på.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Sony har lärt sig av lanseringen av vanliga Ps5, den var för billig..folk betalade ju dubbla priset till scalpers 😂

@xc
Och skalpers kommer lätt tjäna på dessa ochså då jag tycker priset är helt rimligt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Evga 780 OC - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Elgiganten tar fortfarande in förbeställningar av PS5 PRO, skall bli intressant att se om man får sig ett ex. där 7/11. Gjorde beställningen ca 10:30 imorse.

Komplett verkar ha några kvar också

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5