Spel till en 4 och 2 åring

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Dra in dom i satisfactory-träsket så är har dom examen i industriteknisk utbildning vid 10års ålder

Med en sidokurs i Factorio, så blir utbildningen komplett!

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vet att du skrev PC/Playstation.

Men jag tänkte ändå föreslå Nintendo.
Dom kommer att visa upp sin nya konsol innan 31 Mars 2025.

Det är säkert en konsol som kommer ha 8-9 års livslängd som Switch 1

Där finns det ju allt från massa Mario spel, Antingen från Switch (Nya kommer vara bakåtkompatibelt) eller nästa konsol. (Mario 2D, Mario 3D, Mario Kart, Mario Party, Paper Mario, Luigis Mansion etc.

Men sen även många serier som Pokemon, Pikmin, Animal Crossing, Donkey Kong, Kirby, Zelda, Super Smash Bros, Star-Fox, Minecraft, Splatoon etc. Men även alla Lego spel.

Nintendo har fantastiska spel, men tror dom får bli äldre innan det införskaffas. Själv har jag som sagt 2 barn, sambon jobbar natt o jag dag. Så det blir mycket o stå i när hon jobbar. Så blir inte så mycket spel för mig iheller även om det önskats mer. Men i framtiden? absolut

Permalänk
Medlem

Bolibompa funkar bra. Tycker själv att nollvision kanske är dum. Men ja, vissa låter barnen leva vid skärmen o det e sorgligt det med. Sen finns de dem som föder dem med godis o läsk från 1 års ålder, vilket är minst lika skadligt i min värld. Men det är det fina med att vara förälder, man får göra som man vill inom hyfsat rimliga gränser

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Får jag gissa?

Han slår farsan i spel!

Jag får fan kämpa i Rocket Leauge tex, men det är nog det enda han har en chans ännu!

Åter till topic:
Prova introducera schack, det är uppskattat hemma. Ett spel eller två kan man få ihop ibland. Men det kräver ju inblandning av en förälder för att kunna spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Ja, här känner jag att det föreligger en stor missuppfattning i tråden. Skärmar är den absolut bästa barnpassningen, det finns inget annat som håller dem sysselsatta på samma sätt. 😉

Man får kika lite vad dom gör bara så dom inte sitter och kollarn4 sekunders-klipp och blir hjärntrötta

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk

It Takes Two!

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Medlem
Skrivet av FardrowN:

Hej. Börjat introducera dator spel till min 4 åring och 2 åringen är nog lite liten enu. Dom har spelet lite på padda/mobil och det går väll behjälpligt. Men skulle behöva tips på lite PC/Playstation spel. Den stora har provat rocket leauge men det är inte så lätt haha.

Minns själv när man vart liten fanns det mulle meck, hugo, olika lek o lär spel. Tips på något där det finns liknande?

Min dotter är 4 och hon ÄLSKAR Big city, little kitty (finns på game pass), även kört paw patrol spelen samt bluey (alldeles för kort 2h? För 40$)
Vi har även kört lego spelen men där har intresset svalnat.
Vi har även kört goat simulator 3 där vi åker runt i bilar och rollspelar 😁 hennes favorit är att åka med i polisbilen och hjälpa att fånga bovar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Tips: Bluey spelet är väldigt förlåtande mot dom mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSomKnackarPå:

It Takes Two!

Försökte spela det med min sambo. Slutade med att vi inte spelade något ihop på säkert 2 år 😂

Permalänk
Medlem

Gud vad präktiga folk är!

Min dotter började när hon var ungefär 3 med Minecraft på sin iPad, med blandat resultat. När hon var 4 började hon spela LEGO Jurassic World och klarade det med bara lite hjälp från mig. Det var supernice att kunna hoppa in och ut ur spelet ihop med henne.

Permalänk
Medlem

Min pojk har spelat ganska mycket lego Harry Potter. Först med min fru och han mest satt och tryckte på handkontrollen, sedan allt mer deltagande i spelet. Det är bra spel att börja spela då det bara är att hänga med men senare med lite övning så kan vara med och delta aktivt i spelet. Nu klarar han de flesta banor själv. Han var nog 4,5 år när han började.

Han har också spelat mulle meck, Pettson och findus etc på dator. Också uppskattat

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av sofam:

Gud vad präktiga folk är!

Min dotter började när hon var ungefär 3 med Minecraft på sin iPad, med blandat resultat. När hon var 4 började hon spela LEGO Jurassic World och klarade det med bara lite hjälp från mig. Det var supernice att kunna hoppa in och ut ur spelet ihop med henne.

Ja det gick lite från tips till en uppfostringsguide eller vad man ska kalla de 😂 men jag fick lite tips iallafall 🙂