Nvidia släpper ny kontrollpanel med RTX 50-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Det gör färgen starkare eller blekare beroende på om du ökar eller minskar digital vibrance, du kan göra färgen mer kraftig och levande helt enkelt.

Okej låter som en bra funktion. Men bör inte detta gå att ändra med annat program? Kanske något som också monitorföretagen har mjukvara till?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Okej låter som en bra funktion. Men bör inte detta gå att ändra med annat program? Kanske något som också monitorföretagen har mjukvara till?

Jag har inte letat men det är möjligt att det finns tredje parts program, men eftersom det här är en funktion som ändrar färgen direkt i grafik drivern så vore det helt klart bäst om det fortfarande var en del av Nvidias app, men vi får se när Nvidia väl släpper ut den färdiga versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Är det bara för mig som nvidias gammla kontrollpanel alltid varit otroligt seg?

Nej du har rätt i att den är seg men å andra sidan fungerar alla inställningar väldigt tillförlitligt och själv kan jag inte komma på att det saknas nån funktion annat än överklockning, och där har vi ju MSI Afterburner som gör ett lysande jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej, den är väldigt seg av någon anledning och i min åsikt det enda som faktiskt är dåligt med den.

Designen är ju inte bra heller. Visst är det något man väljer sig vid över tid, men tänk dig någon som kommer till PC från konsol exempelvis. Att bli presenterad med något som ser ut som det hör hemma på Windows XP tiden, och har en prestanda som det rullade på en 486:a trots att man lagt tusentals kronor på en gamingdator? Det är inte direkt inbjudande, och många hade nog bara låtit det hela vara.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade appen nyligen för att få HDR i Black Myth Wukong och tycker det var ok. Jag gillar att det inte är så kluttrigt med skit som den förra Nvidia Experience var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Designen är ju inte bra heller. Visst är det något man väljer sig vid över tid, men tänk dig någon som kommer till PC från konsol exempelvis. Att bli presenterad med något som ser ut som det hör hemma på Windows XP tiden, och har en prestanda som det rullade på en 486:a trots att man lagt tusentals kronor på en gamingdator. Det är inte direkt något som är inbjudande, och många hade nog bara låtit det hela vara.

Bra, personligen så hatar jag konsolifieringen/fördummningen av PC-gränssnitt. Det är illa nog att man håller på att göra det med Windows.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Bra, personligen så hatar jag konsolifieringen/fördummningen av PC-gränssnitt. Det är illa nog att man håller på att göra det med Windows.

Förstår vad du menar, men det finns ändå en gräns i min mening. Vissa saker i Windows är så förlegade att det känns som att gå tillbaka decennier i tiden när man interagerar med dem. Håller med om att det finns en tendens att fördumma när de förnyar. Det är absolut ett problem, men det går också att göra moderna gränssnitt som är både intuitiva och har kvar funktionaliteten.

Permalänk
Medlem

Det var verkligen på tiden! Blir nyfiken på hur den står sig mot adrenaline, vart rätt stor faktor i att behålla AMD. Hoppas verkligen, verkligen att de fimpar inloggskravet denna gång, sista man vill när man behöver ställa in något mid-game är att logga in i experience för att man loggats ut av någon anledning.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200